Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023

HOFFMAN 1970

HOFFMAN 1970

ΚΥΡΙΟΣ ΧΟΦΜΑΝ


Σκηνοθεσίαi: Alvin Rakoff

Σενάριο: Ernest Gebler

Είδος: Drama, Peter Sellers

Διάρκεια: 1h 53m

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Peter Sellers: Mr. Benjamin Hoffman

Sinéad Cusack: Miss Janet Smith

Jeremy Bulloch: Tom Mitchell

Ruth Dunning: Mrs. Mitchell

 

Το Hoffman είναι μια βρετανική κωμωδία-δραματική ταινία του 1970 σε σκηνοθεσία Άλβιν Ράκοφ και με πρωταγωνιστές τους Peter Sellers, Sinéad Cusack, Ruth Dunning και Jeremy Bulloch. Είναι η ιστορία ενός ηλικιωμένου άνδρα που εκβιάζει μια ελκυστική νεαρή γυναίκα να περάσει μια εβδομάδα μαζί του στο διαμέρισμά του στο Λονδίνο, ελπίζοντας ότι θα ξεχάσει τον στραβό αρραβωνιαστικό της και θα τον ερωτευτεί αντ' αυτού.

Η ταινία περιλαμβάνει μια από τις σπάνιες μη κωμικές ερμηνείες του Σέλερς.

Λέγοντας στον αρραβωνιαστικό της Τομ ότι πρέπει να περάσει μια εβδομάδα με την άρρωστη γιαγιά της, η Τζάνετ πηγαίνει στο διαμέρισμα του Χόφμαν, ενός πρόσφατα χωρισμένου στελέχους, τον οποίο σχεδόν δεν γνωρίζει από την εταιρεία όπου εργάζεται. Η επίσκεψή της δεν είναι εθελοντική. Ο Χόφμαν ισχυρίζεται ότι έχει στοιχεία που θα μπορούσαν να οδηγήσουν τον Τομ στη φυλακή και την εκβίασε να περάσει την εβδομάδα μαζί του. Αν και επιθυμεί τη Τζάνετ, ο Χόφμαν εξακολουθεί να είναι πικραμένος με τις γυναίκες και, χωρίς να την πιέζει σωματικά, την εκφοβίζει ψυχολογικά. Νεαρή και άπειρη, αρχίζει τελικά να αντεπιτίθεται και μάλιστα ξεκινά κάποια σεξουαλική πρόκληση, προσβάλλοντας τον Χόφμαν όταν εκείνος δεν απαντά.

    Ο Χόφμαν και η Τζάνετ διακόπτονται όταν ο Τομ έρχεται να αναζητήσει την εξαφανισμένη αρραβωνιαστικιά του αφού έλαβε ένα ανώνυμο τηλεφώνημα από τον Χόφμαν, και η Τζάνετ φεύγει με τον Τομ. Συζητώντας την κατάσταση, ο Τομ και η μητέρα του ζητούν από τη Τζάνετ να επιστρέψει στον Χόφμαν και να συνεχίσει να του φέρεται καλά για να κρατήσει τον Τομ έξω από τη φυλακή. Απογοητευμένη που ο Τομ και η μητέρα του ενδιαφέρονται περισσότερο για τον εαυτό τους παρά για εκείνη, η Τζάνετ επιστρέφει στον Χόφμαν και διαπραγματεύεται τους όρους της πρόσκλησής του να γίνει η μόνιμη σύντροφός του. 

THE PARTY 1968

THE PARTY 1968

ΤΟ ΠΑΡΤΙ


Σκηνοθεσίαi: Blake Edwards

Σενάριο: Blake Edwards, Tom Waldman, Frank Waldman

Είδος: Comedy, Peter Sellers

Διάρκεια: 1h 39m

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Peter Sellers: Hrundi V. Bakshi

Claudine Longet: Michele Monet

Natalia Borisova: Ballerina

Jean Carson: Nanny

Marge Champion: Rosalind Dunphy

Al Checco: Bernard Stein

Corinne Cole: Janice Kane

 Το πάρτι είναι μια αμερικανική κωμική ταινία του 1968 σε σκηνοθεσία του Μπλέικ Έντουαρντς, με πρωταγωνιστές τον Πίτερ Σέλερς και την Κλοντίν Λονζέ. Η ταινία έχει πολύ χαλαρή δομή και ουσιαστικά χρησιμεύει ως μια σειρά από αφορμές για να αναδειχθεί το αυτοσχεδιαστικό κωμικό ταλέντο του Σέλερς. Πρόκειται, εξάλλου, για την πρώτη ταινία που γύρισε ο δημοφιλής ηθοποιός στο Χόλιγουντ. Θέμα της ταινίας είναι ένας ηθοποιός από την Ινδία, ο Χρούντι Β. Μπάκσι (που ενσαρκώνεται από τον Σέλερς), ο οποίος προσκαλείται κατά λάθος σε ένα πολυτελές πάρτι στο Χόλιγουντ και "κάνει τρομερά λάθη αγνοώντας τους δυτικούς τρόπους".

