Πέμπτη 24 Ιουνίου 2021

Endless Night 1972

Endless Night 1972

Ατέλειωτη Νύχτα


Σκηνοθεσία: idney Gilliat

Σενάριο: Agatha Christie, Sidney Gilliat

Είδος: Crime, Drama, Action, Adventure, Horror ΔΕ 70, Thriller, Hayley Mills

Διάρκεια: 1h 39min

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Hayley Mills: Ellie Thomsen

Hywel Bennett: Michael Rogers

Britt Ekland: Greta

Per Oscarsson: Santonix

George Sanders: Andrew Lippincott

Aubrey Richards: Dr. Philpott

 

Ο Michael Rogers (Hywel Bennett) είναι σοφέρ με λίγα χρήματα, αλλά μεγάλα όνειρα. Κυρίως από αυτά είναι να χτίσει το σπίτι των ονείρων του σε ένα τέλειο κομμάτι γης. Ο Michael παίρνει την ευκαιρία του όταν η νέα του φίλη, Ellie Thomsen (Hayley Mills), αποδεικνύεται εξαιρετικά πλούσια κληρονόμος. Οι δύο τους παντρεύονται και σύντομα ζουν σε ένα μοντέρνο σπίτι στο Gipsy's Acre. Η ειδυλλιακή ζωή τους καταρρέει με μια σειρά παράξενων γεγονότων και απειλών. Ο Micheal μπαίνει στο μάτι της άπληστης οικογένειας της Ellie και της καλύτερης φίλης της, της Greta (Britt Ekland), που παρεμβαίνει. Επιπλέον, ο τοπικός μύθος λέει ότι η περιουσία τους είναι καταραμένη. Ποιος κίνδυνος κρύβεται για τους νέους νεόνυμφους και είναι μια ανθρώπινη πλοκή ή κάτι υπερφυσικό;


  

The Trouble with Angels 1966

The Trouble with Angels 1966

Το Τρελοκόριτσο 


Σκηνοθεσία: Ida Lupino

Σενάριο: Blanche Hanalis, Jane Trahey

Είδος: Comedy, Family, Hayley Mills

Διάρκεια: 1h 52min

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Hayley Mills: Mary Clancy

Rosalind Russell: Mother Superior

Binnie Barnes: Sister Celestine

Camilla Sparv: Sister Constance

Mary Wickes: Sister Clarissa

Marge Redmond: Sister Liguori

 

Η ιστορία της ενηλικίωσης δύο κοριτσιών, της Mary Clancy (Hayley Mills) και της Rachel Devery (June Harding), οι οποίες βρίσκονται ως μαθήτριες στην ακαδημία St. "Francis Academy", ένα καθολικό οικοτροφείο για κορίτσια. Η ιστορία εκτείνεται σε τρία χρόνια και ακολουθεί τα κορίτσια και τις πολλές φάρσες τους, συμπεριλαμβανομένης της ενεργοποίησης συναγερμών πυρκαγιάς, του καπνίσματος πούρων στο υπόγειο και της τοποθέτησης λευκών κόκκων δημιουργίας φυσαλίδων στα μπολ ζάχαρης των καλογραιών. Καθώς τα κορίτσια ωριμάζουν, αποκτούν μεγαλύτερο σεβασμό για τους δασκάλους τους και δείχνουν τον απαιτούμενο που απαιτείται για να γίνουν καλόγριες, και μία από αυτές αυτές οδηγείται στην απόφαση που της αλλάζει τη ζωή.



The Truth About Spring 1965

The Truth About Spring 1965

Το Πρώτο Ξύπνημα

  


Σκηνοθεσία: Richard Thorpe

Σενάριο: James Lee Barrett, Henry De Vere Stacpoole

Είδος: Adventure, Comedy, Drama, Hayley Mills

Διάρκεια: 1h 42min

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

            Hayley Mills: Spring Tyler

John Mills: Tommy Tyler

James MacArthur:            William Ashton

Lionel Jeffries: José Carkez

Harry Andrews: Judd Sellers

Niall MacGinnis: Cleary

 

    Ο Τόμι Τάιλερ, ένας οκνηρός ναυτικός, μαζί με την κόρη του Σπρινγκ, περιπλανιούνται στις θάλασσες της Καραϊβικής προς άγρα χαμένων θησαυρών. Ο Τόμι φέρνει στη βάρκα του τον Γουίλιαμ Άστον, ένα νεαρό δικηγόρο για να βοηθήσει. Ο Γουίλιαμ αποδεικνύεται πολύ καλός στη δουλειά του, αλλά όταν ο Τόμι προσπαθεί να συνάψει δεσμό μεταξύ του Γουίλιαμ και της κόρης της Σπρινγκ, τα πράγματα περιπλέκονται πέρα από κάθε φαντασία


The Moon-Spinners 1964

 The Moon-Spinners 1964

Στα Γνέσματα του φεγγαριού 1964

Σκηνοθεσία: James Neilson

Σενάριο: Michael Dyne, Mary Stewart

Είδος: Adventure, Family, Mystery, Hayley Mills

Διάρκεια: 1h 58min

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Hayley Mills: Nikky Ferris

Eli Wallach: Stratos

Peter McEnery: Mark Camford

Joan Greenwood: Aunt Frances Ferris

Irene Papas: Sophia

John Le Mesurier:             Anthony Gamble

 

Η νεαρή βρετανίδα Νίκι και η θεία της φτάνουν στο ξενοδοχείο Moon-Spinners της Κρήτης, για να μη συναντήσουν το πιο ζεστό καλωσόρισμα. Η ψυχρότητα της ιδιοκτήτρια ανταγωνίζεται την απειλητική εμφάνιση του Στράτου, του αδελφού της που μόλις ήρθε από το Λονδίνο. Τουλάχιστον, γνωρίζει τον νεαρό εγγλέζο Μαρκ και γίνονται φίλοι, μέχρι που απειλείται η ζωή του από τον Στράτο. Καθώς η Νίκι βοηθάει τον Μαρκ να κρυφτεί, βρίσκεται κι αυτή στο στόχαστρο των Ελλήνων.

