Τρίτη 1 Ιουνίου 2021

The Day The Earth Caught Fire 1961

 

The Day The Earth Caught Fire 1961

Όταν η Γη Πήρε Φωτιά


Σκηνοθεσία: Val Guest

Σενάριο: Wolf Mankowitz, Val Guest

Είδος: Drama, FANTASY ΔΕ 60, Horror, Romance, Science Fiction

Διάρκεια: 01:39

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Janet Munro: Jeannie Craig

Leo McKern: Bill Maguire

Edward Judd: Peter Stenning

Michael Goodliffe: 'Jacko' Jackson - Night Editor

Bernard Braden: 'Dave' Davis - News Editor

 

Όταν οι ΗΠΑ και η Ρωσία δοκιμάζουν ταυτόχρονα ατομικές βόμβες, η γη παρεκκλίνει από τον άξονά της και ακολουθεί πορεία σύγκρουσης με τον ήλιο. Καθώς οι θερμοκρασίες σε όλο τον κόσμο αρχίζουν να αυξάνονται, οι Λονδρέζοι αντιμετωπίζουν προκλήσεις χειρότερες από εκείνες κατά τη διάρκεια του κεραυνοβόλου πολέμου στον τον ΙΙ Παγκόσμιο Πόλεμο - ηλιακές κηλίδες, διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος, αφύσικες ομίχλες, ηλεκτρικές καταιγίδες και εξασθενημένη παροχή νερού. Η επικείμενη μοίρα είναι πάρα πολύ για ορισμένους, αλλά ο Πήτερ Στένινγκ, ένας αποτυχημένος δημοσιογράφος, αρχίζει να διερευνά μια ενδεχόμενη κρατική κάλυψη...

 


 

Scream Of Fear 1961

 

Scream Of Fear 1961

Μια Κραυγή μες τη Νύχτα

 


Σκηνοθεσία: Seth Holt

Σενάριο: Jimmy Sangster

Είδος: Horror, Mystery, Thriller

Διάρκεια: 01:21

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Susan Strasberg: Penny Appleby

Ronald Lewis: Robert

Ann Todd: Jane Appleby

Christopher Lee: Dr. Pierre Gerrard

John Serret: Inspector Legrand

 

Μία 20χρονη ανάπηρη κοπέλα στο καροτσάκι της από ατύχημα, φθάνει στη Νίκαια (Γαλλία),για να μείνει με την μητριά της που δεν έχει γνωρίσει ποτέ της και τον πατέρα της. Εκεί μαθαίνει πως εκείνος λείπει σε δουλειές. Όμως την ίδια νύχτα αρχίζει να βλέπει το πτώμα του, σε διάφορα σημεία του σπιτιού. Η κοπέλα φθάνει στα όρια της, ένα βήμα πριν χάσει τα λογικά της ενώ αρχίζει ένα γαϊτανάκι εξελίξεων και αποκαλύψεων που δεν μπορεί κανείς να φανταστεί που θα καταλήξουν..

Πρόκειται για μια απίστευτα καταπληκτική ταινία, άγνωστη δυστυχώς στο ευρύ κοινό, βουτηγμένη στην ίντριγκα, τον φόβο, τον

ψυχισμό, τον τρόμο και τον παραλογισμό. Ακριβώς πάνω στην

συνταγή του μεγάλου Χίτσκοκ, τον οποίον εκεί στη Χάμμερ Φιλμ

πάντοτε είχαν σαν φωτεινό οδηγό. Κι όμως, όπως είπα, παραμένει άγνωστη στον πολύ κόσμο ,παρ' όλο που είναι από τα πιο καλογυρισμέ- ένα φιλμ του είδους. Είναι το φιλμ που οι πρωταγωνιστές του δείχνουν τόσο παθιασμένοι με τους ρόλους τους που ξεπερνούν κάθε στάνταρ επαγγελματικής ευσυνειδησίας!! Είναι γεμάτο αναπάντεχα γεγονότα, απρόβλεπτα γυρίσματα στην υπόθεση που κρατάει το ενδιαφέρον του θεατή μέχρι το ...The End.

Τέτοια ατμοσφαιρικά θρίλερ δεν γυρίζονται πια και είναι

ειλικρινά πολύ κρίμα. Γι' αυτό λέω πως πρέπει να ευλογούμε το Ίντερνετ, διότι χωρίς αυτό, πόσα και πόσα χαμένα διαμάντια δεν θα 'μεναν βυθισμένα στην άβυσσο της άγνοιας του κόσμου...

Έχω υποχρέωση, πριν κλείσω, να μεταφέρω κι εγώ αυτό που

επιμένει να λάβει το κοινό υπ' όψιν του, η εταιρεία παραγωγής.


