Δευτέρα 15 Αυγούστου 2022

Charlie Chan at the Opera 1936

Charlie Chan at the Opera 1936

Ο Τσάρλι Τσαν στην Όπερα 


Σκηνοθεσία: H. Bruce Humberstone

Σενάριο: Scott Darling, Charles Belden, Bess Meredyth

Είδος: Mystery, Boris Karlof - Bela Lougosi

Διάρκεια: 1h 8m

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Warner Oland: Charlie Chan

Boris Karloff            : Gravelle

Keye Luke: Lee Chan

Charlotte Henry: Mlle. Kitty

Thomas Beck: Phil Childers

Margaret Irving: Mme. Lilli Rochelle

Gregory Gaye: Enrico Barelli

Nedda Harrigan: Mme. Anita Barelli

 Ο Τσάρλι Τσαν αποτελεί φανταστικό χαρακτήρα, δημιούργημα του μυθιστοριογράφου Earl Derr Biggers. Ο Biggers έδωσε ως έδρα στον χαρακτήρα του την πόλη της Χονολουλού στα νησιά της Χαβάης και βασίστηκε για τα χαρακτηριστικά του ήρωα στο υπαρκτό πρόσωπο, ομοίως ντετέκτιβ στην Χονολουλού, Chang Apana. Συνέλαβε λοιπόν την ιδέα του καλοσυνάτου ήρωα ως αντιστάθμισμα προς την ρατσιστική αποικιακή θεωρία της «Κίτρινης Απειλής» (Yellow Peril) και διαφόρων διαβολικών χαρακτήρων ασιατικής προέλευσης όπως ο Φου Μαντσού. Παρότι ο Τσάρλι Τσαν είναι ντετέκτιβ στην αστυνομία της Χονολουλού, οι περισσότερες περιπέτειές του λαμβάνουν χώρα σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου.

Ο χαρακτήρας πρωτοεμφανίστηκε στα μυθιστορήματα του Biggers, αλλά έγινε διάσημος από τις 50 και πλέον ταινίες που γυρίστηκαν, αρχομένης από το 1926. Ο ήρωας στις δυο πρώτες βωβές ταινίες (1926 & 1927) και στην πρώτη ομιλούσα (1929) ενσαρκώθηκε από ηθοποιούς με καταγωγή την Άπω Ανατολή, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Το 1931 τα στούντιο Fox Film Corporation επέλεξαν τον σουηδικής καταγωγής Warner Oland για την ταινία “Charlie Chan Carries On”, η οποία δυστυχώς έχει χαθεί. Η ταινία γνώρισε μεγάλη επιτυχία και τα στούντιο προχώρησαν στα γυρίσματα 15 ταινιών με τον προαναφερθέντα πρωταγωνιστή, εκ των οποίων συνολικά 4 έχουν χαθεί. Μετά τον θάνατο του Warner Oland το 1937, σειρά πήρε ο Αμερικανός Sidney Toler με τις 22 ταινίες του να γυρίζονται αρχικά για την Fox και ύστερα για τα Monogram Studios. Μετά το θάνατο του Sidney Toler, γυρίστηκαν άλλες 6 ταινίες με πρωταγωνιστή τον Roland Winters. 

She's Alive! Creating the Bride of Frankenstein 1935

She's Alive!

Creating the Bride of Frankenstein

Είναι ζωντανή!

Δημιουργώντας τη νύφη του Φρανκενστάιν 


Σκηνοθεσία: David J. Skal

Σενάριο: David J. Skal

Είδος: Documentary, Horror, Boris Karlof - Bela Lougosi

Διάρκεια: 39m

Γλώσσα: Αγγλικά:

Εμφανίζονται οι:

Joe Dante

Christopher Bram

Scott MacQueen

Bob Madison

Sara Karloff

Clive Barker

Paul M. Jensen

Bill Condon

Gregory W. Mank

Αυτό το ντοκιμαντέρ εμφανίζεται τόσο στη συλλογή της Universal Classic Monster Collection για τη Νύφη του Φρανκενστάιν (1935) όσο και στο DVD της συλλογής Monster Legacy για τον Φρανκενστάιν (1931).

