Πέμπτη 8 Ιουλίου 2021

The Chase 1966

 The Chase 1966

Η καταδίωξη


Σκηνοθεσία: Arthur Penn

Σενάριο: Horton Foote, Lillian Hellman

Είδος: Crime, Drama, Thriller, WESTERN, JANE FONDA

Διάρκεια: 02:15

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Marlon Brando: Calder

Jane Fond: Anna

Robert Redford: Bubber

E.G. Marshall: Val Rogers

Angie Dickinson: Ruby Calder

 

Ο σερίφης Κάλντερ δεν είναι ο μόνος που κυνηγά τον Μπούμπερ Ριβς, όταν αυτός δραπετεύει από τη φυλακή. Ο μεγιστάνας του πετρελαίου Βαλ Ρότζερς θέλει να βγάλει τον Μπούμπερ από τη μέση, για να καλύψει την ερωτική σχέση που έχει ο γιος του με τη γυναίκα του Μπούμπερ. Η καταδίωξη ξεκινά. Όταν ο φανατισμός και το αλκοόλ σπρώχνουν τους κατοίκους της πόλης σε μια ξέφρενη βία, η γυναίκα του Κάλντερ θα προσπαθήσει να πείσει τον άντρα της ότι δεν χρειάζεται να συλλάβει τον Μπούμπερ ζωντανό. Ο σερίφης, όμως, παλεύει δίκαια και δεν θα σταματήσει παρά μόνο όταν φτάσει στο συντριπτικό τέλος.


 

The Appaloosa 1966

The Appaloosa 1966

Απαλόζα

  


Σκηνοθεσία: Sidney J. Furie

Σενάριο: James Bridges, Roland Kibbee, Robert MacLeod

Είδος: Action, Adventure, Crime, Western, WESTERN

Διάρκεια: 01:39

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Marlon Brando: Matt Fletcher

Anjanette Comer: Trini Medena

John Saxon: Chuy Medena

Emilio Fernández: Lazaro

Alex Montoya: Squint Eye

 

Δεκαετία του 1870. Ένας μεξικανο-αμερικανός κυνηγών βισώνων, ο Ματ Φλέτσερ, επιστρέφει σπίτι του για να δει ότι έχει κλαπεί το υπέροχο άλογο του, το Απαλούζα, από έναν πανίσχυρο παράνομο, τον Τσούι Μεντίνα, και έχει μεταφερθεί στα σύνορα με το Μεξικό, στην πόλη Όγιο Πριέτο. Στο πλάι του παρανόμου βρίσκεται πάντα η Τρίνι, την οποία ο Τσούι αγόρασε όταν ήταν 15 ετών. Ο Ματ ξεκινάει άμεσα το κυνήγι του παρανόμου, αλλά όλα περιπλέκονται όταν συναντάει την Τρίνι.


La resa dei conti 1966

 La resa dei conti 1966

Ένας εναντίον δέκα

 


Σκηνοθεσία: Sergio Sollima

Σενάριο: Franco Solinas, Fernando MORANDI,

Sergio Donati, Sergio Sollima

Είδος: Action, WESTERN

Διάρκεια: 01:45

Γλώσσα: Italian

Παίζουν:

Lee Van Cleef: Jonathan 'Colorado' Corbett

Tomas Milian: Manuel 'Cuchillo' Sanchez

Walter Barnes: Brokston

Nieves Navarro: The Widow

Gérard Herter: Baron von Schulenberg 

Ένα κορυφαίο σπαγγέτι γουέστερν με πρωταγωνιστή τον Lee Van Cleef στην πρώτη του ταινία μετά το επικό "The good,the bad and the ungly". Ο Van Cleef υποδύεται τον Jonathan Corbett έναν περιβόητο κυνηγό επικηρυγμένων. Ένας πλούσιος άντρας με το όνομα Brockston (Walter Barnes) γνωρίζοντας τη φήμη του Corbett του ζητάει να πιάσει τον Cuchillo (Tomas Milian),ένα φτωχό Μεξικανό καταζητούμενο για το βιασμό και το φόνο ενός 12 χρονου κοριτσιού. Αν καταφέρει να τον πιάσει θα του προσφέρει ως αντάλλαγμα την υποστήριξή του για την θέση του γερουσιαστή. Ο Corbett δέχεται και ξεκινάει ένα κυνηγητό με πολύ δράση και ανατροπές!!!