The End of Summer 1961

The End of Summer 1961

Το Τέλος του Καλοκαιριού

  


Σκηνοθεσία: Yasujiro Ozu

Σενάριο: Kôgo Noda, Yasujiro Ozu

Είδος: Drama, ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗ

Διάρκεια: 01:43

Γλώσσα: Japanese

Παίζουν:

Ganjirô Nakamura: Kohayagawa Manbei

Setsuko Hara: Akiko

Yoko Tsukasa: Noriko / second daughter

Michiyo Aratama: Fumiko / eldest daughter

Keiju Kobayashi: Hisao / Fumiko's husband

 

H ζωή των μελών της οικογένειας Κοχαγιαγκούνα και η προσπάθειά τους να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για τον εαυτό τους αλλά και για το σύνολο της οικογένειάς τους προβάλλεται στο μεταπολεμικό Κιότο μέσα σε ειδυλλιακές τοποθεσίες. Η μικρή επιχείρηση της οικογένειας αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και προκαλεί την ανησυχία της Fumiko (Michiyo Aratama), της παντρεμένης κόρης που βρίσκει απαράδεκτη τη συμπεριφορά του πατέρα της Manbei (Ganjiro Nakamura), ένα καλοστεκούμενο χήρο γεμάτο διάθεση για ζωή και αποφασισμένο να διατηρήσει τον τρόπο ζωής του που τού επιτρέπει μια ανεξαρτησία κινήσεων. Πέρα από τις «ατασθαλίες» του πατέρα την οικογένεια απασχολεί το θέμα της αποκατάστασης των δύο ανύπαντρων αδερφών, της χήρας Akiko (Setsuko Hara) και της νεότερης Noriko (Yoko Tsukasa), οι οποίες καλούνται να διαλέξουν ανάμεσα σ’αυτό που θέλουν και σ’αυτό που θεωρείται καλύτερο για την οικογένεια.

Για άλλη μια φορά ο Yasujiro Ozu ασχολείται με το αγαπημένο του θέμα, τις οικογενειακές σχέσεις, το χάσμα των γενεών αλλά και το ξεθώριασμα των παραδοσιακών αξιών που αντικαθίσταται από τις αξίες μιας νέας γενιάς καθώς πραγματοποιείται το πέρασμα της Ιαπωνικής κοινωνίας σε ένα πιο δυτικό τρόπο ζωής.

Οι ανθρώπινες σχέσεις ξετυλίγουν το κουβάρι των αντιθέσεων ανάμεσα στο κοινωνικά αποδεκτό, στο καθήκον και στις προσωπικές αδυναμίες και επιθυμίες που προάγουν ηθικά διλήμματα και προκαλούν συγκρούσεις κα εντάσεις, για να αποδυναμωθούν πάλι μπροστά στην αμείλικτη πορεία του χρόνου που συντροφεύει τον κύκλο της ζωής στην ολοκλήρωσή του. Ο Ozu ρίχνει μια στοχαστική ματιά στις μεγάλες στιγμές της ζωής και στο τέλος της, στη αέναη κίνηση που οδηγεί στα γηρατειά και στο θάνατο ενώνοντας τις ανθρώπινες ψυχές –κομμάτια του οικογενειακού του δράματος γύρω από ό,τι αρχικά μπορεί να τους χώρισε ή να τους προβλημάτισε.

Η δημιουργία του γίνεται μια διακριτική παρουσίαση του νέου χωρίς να προκαλεί νοσταλγικές εντάσεις για ένα κόσμο που χάνεται μέσα στην αλλαγή, μάρτυρες της οποίας γίνονται οι ήρωές του, συνηθισμένοι κατά τ’άλλα, αποφασισμένοι όμως να νικήσουν με τη σιωπηρή τους δύναμη τα «πρέπει» και να συναινέσουν με τις αναπόφευκτες αλλαγές.

Παρόλο που ο Ozu κινείται στο ίδιο μοτίβο με τις προηγούμενες δημιουργίες του, από το The end of summer λείπει το έντονο ψυχολογικό στοιχείο. Τουλάχιστον ως προς αυτό το επίπεδο διακρίνεται από μια χαλαρότητα που δεν επιτρέπει εκείνη τη διεισδυτική ματιά στις προσωπικότητες, ούτε όμως τα διλήμματα αναφύονται με την ίδια ένταση. Οι εικόνες του μοιάζουν περισσότερο με φευγαλέες ματιές σ’ένα τρόπο ζωής παρά με μια σε βάθος αναζήτηση της ψυχικής και συναισθηματικής κατάστασης των χαρακτήρων.

Οι ερμηνείες ωστόσο, κυρίως από την Michiyo Aratama και τον Ganjiro Nakamura, η κόρη και ο πατέρας που έρχονται σε σύγκρουση, είναι αποκαλυπτικές με ευαισθησία, ένταση, χιούμορ και συγκίνηση.