Άλλο ένα φοβερό ντοκιμαντέρ που κυκλοφόρησε αρχικά όταν το BRIDE OF FRANKENSTEIN κυκλοφόρησε για πρώτη φορά σε DVD το 1999, αλλά έκτοτε έχει επανακυκλοφορήσει με την ταινία αμέτρητες φορές τώρα. Αυτό είναι κάτι που θα μπορούσατε να παρακολουθήσετε κάθε χρόνο και να μην κουραστείτε ποτέ, καθώς το ντοκιμαντέρ κάνει καταπληκτική δουλειά στη συζήτηση της ταινίας καθώς και όλων των προβλημάτων με την προ και μετά την παραγωγή. Ο Joe Dante φιλοξενεί και παίρνει συνεντεύξεις με τους Rick Baker, Dwight David Frye, Paul Jensen, Bill Condon, Clive Barker, Sara Karloff, Scott MacQueen και Gregory Mank. Όλες οι συνεντεύξεις έχουν ενδιαφέρουσες επιλογές και λένε μερικές καταπληκτικές ιστορίες. Για μένα το πιο ενδιαφέρον από την ταινία είναι αυτό που λείπει. Μαθαίνουμε για την υποπλοκή που ασχολείται με τον χαρακτήρα Dwight Frye, η οποία προφανώς άξιζε περίπου δέκα λεπτά. Μαθαίνουμε και κάποιες άλλες σκηνές που κόπηκαν λόγω των λογοκριτών. Είναι ενδιαφέρον να σκεφτούμε ότι αν ο James Whale είχε συμφωνήσει να κάνει την ταινία νωρίτερα, τότε μάλλον δεν θα έπρεπε να ανησυχούμε για όλες τις επεξεργασίες, καθώς ο Κώδικας Παραγωγής δεν τέθηκε πλήρως σε ισχύ μέχρι το 1934. ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του BRIDE. Ο Μπέικερ λέει μερικές εξαιρετικές παρατηρήσεις σχετικά με τη διαφορά στο μακιγιάζ για τον Κάρλοφ και το τέρας και η κόρη του Κάρλοφ μοιράζεται μερικές όμορφες αναμνήσεις από ιστορίες που της είπε ο πατέρας της. Μερικά από τα παιδιά που πήραν συνέντευξη είχαν κάποια στιγμή μιλήσει με την Έλσα Λάνκαστερ, οπότε είναι υπέροχο να ακούσουμε τη γνώμη τους για την ταινία. Πολλοί από τους ειδικούς και τους θαυμαστές εδώ αποκαλούν το BRIDE OF FRANKENSTEIN μία από τις καλύτερες ταινίες τρόμου και απλώς μια από τις καλύτερες ταινίες ανεξάρτητα από το είδος. Σίγουρα θα πρέπει να συμφωνήσω ότι αυτό το ντοκιμαντέρ είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μάθετε κάποια άλλα πράγματα για την παραγωγή. 

HE BRIDE OF FRANKENSTEIN 1935

THE BRIDE OF FRANKENSTEIN 1935

Η Νύφη του Φρανκεστάιν

Σκηνοθεσία: James Whale

Σενάριο: Mary Shelley, William Hurlbut, John L. Balderston

Είδος: Drama, Horror, Boris Karlof.- Bela Lougosi

Διάρκεια: 1h 15m

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Boris Karloff: The Monster (as Karloff)