Ο πρωταγωνιστής Χρούντι Μπάκσι επηρεάστηκε από δύο από προηγούμενους ρόλους του Σέλερς: τον Ινδό γιατρό Άχμεντ ελ Καμπίρ στην ταινία Η εκατομμυριούχος με τη Σοφία Λόρεν (1960) και τον επιθεωρητη Κλουζό στη σειρά ταινιών Ο Ροζ Πάνθηρας. Με τη σειρά του, ο Χρούντι Μπάκσι συνέχισε να έχει επιρροή, εμπνέοντας αρκετούς μεταγενέστερους δημοφιλείς ρόλους, όπως εκείνον του Mr. Bean από τον Ρόουαν Άτκινσον, τη δεκαετία του 1990.

Υπόθεση

Ένα κινηματογραφικό συνεργείο γυρίζει μια πολεμική ταινία εποχής τύπου Γκάνγκα ντιν. Ο άγνωστος Ινδός ηθοποιός Χρούντι Β. Μπάκσι (Σέλερς) παίζει μια σάλπιγκα, αλλά συνεχίζει να παίζει αφότου έχει δεχτεί επανειλημμένους πυροβολισμούς και αφότου ο σκηνοθέτης (Χερμπ Έλις) φωνάζει "στοπ". Ο Μπάκσι ανατινάζει κατά λάθος ένα τεράστιο σκηνικό-φρούριο, που ήταν παγιδευμένο με εκρηκτικά. Ο σκηνοθέτης απολύει αμέσως τον Μπάκσι και τηλεφωνεί στον επικεφαλής του στούντιο, στρατηγό Φρεντ Ρ. Κλάτερμπακ (Τζ. Έντουαρντ Μακίλνεϊ). Ο Κλάτερμπακ γράφει το όνομα του Μπάκσι για να τον βάλει σε μαύρη λίστα, αλλά το σημειώνει άθελά του στη λίστα προσκεκλημένων του επερχόμενου πάρτι του.

Ο Μπάκσι λαμβάνει την πρόσκλησή του και πηγαίνει στο πάρτι, αλλά μόλις παρκάρει το αυτοκίνητό του, πατάει σε λάσπες. Προσπαθεί να ξεπλύνει τις λάσπες από το παπούτσι του σε ένα εσωτερικό σιντριβάνι του σπιτιού, αλλά χάνει το παπούτσι του. Μετά από πολλές αποτυχίες, ξαναβρίσκει το παπούτσι του που του σερβίρεται πάνω σε ασημένια πιατέλα από έναν σερβιτόρο.

Ο Μπάκσι έχει αμήχανες στιχομυθίες με όλους τους άλλους προσκεκλημένους, συμπεριλαμβανομένου του σκύλου, του Κούκι. Γνωρίζει τον διάσημο ηθοποιό ταινιών γουέστερν "Γουαϊόμινγκ Μπιλ" Κέλσο (Ντένι Μίλερ), ο οποίος του δίνει αυτόγραφο. Ο Μπάκσι αργότερα πετυχαίνει κατά λάθος τον Κέλσο με ένα βελάκι-βεντούζα στο μέτωπο, αλλά ο Κέλσο δεν βλέπει ποιος το έκανε. Ο Μπάκσι ταΐζει ένα εξωτικό πουλί στο κλουβί του από ένα δοχείο που γράφει "Μαμ πουλιού" και ρίχνει το φαγητό στο πάτωμα. Σε διάφορες στιγμές κατά τη διάρκεια της ταινίας, ο Μπάκσι ενεργοποιεί έναν ηλεκτρονικό πίνακα που ελέγχει την ενδοεπικοινωνία, ένα αντίγραφο του διάσημου αγάλματος Μάνεκεν Πις (που βρέχει με νερό έναν επισκέπτη) και ένα κυλιόμενο μπαρ (ενώ ο Κλάτερμπακ κάθεται στη μπάρα). Αφού ο Κέλσο σφίξει το χέρι του Μπάκσι ο οποίος πονάει από τη χειραψία («Θα είχα απογοητευτεί αν δεν μου έσπαγες το χέρι»), ο Μπάκσι βάζει το χέρι του σε ένα μπολ με θρυμματισμένο πάγο που περιέχει χαβιάρι. Περιμένοντας έξω από την τουαλέτα για να πλυθεί, συναντά την επίδοξη ηθοποιό Μισέλ Μονέ (Κλοντίν Λονζέ), η οποία έχει έρθει με τον παραγωγό Σι Ες Ντίβοτ (Γκάβιν Μακλίοντ). Ο Μπάκσι σφίγγει το χέρι του Ντίβοτ και στη συνέχεια ο Ντίβοτ κάνει χειραψίες με άλλους καλεσμένους, περνώντας τη μυρωδιά του χαβιαριού και ξανασφίγγει το χέρι του Μπάκσι αφού έχει πλύνει το δικό του.