Tintin Et Le Mystere De La Toison D'or 1961

Tintin Et Le Mystere De La Toison D'or 1961

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΜΑΛΟΥ ΔΕΡΑΤΟΣ


Σκηνοθεσία: Jean-Jacques Vierne

Σενάριο: André Barret, Rémo Forlani, Hergé

Είδος: Adventure, Comedy, Family, Γαλλικά

Διάρκεια: 01:38

Γλώσσα: Γαλλικά

Παίζουν:

Jean-Pierre Talbot: Tintin

Georges Wilson: Capitaine Haddock

Georges Loriot: Professeur Tournesol

Milo: Milou

Charles Vanel: Père Alexandre

 

Θα μπορούσε να έχει δέυτερο τίτλο ο Τεντέν στην Ελλάδα.

Ο φίλος του καπετάνιου Χάντοκ, ο Θεμιστόκλ Παπαρανίκ πέθανε και του κληροδότησε ένα σκάφος, το Χρυσόμαλλο Δέρας. Ο Τεντέν και ο καπετάνιος Χάντοκ ταξιδεύουν στην Κωνσταντινούπολη για να το παραλάβουν. Φτάνοντας όμως βλέπουν ότι είναι ένα άχρηστο πλεούμενο, έτοιμο να βουλιάξει. Ωστόσο, ο Αντόν Καραμπίν (Δημήτρης Μυράτ) τους προσφέρει ένα μεγάλο ποσό για να το αγοράσει. Όταν ο καπετάνιος Χάντοκ αρνείται, αρχίζουν να δέχονται απειλές που δεν μένουν στα λόγια. Ύστερα από περιπλανήσεις σε όλη την Ελλάδα, μαθαίνουν την αλήθεια. Ο Παπαρανίκ και άλλα τέσσερα άτομα είχαν πάει στην Τεταράγκουα, ένα μικρό κράτος στην Αμερική. Αφού κυβέρνησαν λίγο καιρό, έφυγαν με τον χρυσό της τράπεζας...

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Γαλλία στις 6 Δεκεμβρίου του 1961. Η ταινία γυρίστηκε στην Κωνσταντινούπολη, στον Πειραιά, στην Αθήνα, στα Μετέωρα και στο Λουτράκι.

Στην παραγωγή συμπρωταγωνιστούν και αρκετοί Έλληνες ηθοποιοί όπως: Δημήτρης Μυράτ, Δήμος Σταρένιος και άλλοι, ενώ συμμετέχει και το συγκρότημα παραδοσιακών χορών της Δόρας Στράτου. Η ταινία είναι πολύτιμη για τους συλλέκτες των περιπετειών του Τεντέν γιατί από την ταινία προήλθε και το επεισόδιο του κόμικ, αντίθετα με τις περισσότερες ταινίες του Τεντέν που πρώτα έβγαινε η περιπέτεια σε τεύχος και μετά γίνονταν ταινία. Το τεύχος αυτό κυκλοφόρησε στα γαλλικά, αγγλικά και ισπανικά. Στην ταινία γίνεται αναφορά στην φανταστική βεβαίως εταιρεία του Δημητρίου Μυράτ με την επωνυμία "Karexport", της οποίας το σήμα είναι ένας κροκόδειλος κόκκινος που κοιτάει αριστερά. Αυτό θυμίζει τον κροκόδειλο γνωστής εταιρείας ενδυμάτων (ο κροκόδειλος της γνωστής εταιρείας είναι πράσινος και κοιτάει δεξιά).

Επειδή η εταιρεία του Μυράτ είναι κακόφημη και αυτός υποδύεται τον έμπορο όπλων με όνομα Καραμπίν (λογοπαίγνιο με το όπλο), έψαχναν τότε να βρουν τη σύνδεση ή τυχόν υπονοούμενα που άφηνε η ταινία σχετικά με την γνωστή εταιρεία. Εκείνη την περίοδο μάλιστα, είχαν προκληθεί αντιδράσεις για τα υπονοούμενα που άφηνε.

Το δε ελικόπτερο του Καραμπίν, είναι ένα Sikorsky H-19 της Ελληνικής Βασιλικής (τότε) Αεροπορίας μας. Σε κάποια πλάνα διακρίνονται και τα εθνόσημα.