Colin Clive: Henry Frankenstein

Valerie Hobson: Elizabeth

Ernest Thesiger: Doctor Pretorius

Elsa Lanchester: Mary Wollstonecraft Shelley

Gavin Gordon: Lord Byron

Douglas Walton: Percy Bysshe Shelley

Una O'Conno: Minnie

Σε μια θυελλώδη νύχτα, ο Percy Bysshe Shelley και ο Lord Byron επαινούν τη Mary Shelley για την ιστορία της για τον Frankenstein και το τέρας του. Αυτή τους υπενθυμίζει ότι η πρόθεσή της για τη συγγραφή του μυθιστορήματος ήταν να δώσει ένα ηθικό δίδαγμα, για τις συνέπειες ενός θνητού ανθρώπου που προσπαθεί να το παίξει Θεός

Όπως δηλώνει η ίδια, η α στόρια συνεχίζεται. Η νέα ιστορία ξεκινά με το υποτιθέμενο τέλος του τέρατος το 1899. Οι χωρικοί είναι συγκεντρωμένοι γύρω από τον φλεγόμενο ανεμόμυλο επευφημούν τον προφανή θάνατο του Τέρατος. Ο Χανς, ο πατέρας του κοριτσιού που πνίγηκε στην προηγούμενη ταινία, θέλει να δει τα καμένα οστά του Τέρατος. Πέφτει ‘όμως σε ένα πλημμυρισμένο λάκκο κάτω από τον μύλο, όπου το Τέρας, έχοντας επιζήσει από τη φωτιά, τον στραγγαλίζει. Βγαίνοντας από το λάκκο το τέρας θανατώνει τη γυναίκα του Χανς. Στη συνέχεια συναντά τη Minnie, η οποία τρέπεται σε φυγή τρομοκρατημένη.

Ο δημιουργός του τέρατος, Χένρι Φρανκενστάιν πιστεύεται ότι πέθανε στον ανεμόμυλο και το πτώμα του το επιστρέφουν στην αρραβωνιαστικιά του Ελισάβετ στο πατρογονικό του κάστρο. Η Μίνι φτάνει για να ενημερώσει πως το τέρας επέζησε, αλλά κανένας δεν την πιστεύει. Η Ελίζαμπεθ, βλέποντας τον Χένρι να κινείται, συνειδητοποιεί ότι είναι ακόμα ζωντανός. Ο Χένρι, που ανακτά τις αισθήσεις του, έχει απαρνηθεί τη δημιουργία του, αλλά εξακολουθεί να πιστεύει ότι μπορεί να είναι προορισμένος να ξεκλειδώσει το μυστικό της ζωής και της αθανασίας. Μια υστερική Ελισάβετ κλαίει ότι προβλέπει θάνατο.

Ο Χένρι επισκέπτεται το εργαστήριο του πρώην μέντορά του, γιατρού Σεπτίμους Πρετόριους, όπου ο Πρετόριους δείχνει στον Ερρίκο πολλά άτομα που έχει δημιουργήσει. Ο Pretorius επιθυμεί να συνεργαστεί με τον Henry για να δημιουργήσει μία σύντροφο για το τέρας, με το προτεινόμενο εγχείρημα να περιλαμβάνει τον Pretorius να αναπτύξει έναν τεχνητό εγκέφαλο ενώ ο Henry συγκεντρώνει μέρη για την δημιουργία της συντρόφου.

Το τέρας σώζει μια νεαρή βοσκοπούλα από πνιγμό. Οι κραυγές της βλέποντάς τον ειδοποιούν δύο κυνηγούς, οι οποίοι πυροβολούν και τραυματίζουν το Τέρας. Οι κυνηγοί ξεσηκώνουν έναν όχλο που ξεκινάει για καταδίωξη. Αιχμαλωτισμένο και δεσμευμένο σε έναν στύλο, το τέρας μεταφέρεται σε ένα μπουντρούμι αλυσοδεμένο. Έμεινε μόνο του, σπάει τις αλυσίδες του, κατατροπώνει τους φρουρούς και δραπετεύει στο δάσος.