Στο δείπνο, το κάθισμα του Μπάκσι δίπλα στην πόρτα της κουζίνας πολύ χαμηλό και το πιγούνι του βρίσκεται κοντά στο τραπέζι. Ένας όλο και πιο μεθυσμένος σερβιτόρος, ο Λέβινσον (Στιβ Φράνκεν), προσπαθεί να σερβίρει και τσακώνεται με άλλα μέλη του προσωπικού. Αφού σερβίρεται το κυρίως πιάτο, το ψητό κοτόπουλο του Μπάκσι εκτοξεύεται από το πιρούνι του και μπλέκεται στην τιάρα μιας προσκεκλημένης. Ο Μπάκσι ζητά από τον Λέβινσον να την πιάσει, αλλά η περούκα της γυναίκας βγαίνει μαζί με την τιάρα της, χωρίς εκείνη να το καταλάβει. Ο Λέβινσον τελικά μαλώνει με έναν άλλο σερβιτόρο και το δείπνο διακόπτεται.

Ο Μπάκσι ζητά συγγνώμη από τους οικοδεσπότες του και μετά ψάχνει την τουαλέτα. Περιπλανιέται στο σπίτι ανοίγοντας πόρτες και βρίσκοντας μέλη του προσωπικού και καλεσμένους σε αμήχανες καταστάσεις. Καταλήγει στην πίσω αυλή, όπου κατά λάθος βάζει μπρος τους ψεκαστήρες. Με την επιμονή του Ντίβοτ, η Μονέ ερμηνεύει με μια κιθάρα το τραγούδι "Nothing to Lose" για να εντυπωσιάσει τους καλεσμένους. Ο Μπάκσι ανεβαίνει στον επάνω όροφο, όπου σώζει τη Μονέ από τις ανεπιθύμητες ερωτικές κινήσεις του Ντίβοτ, βγάζοντάς του το περουκίνι. Ο Μπάκσι τελικά βρίσκει μια τουαλέτα, αλλά σπάει τη λεκάνη, ρίχνει έναν πίνακα ζωγραφικής, ξετυλίζει παντού το χαρτί υγείας και πλημμυρίζει το μπάνιο. Για να μην τον ανακαλύψουν, ο Μπάκσι ανεβαίνει κρυφά στη στέγη και πέφτει στην πισίνα. Η Μονέ πηδάει για να τον σώσει και στη συνέχεια πίνει αλκοόλ για να ζεσταθεί. Στο μεταξύ, στο πάρτι φτάνει ένα ρωσικό χορευτικό σύνολο. Στον επάνω όροφο, ο Μπάκσι βρίσκει τη Μονέ να κλαίει και την παρηγορεί. Ο Ντίβοτ εισβάλλει στο δωμάτιο και απαιτεί από τη Μονέ να φύγει μαζί του. Εκείνη αρνείται και ο Ντίβοτ ακυρώνει την ακρόασή της για την επόμενη μέρα. Ο Μπάκσι την πείθει να μείνει και να περάσει καλά μαζί του. Επιστρέφουν έτσι στο πάρτι με δανεικά ρούχα. Το κέφι κορυφώνεται και ο Μπάκσι προσφέρεται να απομακρύνει το μπαρ για να κάνει χώρο για χορό, αλλά τελικά ανοίγει μια καταπακτή στο πάτωμα κάνοντας κάποιους να πέσουν στην πισίνα που βρίσκεται αποκάτω. Κάποια στιγμή καταφθάνει η κόρη του Κλάτερμπακ με φίλους και ένα μωρό ελέφαντα με το σύνθημα «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΠΕΔΟΣ» στο μέτωπό του και άλλα χίπικα συνθήματα στο σώμα του. Ο Μπάκσι προσβάλλεται και τους ζητά να πλύνουν τον ελέφαντα. Όλο το σπίτι σύντομα γεμίζει σαπουνάδες.