 


  

Un Taxi Pour Tobrouk 1961

Un Taxi Pour Tobrouk 1961

Ένα ταξί για το Τομπρούκ



Σκηνοθεσία: Denys de La Patellière

Σενάριο: Michel Audiard, René Havard, Denys de La Patellière

Είδος: Drama, History, War, Γαλλικά

Διάρκεια: 01:28

Γλώσσα: Γαλλικά

Παίζουν:

Hardy Kruger: Le capitaine Ludwig von Stegel

Lino Ventura: le brigadier Theo Dumas

Maurice Biraud: François Gensac

Charles Aznavour: Samuel Goldmann

 Οι περιπέτειες 4 Γάλλων στρατιωτών (Lino Ventura, Charles Aznavour, Maurice Biraud, German Cobos) και ενός Γερμανού αιχμαλώτου τους (Hardy Kruger), να φτάσουν στις συμμαχικές γραμμές. Οι κωμικές σκηνές εναλλάσσονται με τις δραματικές, η αγωνία με την δράση, η ζωή με τον θάνατο...

  

ojimbo 1961

Yojimbo 1961

Γιοζίμπο

  


Σκηνοθεσία: Akira Kurosawa

Σενάριο: Akira Kurosawa, Ryuzo Kikushima

Είδος: Action, Drama, Kurosawa

Διάρκεια: 01:50

Γλώσσα: Ιαπωνικά

Παίζουν:

Toshirô Mifune: Sanjuro Kuwabatake

Tatsuya Nakadai: Unosuke - Gunfighter

Yoko Tsukasa: Nui

Isuzu Yamada: Orin

Daisuke Katô: Inokichi - Ushitora's Rotund Brother

 

Το Yojimbo (που σημαίνει σωματοφύλακας στα Ιαπωνικά), η ταινία που στάθηκε έμπνευση δημιουργίας του «Για μια Χούφτα Δολλάρια» του Σέρτζιο Λεόνε, αποτελεί μια προσπάθεια απεικόνισης της βίας, της διαφθοράς και της εξαθλίωσης που επικρατούσε στην Ιαπωνία στις αρχές του 1860. Ο Ακίρα Κουροσάβα με μια σατυρική διάθεση ρίχνει φως σε ένα κομμάτι της Ιαπωνικής ιστορίας συνδυάζοντας όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία ενός western.

Υπόθεση

Η πτώση της Ιαπωνικής δυναστείας των Σογκουνάτε έχει οδηγήσει τους σαμουράι στην ανεργία. Ο Σανγκούρο είναι ένας από αυτούς. Απεριποίητος και άνεργος είναι ένας τυχοδιώκτης πολεμιστής που γυρίζει από πόλη σε πόλη προσπαθώντας να επιβιώσει! Η περιπλάνησή του τον οδηγεί σε ένα απομονωμένο χωριό, οι κάτοικοι του οποίου ζουν κάτω από το καθεστώς βίας και τρόμου που οι δύο πιο ισχυρές οικογένειες έχουν επιβάλει. Οι αδύναμοι χωρικοί γίνονται καθημερινά αντικείμενο εκμετάλλευσης των δύο θανάσιμων εχθρών. Ο Σανγκούρο μόλις πληροφορείται την κατάσταση που επικρατεί προσπαθεί να κερδίσει την εύνοια και των δύο αρχηγών κάνοντας επίδειξη των ικανοτήτων του στο σπαθί. Αφού πετύχει τον εντυπωσιασμό τους εκμεταλλεύεται την ένταση ανάμεσά στις δύο συμμορίες για προσωπικό του όφελος οξύνοντας ακόμα περισσότερο τα πνεύματα με σκοπό να τους οδηγήσει στην αλληλοεξόντωση. Τα πράγματα όμως ξεφεύγουν από τον έλεγχό του όταν ο Ουνοζούκι, αδερφός του Ουζιτόρα, εμφανίζεται στο χωριό με ένα ρεβόλβερ...


Madame Sans-Gene 1961

 Madame Sans-Gene 1961

Η ΚΥΡΙΑ ΔΕ ΜΕ ΜΕΛΛΕΙ


 

Σκηνοθεσία: Christian-Jaque

Σενάριο: Christian-Jaque, Ennio De Concini, José Luís DIBILDOS,

Jean Ferry, Rafael García Serrano

Είδος: Comedy, Drama, Romance, Γαλλικά

Διάρκεια: 01:38

Γλώσσα: Γαλλικά

Παίζουν:

Sophia Loren: Catherine Hubscher / dite Madame Sans-Gêne

Robert Hossein: Le sergent François-Joseph Lefebvre

Renaud Mary: Fouché

Gianrico Tedeschi: Roquet

Enrique Ávila: Le sergent Fricasse

Οι έρωτες μιας πλύστρας με έναν στρατηγό του Ναπολέοντα

Η Madame Sans-Gêne είναι συμπαραγωγή ταινιών Ισπανίας-Ιταλίας-Γαλλίας του 1961, γυρίστηκε στο Eastmancolor και Technirama και διανεμήθηκε στις ΗΠΑ από την Embassy Pictures. Η ταινία σκηνοθετήθηκε από τον Christian-Jaque και προσαρμόστηκε από το έργο του 1893 από τους Victorien Sardou και Émile Moreau.