El Dorado 1966

 El Dorado 1966

Ελντοράντο


Σκηνοθεσία: Howard Hawks

Σενάριο: Leigh Brackett, Harry Brown

Είδος: Action, Adventure, Drama, Romance, WESTERN

Διάρκεια: 02:06

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

John Wayne: Cole Thornton

Robert Mitchum: El Dorado Sheriff J.P. Harrah

James Caan: Mississippi

Charlene Holt: Maudie

Paul Fix: Dr. Miller

 

Ενώ το είδος του γουέστερν είχε περάσει προ πολλού το σημείο κορεσμού, ο Howard Hawks σε μεγάλη πλέον ηλικία επανήλθε στο είδος, με ένα άτυπο ριμέικ της μεγάλης του επιτυχίας Rio Bravo. Η ταινία παραγωγής 1966 El Dorado (στην Αμερική κυκλοφόρησε ένα χρόνο μετά) έχει όλα τα στοιχεία ενός τυπικού γουέστερν, αλλά εδώ ειδικότερα μάς στέλνει το μήνυμα με τους δύο γερασμένους πρωταγωνιστές του, ότι ήρθε το τέλος μιας ολόκληρης κινηματογραφικής εποχής. Τον μέθυσο σερίφη εδώ υποδύεται (με... περισσή ευκολία) ο Robert Mitchum και τον πιστολέρο που δεν θέλει να εμπλακεί στον επικείμενο «πόλεμο» μεταξύ των αγελαδοτρόφων που θα τον φέρει αντιμέτωπο και με το σερίφη φίλο του, ο John Wayne. Ο νεαρότατος James Caan ενώνεται με την ομάδα των παλαίμαχων-σταρ και μαζί προσπαθούν να βάλουν τάξη στο χάος της Άγριας Δύσης.

Στον αντίποδα των σπαγγέτι γουέστερν του Sergio Leone και των αντιηρώων της εποχής, ο Hawks επιμένει στις κλασικές φόρμες, στα στερεότυπα και τα πρότυπα των κλασικών ηρώων έτσι όπως μάς τα έδειχνε τόσα χρόνια στη μεγάλη οθόνη. Σίγουρα δεν αποτελεί επιτομή στο είδος της, αλλά η ταινία παρακολουθείται αρκετά ευχάριστα, έχοντας για ατού τους δύο μεγάλους πρωταγωνιστές (που φαίνεται ότι το καταδιασκεδάζουν) και φυσικά το σκηνοθετικό άγγιγμα του Hawks, που δεν μπορούσε να κάνει κακή ταινία. Η άτυπη τριλογία με παρόμοιο θέμα θα ολοκληρωνόταν το 1970 με την τελευταία ταινία του σκηνοθέτη, το Rio Lobo.


 

They Shoot Horses, Don't They? 1969

They Shoot Horses, Don't They? 1969

Σκοτώνουν τ` Άλογα Οταν Γεράσουν


Σκηνοθεσία: Sydney Pollack

Σενάριο: Horace McCoy, James Poe, Robert E. Thompson

Είδος: Drama, JANE FONDA, Romance, Thriller

Διάρκεια: 02:00

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Jane Fonda: Gloria

Michael Sarrazin: Robert

Susannah York: Alice

Gig Young    Rocky

Red Buttons: Sailor

 