    Επιστρέφοντας στο σπίτι του, ο Ντίβοτ συνειδητοποιεί ξαφνικά ότι ο Μπάκσι είναι ο απολυμένος ηθοποιός που ανατίναξε το σκηνικό και επιστρέφει στο πάρτι. Καθώς το συγκρότημα παίζει, ο Κλάτερμπακ προσπαθεί να σώσει τους πίνακές του. Ο κλιματισμός φυσάει παντού τις σαπουνάδες, καθώς οι καλεσμένοι χορεύουν στο άκουσμα ψυχεδελικής μουσικής, ενώ η ταραγμένη σύζυγος του Κλάτερμπακ πέφτει στην πισίνα τρεις φορές. Ο Ντίβοτ καταφθάνει μετά την αστυνομία και την πυροσβεστική. Ο Μπάκσι ζητάει συγνώμη για μια τελευταία φορά από τον Κλάτερμπακ καθώς ο Ντίβοτ αποκαλύπτει ποιος είναι ο Μπάκσι, αλλά ο Κλάτερμπακ, ακούγοντάς το, σφίγγει κατά λάθος τον λαιμό του αρχισερβιτόρου αντί για του Μπάκσι. Ο Κέλσο δίνει στον Μπάκσι ένα αυτόγραφο και ένα καουμπόικο καπέλο καθώς ο Μπάκσι και η Μονέ φεύγουν με το τρίτροχο αυτοκίνητο του Μπάκσι. Έξω από το διαμέρισμα της Μονέ, Μπάκσι της δίνει το καπέλο ως ενθύμιο και της λέει ότι μπορεί να έρθει να το πάρει οποιαδήποτε στιγμή. Ο Μπάκσι προτείνει να έρθει την επόμενη εβδομάδα και εκείνη συμφωνεί πρόθυμα. Ο Μπάκσι χαμογελά και απομακρύνεται ενώ η εξάτμιση του αυτοκινήτου του ακούγεται εκκωφαντικά. 

THE WRONG BOX 1966

THE WRONG BOX 1966

13.000.000 δολάρια ζητούν κληρονόμο


Σκηνοθεσίαi: Bryan Forbes

Σενάριο: Robert Louis Stevenson, Lloyd Osbourne, Larry Gelbart

Είδος: Comedy, Peter Sellers, Crime

Διάρκεια: 1h 45m

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

John Mills: Masterman Finsbury

Ralph Richardson: Joseph Finsbury

Michael Caine: Michael Finsbury

Peter Cook: Morris Finsbury

Dudley Moore: John Finsbury

Nanette Newman: Julia Finsbury

Tony Hancock: Detective

Peter Sellers: Doctor Pratt

 

Ταινία The Wrong Box (1966) online με ελληνικους υποτιτλους Δύο ηλικιωμένοι αδελφοί είναι τα τελευταία μέλη που επέζησαν από μια οικογένεια και ένα επενδυτικό σχήμα που είχε συσταθεί εδώ και πολλά χρόνια πριν, στο οποίο ο τελευταίος επιζών θα λάβει μια ολόκληρη περιουσία. Τα δύο αδέλφια όμως δεν είναι τα μόνα που ενδιαφέρονται για την κληρονομιά. Άπληστα ανίψια κάνουν τα πάντα για να κρατηθούν οι ενοχλητικοί θείοι ζωντανοί. Ο Masterman, ο οποίος δεν έχει μιλήσει με τον αδελφό του τον Joseph, τον περιφρονεί από πολλά χρόνια και τον καλεί στην οικία του με σκοπό να τον σκοτώσει, έτσι ώστε να πάρει τα χρήματα....

Απίθανες καταστάσεις, σε μία κλασσική βρετανική κωμωδία με πλήθος αστέρων. 