Εκείνο το βράδυ, ακολουθώντας τον ήχο ενός βιολιού που παίζει το «Ave Maria», το Τέρας συναντά έναν γέρο τυφλό ερημίτη που ευχαριστεί τον Θεό που του έστειλε έναν φίλο. Διδάσκει στο τέρας λέξεις όπως «φίλος» και «καλός» και μοιράζεται ένα γεύμα μαζί του. Δύο χαμένοι κυνηγοί σκοντάφτουν στο εξοχικό σπίτι και αναγνωρίζουν το Τέρας. Τους επιτίθεται και κατά λάθος καίει το εξοχικό σπίτι καθώς οι κυνηγοί οδηγούν τον ερημίτη μακριά.

Βρίσκει καταφύγιο από έναν άλλο θυμωμένο όχλο σε έναν οικογενειακό τάφο. Το τέρας παρακολουθεί τον Πρετόριο και τους συντρόφους του Καρλ και Λούντβιχ να σπάζουν έναν τάφο. Οι συνεργάτες του αναχωρούν καθώς ο Πρετόριους μένει για να απολαύσει ένα ελαφρύ δείπνο. Το τέρας πλησιάζει τον Πρετόριους και μαθαίνει ότι ο Πρετόριους σχεδιάζει να του δημιουργήσει μία σύντροφο.

Ο Χένρι και η Ελισάβετ, παντρεμένοι πλέον, επισκέπτονται τον Πρετόριους. Όταν ο Χένρι εκφράζει την άρνησή του να βοηθήσει με τα σχέδια του Πρετόριους, ο Πρετόριους καλεί το Τέρας, το οποίο απαιτεί τη βοήθεια του Χένρι. Ο Χένρι πάλι αρνείται και ο Πρετόριους διατάζει το Τέρας να βγει έξω, δίνοντάς του κρυφά σήμα να απαγάγει την Ελισάβετ. Ο Πρετόριους εγγυάται την ασφαλή επιστροφή της μετά τη συνεργασία του Χένρι. Ο Χένρι επιστρέφει στο εργαστήριο του πύργου του, όπου αναγκάζεται να ασχοληθεί με την συγκεκριμένη δουλειά. Έχοντας βεβαιώθηκε για την ασφάλεια της Ελισάβετ, ο Χένρι ολοκληρώνει το σώμα της Νύφης.

Μια καταιγίδα μαίνεται και τότε ανυψώνουν δύο χαρταετούς που έλκουν έναν κεραυνό που τα συνδεδεμένα με αυτούς  κατάλληλα ηλεκτρόδια παρέχουν την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια για να ζωντανέψει η Νύφη. Το τυλιγμένο με επίδεσμο σώμα της υψώνεται μέχρι την οροφή, όπου η ηλεκτρική ενέργεια αξιοποιείται από τον κεραυνό για να την εμψυχώσει. Ο Χένρι και ο Πρετόριους την ξανακατεβάζουν και αφού συνειδητοποιούν την επιτυχία τους να τη φέρουν στη ζωή, της αφαιρούν τους επιδέσμους και τη βοηθούν να σταθεί όρθια.

Το τέρας κατεβαίνει τα σκαλιά αφού σκότωσε τον Καρλ στην ταράτσα και βλέπει την σύντροφό του. Το συγκινημένο Τέρας την πλησιάζει και τη ρωτάει: «Φίλος;» Η Νύφη, ουρλιάζοντας, τον απορρίπτει. Το απηυδισμένο τέρας παρατηρεί: "Με μισεί! Σαν τους άλλους". Καθώς η Ελισάβετ τρέχει στο πλευρό του Χένρι, το Τέρας διαλύει το εργαστήριο. Όταν ο Πρετόριους προειδοποιεί ότι οι ενέργειες του Τέρατος πρόκειται να τους καταστρέψουν όλους, το Τέρας σταματάει και λέει στον Χένρι και την Ελίζαμπεθ: "Πηγαίνετε! Ζείστε! Πηγαίνετε!" Στον Πρετόριο και τη Νύφη λέει: «Μείνε εσύ. Ανήκουμε νεκρούς». Ενώ ο Χένρι και η Ελισάβετ φεύγουν, το Τέρας κοιτάζει τη Νύφη που του ουρλιάζει. Χύνοντας ένα δάκρυ, τραβάει ένα μοχλό για να προκαλέσει την καταστροφή του εργαστηρίου και του πύργου. 