Ρόμπερτ Σάιβερτον (Μάικλ Σαραζίν), που κάποτε ονειρευόταν να γίνει μεγάλος σκηνοθέτης διηγείται στην αστυνομία τα περιστατικά που προηγήθηκαν της σύλληψής του. Όταν ήταν μικρός είχε δει ένα άλογο να σπάει το πόδι του κι έπειτα να το πυροβολούν για να το βγάλουν από το μαρτύριό του. Σε μια παρόμοια κατάσταση βρέθηκε και ο Ρόμπερτ όταν αποφάσισε κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, να συμμετάσχει σε έναν μαραθώνιο χορού. Ο Ρόμπερτ βρέθηκε εκεί χωρίς παρτενέρ και ο Ρόκι (Γκιγκ Γιανγκ), ο παρουσιαστής του γεγονότος του πρότεινε να συνοδεύσει στο χορό την Γκλόρια (Τζέιν Φόντα), μιαν αποτυχημένη και κυνική ηθοποιό της οποίας ο σύντροφος θεωρήθηκε ακατάλληλος για να συμμετάσχει στον μαραθώνιο. Το βραβείο του νικητή του μαραθωνίου ανέρχεται στα 1.500 δολάρια και μερικοί από τους αντιπάλους του ζευγαριού είναι ο Χάρι Κλάιν (Ρεντ Μπάτονς), μεσήλικας ναύτης, η Άλις (Σουζάνα Γιορκ), μια ηθοποιός που φιλοδοξεί να γίνει η νέα Τζιν Χάρλοου και ο συνοδός της Τζόελ (Ρόμπερτ Φιλντς), καθώς και το ζεύγος των φτωχών αγροτών του Τζέιμς και της εγκύου Ρούμπι (Μπόνι Μπεντέλια). Τις πρώτες ώρες τα πιο αδύναμα ζευγάρια είτε αποχωρούν είτε απορρίπτονται. Οι ώρες και οι μέρες περνούν και διαγωνιζόμενοι βιώνουν όλο και περισσότερο αντίξοες συνθήκες, καθώς το παιχνίδι γίνεται όλο και σκληρότερο, ενώ εκείνοι είναι υποχρεωμένοι να χορεύουν ασταμάτητα φτάνοντας ως και το θάνατο.


  

Τρίτη 6 Ιουλίου 2021

Django Kills Softly 1967

 

Django Kills Softly 1967

Ο Τσάνκο Σκοτώνει απαλά


Σκηνοθεσία: Massimo Pupillo

Σενάριο: Lina Caterini, Paul Farjon, Marcello Malvestito

Είδος: Western

Διάρκεια: 1h 25min

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

George Eastman: Bill / Django

Liana Orfei: Linda

Luciano Rossi: Dr. Thompson (as Edwin G. Ross)

Domenico Maggio: El Santo (as Mimmo Maggio)

Peter Hellman: Rosson

 

    Ο Τζάνγκο φτάνει στην πόλη της Σάντα Άννα μετά το κάλεσμα του Σάντερς, ο οποίος προσπαθεί με ασφάλεια να περάσει το φορτίο του από έναν μεξικανό ληστή που ονομάζεται Ελ Σάντο. Ο Τζάνγκο διαπιστώνει ότι ο Σάντερς σκοτώνεται και ότι ο αντίπαλός του, ένας άνθρωπος που ονομάζεται Τόμπσον, προσπαθεί τώρα να αντιμετωπίσει τον Ελ Σάντο. Ο Τζάνγκο, μετά από μια σύντομη εμπλοκή με μια όμορφη νεαρή χήρα, την Λίντα - που έχει πληροφορίες για ένα χαμένο ορυχείο χρυσού - εμπλέκεται σε αυτήν την κατάσταση συμφωνώντας να συνοδεύσει μια αποστολή μέσω του εδάφους του Ελ Σάντο. Πρωταγωνιστούν: George Eastman, Liana Orfei, Luciano Rossi. 

The Thing from Another World 1951

The Thing from Another World 1951

Το πράγμα από έναν άλλο Κόσμο

  


Σκηνοθεσία: Christian Nyby, Howard Hawks

Σενάριο: Charles Lederer, John W. Campbell Jr

Είδος: Horror, Sci-Fi

Διάρκεια: 1h 27min

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Margaret Sheridan: Nikki Nicholson

Kenneth Tobey: Capt. Patrick Hendry

Robert Cornthwaite: Dr. Arthur Carrington

Douglas Spencer: Ned Scott

James Young: Lt. Eddie Dykes

Dewey Martin: Crew Chief Bob

 