AFTER THE FOX 1966

AFTER THE FOX 1966

Λαγωνικό 24 Καρατίων


Σκηνοθεσίαi: Vittorio De Sica

Σενάριο: Neil Simon, Cesare Zavattini

Είδος: Comedy, Peter Sellers, Crime

Διάρκεια: 1h 43m

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Peter Sellers: Aldo Vanucci

Victor Mature: Tony Powell

Britt Ekland: Gina Romantica

Martin Balsam: Harry Granoff

Akim Tamiroff: Okra

Paolo Stoppa: Polio

Tino Buazzelli: Siepi

 

Αμέσως μετά την απόδραση του από τις ιταλικές φυλακές, ένας απατεώνας και μάστερ των μεταμφιέσεων, βρίσκει τη συμμορία του και σχεδιάζει μια νέα παράτολμη ληστεία χρυσού. Υποδυόμενος έναν σκηνοθέτη, θα ψάξει τη λεία του σε μία παραλία, όπου γίνονται τα γυρίσματα μίας ανεκδιήγητης ταινίας.

    Η υπέροχη αυτή κωμωδία του Ντε Σίκα βρίθει σκηνών που φλερτάρουν με τον ωμό χλευασμό του κινηματογραφικού στάτους κβο της εποχής. Οι πνευματώδεις σεκάνς σχολιασμού των αστέρων του σινεμά, των θεατών που τους θεοποιούν, των επιδεικτικών σκηνοθετών και των δήθεν κριτικών έχουν κυριολεκτικά γράψει τη δική τους ιστορία και με την πάροδο του χρόνου η ταινία έχει αποκτήσει ένα παγκόσμιο καλτ στάτους.σεκάνς τίτλων με τον animated Ροζ Πάνθηρα και το χαρακτηριστικό του μουσικό θέμα από τον Χένρι Μαντσίνι, όμως μας πρωτοπαρουσιάζει την animated version του Επιθεωρητή Κλουζό και το δικό του, κλασικό μουσικό μοτίβο (πάλι από τον μέγιστο Μαντσίνι), ο οποίος μετά την επιτυχία της ταινίας απέκτησε και δική του σειρά κινουμένων σχεδίων. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω συστατικά, η συνταγή της διαχρονικής επιτυχίας ήταν μάλλον εξασφαλισμένη εξαρχής, έστω κι αν κάποια σημεία της δεν έχουν γεράσει και τόσο καλά στον 21ο αιώνα. Η τελική απόλαυση και το χαμόγελο που παραμένει για αρκετή ώρα μετά την έξοδο από το σινεμά, παραμένουν εγγυημένα. 

A SHOT IN THE DARK 1964

AFTER THE FOX 1966

Λαγωνικό 24 Καρατίων


Σκηνοθεσίαi: Blake Edwards

Σενάριο: Blake Edwards, William Peter Blatty, Harry Kurnitz

Είδος: Comedy, Peter Sellers, Mystery

Διάρκεια: 1h 42m

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Peter Sellers: Jacques Clouseau

Elke Sommer: Maria Gambrelli

George Sanders: Benjamin Ballon

Herbert Lom: Charles Dreyfus

Tracy Reed: Dominique Ballon

Graham Stark: Hercule LaJoy

Moira Redmond:Simone

 Ο (περισσότερο γκαφατζής παρά δαιμόνιος) Επιθεωρητής Ζακ Κλουζό αναλαμβάνει την εξιχνίαση της δολοφονίας του οδηγού ενός πλούσιου επιχειρηματία, ενώ γοητεύεται από την νεαρή υπηρέτρια και βασική ύποπτο της υπόθεσης.

Βασισμένη στο γαλλικό θεατρικό «Ο Ηλίθιος» («L’Idiote») του Μαρσέλ Ασάρ και την αγγλόφωνη μεταφορά του από τον Χάρι Κέρνιτζ («A Shot in the Dark», τίτλο τον οποίο κράτησε και η κινηματογραφική εκδοχή), πρόκειται για την δεύτερη ταινία μιας σειράς που έμελλε να γίνει ένα από τα πιο επιτυχημένα κινηματογραφικά κωμικά franchise, αυτό του «Ροζ Πάνθηρα». Κι ενώ παραμένει η μοναδική ταινία της σειράς που δεν έχει στον τίτλο (ούτε καν στα animated credits της) το όνομα του cartoon χαρακτήρα του Ροζ Πάνθηρα, αλλά και το χαρακτηριστικό και πλέον κλασικό μουσικό θέμα του, αποτελεί μία από τις καλύτερες και πιο «στιλάτες» κωμωδίες μυστηρίου, όχι μόνο της σειράς, αλλά και ολόκληρης της δεκαετίας τη).