Τετάρτη 10 Αυγούστου 2022

The Ghoul 1933

The Ghoul 1933

ΤΟ ΖΩΝΤΑΝΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ


Σκηνοθεσία: T. Hayes Hunter

Σενάριο: Frank King, Leonard Hines, Roland Pertwee

Είδος: Action, Drama, Horror,. Boris Karlof - Bela Lougosi

Διάρκεια: 1h 17m

Γλώσσα: Αγγλικά:

Παίζουν:

Boris Karloff: Prof. Henry Morlant

Cedric Hardwicke: Broughton

Ernest Thesiger: Laing

Dorothy Hyson: Betty Harlon

Anthony Bushell: Ralph Morlant

Kathleen Harrison: Kaney

Harold Huth: Aga Ben Dragore

 

Το Ghoul είναι μια βρετανική ταινία τρόμου του 1933 με πρωταγωνιστή τον Boris Karloff και με τους Harold Huth, Dorothy Hyson, Ernest Thesiger και Cedric Hardwicke. Ο Ραλφ Ρίτσαρντσον έκανε το κινηματογραφικό του ντεμπούτο.

Ο καθηγητής Henry Morlant (Boris Karloff), ένας σπουδαίος Αιγυπτιολόγος, πιστεύει ότι το αρχαίο κόσμημα που αποκαλεί το «Αιώνιο Φως» θα του δώσει δυνάμεις αναζωογόνησης εάν προσφερθεί στον αρχαίο Αιγύπτιο θεό Anubis. Όταν όμως ο Morlant πεθαίνει, ο υπηρέτης του Laing (Ernest Thesiger) κλέβει το κόσμημα. Ενώ ένα σωρό παρεμβαίνοντες, συμπεριλαμβανομένου ενός ανυπόληπτου δικηγόρου (Cedric Hardwicke) και ενός ψεύτικου ιερέα (Ralph Richardson), κατεβαίνουν στο αρχοντικό του καθηγητή για να ερευνήσουν ή να κλέψουν το κόσμημα για τον εαυτό τους, ο Morlant επιστρέφει από τους νεκρούς («όταν η πανσέληνος χτυπά την πόρτα του τάφου μου», προέβλεψε πριν πεθάνει) να σκοτώσει όλους όσους τον έχουν προδώσει. 

Τρίτη 9 Αυγούστου 2022

THE CAT AND THE CANARY 1939

THE CAT AND THE CANARY 1939

Η ΓΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΝΑΡΙΝΙ


Σκηνοθεσία: Elliott Nugent

Σενάριο: Walter DeLeon, Lynn Starling, John Willard

Είδος: Comedy, Horror, Mystery

Διάρκεια: 1h 12m

Γλώσσα: Αγγλικά:

Παίζουν:

Bob Hope: Wally Campbell

Paulette Goddard: Joyce Norman

John Beal: Fred Blythe

Douglass Montgomery: Charlie Wilder

Gale Sondergaard: Miss Lu

Elizabeth Patterson: Aunt Susan

Nydia Westman: Cicily

 

Το The Cat and the Canary είναι μια αμερικανική κωμωδία τρόμου του 1939 σε σκηνοθεσία του Elliott Nugent με πρωταγωνιστές τον Bob Hope και την Paulette Goddard. Είναι ένα ριμέικ της βουβής ταινίας του 1927 The Cat and the Canary, η οποία βασίστηκε στο ομώνυμο θεατρικό έργο του 1922 του John Willard.