Το όχι και τόσο σωτήριο έτος 1951 οι αμερικανικές αίθουσες υποδέχτηκαν δύο φιλμ που έμελλε να δημιουργήσουν τη δική τους σχολή και να επηρεάσουν όσο λίγα τα κινηματογραφικά δρώμενα στα επόμενα χρόνια. Κοινή τους συνισταμένη η πεποίθηση πως στο σύμπαν αυτό δε ζούμε μόνοι μας και η πολύαναμενόμενη συνάντησή μας με πλάσματα εξωγήινα είναι απλά θέμα χρόνου. Ο χειρισμός του θέματος της «επαφής», όμως, υπήρξε αρκετά διαφορετικός στο καθένα από αυτά. Στο The Day the Earth Stood Still του δαιμόνιου Robert Wise, οι επισκέπτες έρχονται να προειδοποιήσουν για την αυτοκαταστροφική πορεία του ανθρώπινου είδους. Στο The Thing From Another World σε σκηνοθεσία - τουλάχιστον στα χαρτιά - του Christian Nyby, ο εξωγήινος είναι εχθρικός κι ανεπίδεκτος επικοινωνίας, κοινώς βάρβαρος.

Το μήνυμα του πρώτου θα πέσει στο κενό για πολλά χρόνια μέχρι ο κύριος Spielberg, δύο δεκαετίες και βάλε αργότερα, να αλλάξει πλήρως το κινηματογραφικό κατεστημένο στην «εξωγήινη» θεματολογία. Ως τότε όμως, πληρώνοντας θαρρείς το τίμημα της πολωμένης πολιτικής πραγματικότητας της εποχής, τα εκ μακρινού διαστήματος ορμώμενα πλάσματα περιορίζονταν στο ρόλο του επιθετικού Άλλου, με τον οποίο μάταια θα προσπαθούσες να συνεννοηθείς με τη λογική. Το The Thing From Another World θα αποτελέσει τη βασική επιρροή για αναρίθμητα φιλμ που θα θελήσουν να καμουφλάρουν τη ψυχροπολεμική τους προπαγάνδα με το μανδύα της επιστημονικής (και μη) φαντασίας. Ακόμα και σήμερα, παρά τους παρωχημένους κώδικες που επιστρατεύει, διατηρεί αναλλοίωτη την αξία του ως ένα κινηματογραφικό πρωτότυπο, οδηγός για μερικά αναμφισβήτητα αριστουργήματα (βλέπε Alien).

Στην πραγματικότητα, η σύγκρισή του με την ταινία του Wise φέρνει στο νου μία ακόμη, διάσημη στους σινεφίλ αντιπαράθεση της ίδιας δεκαετίας, αυτή τη φορά στο αρχετυπικό είδος του western, ανάμεσα στο High Noon και το Rio Bravo. Αν και μέσα στα χρόνια η κριτική αντιμετώπιση αμφότερων θα διανύσει όλη την ιδεολογική απόσταση από τα αριστερά στα δεξιά και τανάπαλιν, μία βασική διαφορά σε επίπεδο χαρακτηρολογικό είναι βέβαιη. Στο φιλμ του Zinnemann ο ήρωας ζητάει απεγνωσμένα τη συνδρομή των συμπολιτών του και στο τέλος θα κληθεί να αγωνιστεί μόνος του όχι από επιλογή, αλλά από ανάγκη. Στο Rio Bravo ο σερίφης John T. Chance/John Wayne και η ολιγομελής ομάδα του όχι μόνο δε ψάχνουν για βοήθεια, αλλά την αρνούνται κιόλας από όποιον προσφέρεται να αγωνιστεί στο πλευρό τους. Ο αυστηρός επαγγελματισμός του αρσενικού ήρωα, η αυξημένη αίσθηση του καθήκοντος, ο συμπιεσμένος χωροχρόνος, όλα τους είναι σταθερά μοτίβα στη φιλμογραφία του Howard Hawks. Το όνομα του οποίου, διόλου τυχαία, εμφανίζεται ανάμεσα στους παραγωγούς του The Thing From Another World.