Το πρωτότυπο θεατρικό και η μεταγενέστερη, αγγλόφωνη εκδοχή του, ήθελαν τον χαρακτήρα του ανακριτή Πολ Σεβίν (ο οποίος, μάλιστα, ενσαρκώθηκε στην αμερικανική σκηνή από τον Γουίλιαμ Σάτνερ!), να είναι δεύτερος και πιο «συγκρατημένος» ρόλος. Ωστόσο, μιας και ο Μπλέικ Έντουαρντς μόλις είχε ολοκληρώσει τη συνεργασία του με τον Πίτερ Σέλερς στον «Ροζ Πάνθηρα», την ταινία που μεταγενέστερα μετέτρεψε τον Βρετανό κωμικό σε παγκόσμιο star (σε μια ταινία που αρχικά προοριζόταν για την μεγάλη επιστροφή του Ντέιβιντ Νίβεν…), αισθάνθηκε πως η υπόθεση του «Λαγωνικού» ταίριαζε στον χαρακτήρα του Επιθεωρητή Κλουζό και ξανάγραψε εξαρχής το σενάριο μαζί με τον Γουίλιαμ Πίτερ Μπλάτι, αναβαθμίζοντας τον δευτεραγωνιστικό χαρακτήρα του Σεβίν στον θρυλικό πια ήρωα του Ζακ Κλουζό, στην οποία πλέον εμφανίζεται ως κεντρικός πρωταγωνιστής.

Το αποτέλεσμα, αυτό το υβρίδιο μεταξύ του πρωτότυπου θεατρικού και του ολοκαίνουργιου σεναρίου των Έντουαρντς και Μπλάτι, έχει έναν διαφορετικό αέρα από τις υπόλοιπες ταινίες της σειράς. Ο Κλουζό, παρότι αναπόφευκτα και αθεράπευτα γκαφατζής και «ηρωικός» ντετέκτιβ από σπόντα, είναι εδώ περισσότερο συνυφασμένος με την πιο σκοτεινή πλοκή μυστηρίου της δολοφονίας του chauffer, παρά το μπουφόνικο one-man-show που χαρακτηρίζει τα επερχόμενα sequel, ένας κωμικός Ηρακλής Πουαρό χωρίς την ιδιοφυία και το χάρισμα του ήρωα της Άγκαθα Κρίστι, αν και με το ίδιο ειλικρινές πάθος να εξιχνιάσει την υπόθεση που περισσότερο κατά λάθος έπεσε στα χέρια του. Η επιβλητική, αυστηρή παρουσία του Τζορτζ Σάντερς (στον ρόλο του μεγιστάνα) συγκρούεται ιδανικά με τη συμπαθή αλλά ταυτόχρονα και σχεδόν καρτουνίστικη περσόνα που δημιούργησε για τον Κλουζό ο Σέλερς ήδη από τον «Ροζ Πάνθηρα», που εδώ αποκτά μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης, ακόμη και αυτοσχεδιασμού, σεναρίου αλλά και σκηνοθετικής καθοδήγησης του Έντουαρντς (με τον οποίο έμελλε να γυρίσει αρκετές ταινίες, τόσο της συγκεκριμένης σειράς όσο και άλλες θρυλικές κωμωδίες όπως «Το Πάρτυ») επιτρέποντος.