Ο     εκατομμυριούχος Σάιρους Νόρμαν είχε δώσει εντολή, η διαθήκη του να ανοιχθεί δέκα χρόνια μετά τον θάνατό του. Η ώρα έφθασε και όλοι οι υποψήφιοι κληρονόμοι συγκεντρώθηκαν στο απομακρυσμένο μέγαρό του για να μάθουν ποιος είναι ο τυχερός! Η διαθήκη αποτελείτο από δύο μέρη. Στο πρώτο, υπήρχε ένας παράξενος όρος. Αν ο κληρονόμος που αναφερόταν εκεί, δεν πέθαινε ή τρελαινόταν μέσα σε έναν μήνα, τότε είχε δικαίωμα στην περιουσία. Διαφορετικά, θα διάβαζαν το δεύτερο μέρος, που ανέφερε το όνομα του επιλαχόντος κληρονόμου. Και η νέα κληρονόμος της αμύθητης περιουσίας είναι η Τζόις Νόρμαν (Paulette Goddard). Από τότε αρχίζει μια προσπάθεια να τρελαθεί ή ακόμα και να σκοτωθεί. Κρυφά περάσματα, πνεύματα, φόνος, μυστήριο και τρόμος επικρατούν στην έπαυλη!! Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, δραπέτευσε κι ένας τρελός από το γειτονικό ψυχιατρείο που έχει γαμψά νύχια και όταν θέλει να σκοτώσει περπατά στα τέσσερα!! 

WEREWOLF OF LONDON 1935

 

WEREWOLF OF LONDON 1935

Ο Λυκάνθρωπος του Λονδίνου


Σκηνοθεσία: Stuart Walker

Σενάριο: John Colton, Robert Harris, Harvey Gates

Είδος:Fantastique, Horror, Drame

Διάρκεια: 1h 15min

Γλώσσα: Αγγλικά:

Παίζουν:

Henry Hull: Dr. Wilfred Glendon

Warner Oland: Dr. Yogami

Valerie Hobson: Lisa Glendon

Lester Matthews: Paul Ames

Lawrence Grant: Sir Thomas Forsythe

Spring Byington: Miss Ettie Coombes

Clark Williams: Hugh Renwick

 

Ο Λυκάνθρωπος του Λονδίνου είναι μια ταινία τρόμου του 1935 σε σκηνοθεσία Στιούαρτ Γουόκερ και με πρωταγωνιστή τον Χένρι Χαλ ως τον ομώνυμο λυκάνθρωπο. Το δεύτερο καστ ήταν οι Warner Oland, Valerie Hobson, Lester Matthews και Spring Byington.

Ο Wilfred Glendon (Henry Hull) είναι ένας πλούσιος και παγκοσμίου φήμης αγγλός βοτανολόγος που ταξιδεύει στο Θιβέτ, αναζητώντας το φευγαλέο φυτό mariphasa. Ενώ εκεί, του επιτίθεται και δαγκώνεται από ένα πλάσμα που αποκαλύπτεται αργότερα ως λυκάνθρωπος, αν και καταφέρνει να αποκτήσει ένα δείγμα της mariphasa . Μόλις επιστρέφει στο σπίτι του στο Λονδίνο, προσεγγίζεται από έναν συνάδελφο του βοτανολόγο, τον Dr. Yogami (Warner Oland), ο οποίος ισχυρίζεται ότι τον έχει συναντήσει στο Θιβέτ ενώ αναζητά επίσης τη mariphasa. Ο Yogami προειδοποιεί τον Glendon ότι το δάγκωμα ενός λυκάνθρωπου θα τον έκανε να γίνει και αυτος λυκάνθρωπος, προσθέτοντας ότι η mariphasa είναι ένα προσωρινό αντίδοτο για την ασθένεια....