    Το κλασικό whodunnit, με υπόπτους όλους τους κατοίκους της έπαυλης, «υπονομεύεται» απολαυστικά – και σε σημεία ξεκαρδιστικά – από τις αδέξιες κινήσεις του Γάλλου Επιθεωρητή, ενώ το αμφίβολο (μονόπλευρο;) ειδύλλιό του με την γοητευτική υπηρέτρια που φαινομενικά προσελκύει βάσιμες υποψίες για την ενοχή της, είναι πλέον γνώριμο σήμα κατατεθέν για τους θαυμαστές της σειράς (ο συνήθως ατυχής έρωτας του Κλουζό με αιθέριες, μα συχνά και θανάσιμες υπάρξεις στις υποθέσεις που αναλαμβάνει). Η ένθεση εδώ, για πρώτη φορά, και δύο από τους πλέον ουσιαστικούς χαρακτήρες της σειράς, την Νέμεση του Κλουζό, τον Επιθεωρητή Ντρέιφους, και τον Ασιάτη οικονόμο Κέιτο, θεμελιώνει την γνώριμη πια «ομάδα» των κλασικών χαρακτήρων που έχουν αγαπηθεί τόσο τις τελευταίες σχεδόν έξι δεκαετίες. Και μπορεί το «Λαγωνικό» να μην έχει σεκάνς τίτλων με τον animated Ροζ Πάνθηρα και το χαρακτηριστικό του μουσικό θέμα από τον Χένρι Μαντσίνι, όμως μας πρωτοπαρουσιάζει την animated version του Επιθεωρητή Κλουζό και το δικό του, κλασικό μουσικό μοτίβο (πάλι από τον μέγιστο Μαντσίνι), ο οποίος μετά την επιτυχία της ταινίας απέκτησε και δική του σειρά κινουμένων σχεδίων. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω συστατικά, η συνταγή της διαχρονικής επιτυχίας ήταν μάλλον εξασφαλισμένη εξαρχής, έστω κι αν κάποια σημεία της δεν έχουν γεράσει και τόσο καλά στον 21ο αιώνα. Η τελική απόλαυση και το χαμόγελο που παραμένει για αρκετή ώρα μετά την έξοδο από το σινεμά, παραμένουν εγγυημένα. 

DR. STRANGELOVE 1964

DR. STRANGELOVE 1964

S.O.S Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα


Σκηνοθεσίαi: Stanley Kubrick

Σενάριο: Stanley Kubrick, Terry Southern, Peter George

Είδος: Comedy,   Peter Sellers, Stanley Kubrick, War

Διάρκεια: 1h 35m

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Peter Sellers: Group Capt. Lionel Mandrake / President Merkin Muffley / Dr. Strangelove

George C. Scott: Gen. 'Buck' Turgidson

Sterling Hayden: Brig. Gen. Jack D. Ripper

Keenan Wynn: Col. 'Bat' Guano

Slim Pickens: Maj. 'King' Kong

Peter Bull:Russian Ambassador Alexi de Sadesky

 

Το S.O.S Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα ή Πώς έμαθα να πάψω να ανησυχώ και να αγαπώ τη βόμβα (πρωτότυπος τίτλος: Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb), περισσότερο γνωστή ως Dr. Strangelove, είναι ταινία πολιτικής σάτιρας και μαύρη κωμωδία του 1964, σε σκηνοθεσία και παραγωγή Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Το σενάριο γράφτηκε από τον ίδιο τον σκηνοθέτη, σε συνεργασία με τους Τέρι Σάουδερν και Πίτερ Τζορτζ, το οποίο είναι αόριστα βασισμένο σε μυθιστόρημα του τελευταίου, ονόματι "Κόκκινος Συναγερμός" (Red Alert). H ταινία σατιρίζει τους φόβους του Ψυχρού Πολέμου για μια πυρηνική σύγκρουση μεταξύ της ΕΣΣΔ και τις ΗΠΑ. Πρωταγωνιστούν σε αυτή οι Πίτερ Σέλλερς, Τζορτζ Σι Σκοτ, Στέρλινγκ Χέιντεν, Σλιμ Πίκενς, Κίναν Γουίν, Τζέιμς Ερλ Τζόουνς, Τρέισι Ριντ. Η παραγωγή έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η ιστορία αναφέρεται σε έναν ανεξάρτητο στρατηγό της Πολεμικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών που διατάζει την πρώτη πυρηνική επίθεση κατά της Σοβιετικής Ένωσης. Ακολουθεί ξεχωριστά τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών, τους συμβούλους του, το Μικτό Επιτελείο και έναν αξιωματικό της Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας (RAF) καθώς προσπαθούν να αποτρέψουν το πλήρωμα ενός αεροσκάφους B-52 (που ακολουθούσαν εντολές του στρατηγού) από τον βομβαρδισμό των Σοβιετικών και την έναρξη ενός πυρηνικού πολέμου.

    Η ταινία θεωρείται μια από τις καλύτερες κωμωδίες που έγιναν ποτέ, καθώς και μια από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών. Το 1998, το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την κατέταξε στην 26η θέση στη λίστα με τις καλύτερες αμερικανικές ταινίες (στην έκδοση του 2007, η ταινία κατετάγη 39η) και το 2000 κατατάχθηκε ως στο νούμερο τρία στον κατάλογο με τις πιο αστείες αμερικανικές ταινίες. Το 1989, η Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου των Ηνωμένων Πολιτειών την συμπεριέλαβε ως μία από τις πρώτες 25 ταινίες που επιλέχθηκαν για να ενταχθούν στο Εθνικό Μητρώο Κινηματογράφου ως «πολιτιστική, ιστορική ή αισθητική σημαντική». 