 

The Invisible Man 1933

The Invisible Man 1933

Ο Αόρατος Άνθρωπος


Σκηνοθεσία: James Whale

Σενάριο: H.G. Wells, R.C. Sherriff, Preston Sturges

Είδος: Horrer, Science ficton

Διάρκεια: 1h 11min

Γλώσσα: Αγγλικά:

Παίζουν:

Claude Rains: Dr. Jack Griffin aka The Invisible Man

Gloria Stuart: Flora Cranley

William Harrigan: Dr. Arthur Kemp

Henry Travers: Dr. Cranley

Una O'Connor: Jenny Hall

Forrester Harvey: Herbert Hall

Holmes Herbert: Chief of Police

 

Σε ένα μικρό χωριό, το Iping, εμφανίζεται ένα βράδυ, στο πανδοχείο του χωριού, ένας μυστηριώδης άνδρας όπου ζητά ένα δωμάτιο και φαγητό. Ζητά επίσης να μην τον ενοχλήσει κανείς για όσο καιρό παραμείνει στο πανδοχείο. Ο ξένος απομονώνεται στο δωμάτιο του και οι φήμες για εκείνον αρχίζουν να οργιάζουν. Ο ξένος είναι ο επιστήμονας Τζακ Γκρίφιν, ο οποίος έχει ανακαλύψει το πώς να γίνει κάποιος αόρατος, ξεκινώντας τα πειράματα από τον ίδιο. Το πείραμα είναι επιτυχές και τώρα προσπαθεί να βρει το αντίδοτο ώστε να γίνει πάλι ορατός. Βέβαια τα κίνητρά του δεν είναι και τόσο αγνά μιας και σκοπεύει να χρησιμοποιήσει αυτή του την ανακάλυψη προς δικό του καθαρά όφελος. Σε αυτό το εγχείρημα προσπαθεί να καταστήσει συνεργό του έναν συνάδερφο του, τον Κεμπ, ο οποίος έχει καταλάβει πως ο Γκρίφιν έχει πια τρελαθεί και στρέφεται προς τον καθηγητή τους για βοήθεια. Με την αστυνομία να τον κυνηγά, ο Γκρίφιν θα κάνει τα πάντα για να μην τον πιάσουν.

Εξαιρετική ταινία, χωρίς ιδιαίτερα σκηνικά αλλά με επιβλητική ατμόσφαιρα και με το μοναδικό εφέ της ταινίας, αυτό του αόρατου ανθρώπου, να κυριαρχεί από την αρχή ως το τέλος. Πολύ καλές ερμηνείες από τις οποίες, κατά την γνώμη μου, δυο είναι αυτές που ξεχωρίζουν, εκείνη του πρωταγωνιστή να ακροβατεί ανάμεσα στην παράνοια και την ιδιοφυΐα, την ωμότητα και τον κυνισμό, την απανθρωπιά και την φιλοδοξία και εκείνη της ιδιοκτήτριας του πανδοχείου που είναι ένας πραγματικά κωμικός ρόλος.

Για να επιτευχθεί το εφέ του αόρατου ανθρώπου, ο σκηνοθέτης έντυσε τον Rains στα μαύρα και έκανε τα γυρίσματα με τον ηθοποιό να βρίσκεται μπροστά από ένα μαύρο βελούδινο φόντο.

Το θέμα με το οποίο ασχολείται το «The Invisible Man» έχει απασχολήσει κατά καιρούς πολλούς σεναριογράφους και σκηνοθέτες ανά τις δεκαετίες και πάντα είναι επίκαιρο. Η εμμονή για εξουσία, τα όρια της επιστήμης αλλά και τα όρια του ίδιου του επιστήμονα καθώς και τα κίνητρά του για κάθε του ανακάλυψη και ο σκοπός για τον οποίο πρόκειται να την χρησιμοποιήσει. Η μεγάλη φιλοδοξία του ανθρώπου να κατακτήσει το άγνωστο αλλά με ποιο κόστος τελικά;