The Pink Panther 1963

The Pink Panther 1963

Ο ΡΟΖ ΠΑΝΘΗΡΑΣ


Σκηνοθεσίαi: Blake Edwards

Σενάριο: Maurice Richlin, Blake Edwards

Είδος: Comedy, Crime, Romance, Peter Sellers

Διάρκεια: 1h 55m

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

David Niven: Sir Charles Litton

Peter Sellers: Insp: Jacques Clouseau

Claudia Cardinale: The Princess

Robert Wagner: George Litton

Capucine: Simone Clouseau

Brenda de Banzie: Angela Dunning

Colin Gordon: Tucker

 

Ο Ροζ Πάνθηρας (αγγλ. The Pink Panther) είναι αμερικανική κωμική ταινία του 1963 σε σκηνοθεσία του Μπλέικ Έντουαρντς, με σενάριο βασισμένο και ιστορία των Μορίς Ρίχλιν και Έντουαρντς και πρωταγωνιστεί ο Πίτερ Σέλερς ως Επιθεωρητής Κλουζώ. Ο τίτλος «Ροζ Πάνθηρας» χρησιμοποιείται και γενικότερα για όλη τη σειρά των ταινιών με τους ίδιους ήρωες που ακολούθησε.

Η Κλάουντια Καρντινάλε στην ταινία ως πριγκίπισσα Ντάλα

Η ταινία έχει μπει στην λίστα των "Εκατό Αστειότερων Ταινιών του Μπράβο" με τον αριθμό 62. Το διάσημο αιλουροειδές με τη ροζ απόχρωση στο δέρμα, ο διάσημος πλέον Ροζ Πάνθηρας, που εμφανίστηκε στην κωμική σεκάνς κινουμένων σχεδίων των τίτλων αρχής, έγινε τόσο δημοφιλής, που οι δημιουργοί, Φριτς Φρίλινγκ και Ντέιβιντ Χάντσον Ντε Πάτι δημιούργησαν μια σειρά κινουμένων σχεδίων με τον χαρακτήρα. Η μορφή αυτή χρησιμοποιήθηκε στις σεκάνς τίτλων αρχής σε όλες τις ταινίες της σειράς, εκτός από την συνέχεια Λαγωνικό 24 Καρατίων.

Ο ρόλος για τον διάσημο χαρακτήρα του επιθεωρητή Κλουζώ αρχικά θα δινόταν στον (διάσημο για τον ρόλο του Ηρακλή Πουαρό) Πίτερ Ουστίνοφ, ενώ ο ρόλος της συζύγου του Σιμόν θα δινόταν στην Άβα Γκάρντνερ. Ο Ουστίνοφ αρνήθηκε τον ρόλο λίγες μέρες πριν το γύρισμα, και λόγω αυτής του της άρνησης μηνύθηκε από τον Έντουαρντς, ο οποίος κέρδισε τελικά τη δίκη.

Πλοκή

    Η Πριγκίπισσα Ντάλα κληρονομεί το μεγαλύτερο διαμάντι του κόσμου, τον Ροζ Πάνθηρα, από τον πατέρα της. Ξεφεύγοντας από τα κοσμικά πλήθη δραπετεύει σε ένα χειμερινό Ιταλικό θέρετρο στην Κορτίνα, όπου γνωρίζει τον διάσημο πλέιμποϊ σερ Τσαρλς Λίτον, ή όπως είναι γνωστός ως ο μυστηριώδης εγκληματίας, το Φάντασμα, ο οποίος έχει βάλει το μάτι του το πασίγνωστο διαμάντι και την γοητευτική ιδιοκτήτριά του. Εν τω μεταξύ, ο γκαφατζής επιθεωρητής αστυνομικός Ζακ Κλουζώ βρίσκεται στα ίχνη του Φαντάσματος και της θηλυκής του βοηθού, η οποία δεν είναι άλλη από την σύζυγο του Κλουζώ και ερωμένη του σερ Τσαρλς, η Σιμόν. Καταφθάνοντας στην Κορτίνα, ο σερ Τσαρλς κινεί τις υποψίες του επιθεωρητή Κλουζώ, και σύντομα, ο ανιψιός του σερ Τσαρλς, ο Τζορτζ, ανακαλύπτει την ταυτότητα του περιβόητου θείου του.