            Τα ειδυλλιακά τοπία της Κρήτης επέλεξε ο πασίγνωστος παραγωγός Walt Disney, προκειμένου να κινηματογραφήσει την ταινία «The Moon-Spinners» (ή «Τα ίχνη οδηγούν στην Κρήτη», όπως είναι ο τίτλος της ταινίας στα Ελληνικά).

Η ταινία γυρίστηκε μέσα σε λίγους μήνες (από το Σεπτέμβριο του 1963 μέχρι τον Ιανουάριο του 1964) σχεδόν εξ’ ολοκλήρου στην Κρήτη και «βγήκε» στις κινηματογραφικές οθόνες όλου του κόσμου τον

Ιούλιο του ίδιου έτους. Συγκεκριμένα, τα γυρίσματα της ταινίας πραγματοποιήθηκαν στον Άγιο Νικόλαο, την Ελούντα, την Ιεράπετρα, την Κριτσά και το Λονδίνο.

Επρόκειτο για μία οικογενειακή ταινία μυστηρίου, βασισμένη στο βιβλίο της Mary Stewart και σκηνοθετημένη από τον James Neilson. Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Hayley Mills, Eli Wallach, Peter McEnery, ενώ μεταξύ των ηθοποιών είναι και η Ελληνίδα Ειρήνη Παπά.

Βέβαια, εξίσου... πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν οι ανεμόμυλοι της περιοχής του Λασιθίου, οι Κρητικές παραδοσιακές ενδυμασίες και η παράδοση του νησιού.


 

The Chalk Garden 1964

The Chalk Garden 1964

Κηλίδες που δεν Σβήνει ο Χρόνος


Σκηνοθεσία: Ronald Neame

Σενάριο: John Michael Hayes, Enid Bagnold

Είδος: Drama, Mystery, Hayley Mills

Διάρκεια: 1h 46min

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Deborah Kerr: Miss Madrigal

Hayley Mills: Laurel

John Mills: Maitland

Edith Evans: Mrs. St. Maugham

Felix Aylmer: Judge McWhirrey

 

Μια γιαγιά ψάχνει να βρει νταντά για την 16χρονη εγγονή της Λόρελ, που έχει καταφέρει να αποτρελάνει και να διώξει όλες τις προηγούμενες, το πολύ σε 3 βδομάδες. Όταν μια μυστηριώδης υποψήφια με πολύ παράξενο παρελθόν καταφέρνει να πάρει τη δουλειά, η Λόρελ ορκίζεται να την αποκαλύψει. Ταυτόχρονα, η Ολίβια, χωρισμένη και ξαναπαντρεμένη μητέρα της Λόρελ, προσπαθεί να πάρει την επιμέλειά της.


  

Caprice 1967

 Caprice 1967

Καπρίτσιο


Σκηνοθεσία: Frank Tashlin

Σενάριο: John Kohn, Frank Tashlin

Είδος: Comedy, Crime, Thriller, Doris Day

Διάρκεια: 1h 38min

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Doris Day: Patricia Foster

Richard Harris: Christopher White

Ray Walston: Stuart Clancy

Jack Kruschen: Matthew Cutter

Edward Mulhare: Sir Jason Fox

Lilia Skala: Madame Piasco

 

Η Patricia Foster (Doris Day), δουλεύει στην εταιρία Femina Cosmetics, που ανήκει στον Sir Jason Fox (Edward Mulhare). Η Patricia πιάστηκε προσπαθώντας να πουλήσει μια μυστική φόρμουλα καλλυντικών της Femina σε αντίπαλη εταιρεία την May Fortune, που ανήκει στον Matthew Cutter (Jack Kruschen). Μετά τη σύλληψή της, την επόμενη μέρα απολύεται, και εκεί που μένει χωρίς δουλειά ξαφνικά προσλαμβάνεται από τον Matthew Cutter (Jack Kruschen) για να εργαστεί γι 'αυτόν στο Λος Άντζελες, αλλά με την προϋποθέσει ότι δεν θα αποκαλύψει κανένα από τα μυστικά της πρώην εταιρίας της. Η Patricia όμως δεν ξέρει ότι όλο αυτό είναι ένα σχέδιο που επινόησε ο Sir Jason (Πρώην αφεντικό της) για να κλέψει μια μυστική φόρμουλα από τον Matthew.


 

he Glass Bottom Boat 1966

 The Glass Bottom Boat 1966

Η Κατάσκοπος με το Μπικίνι

 


Σκηνοθεσία: Frank Tashlin

Σενάριο: Everett Freeman

Είδος: Comedy, Romance, Doris Day,

Διάρκεια: 1h 50min

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Doris Day: Jennifer Nelson

Rod Taylor: Bruce Templeton

Arthur Godfrey: Axel Nordstrom

John McGiver: Ralph Goodwin

Paul Lynde: Homer Cripps

Edward Andrews: Gen. Wallace Bleecker

 

Πολυτάλαντη γυναίκα που (μεταξύ πολλών άλλων ασχολιών) τις καθημερινές εργάζεται ως ξεναγός σε εργαστήριο διαστημικών ερευνών, ενώ στα weekends φορά στολή γοργόνας για να βάζει την extra υποθαλάσσια πινελιά στις βόλτες του τουριστικού σκάφους του πατέρα της, προσλαμβάνεται από το Διευθυντή του hi-tech ερευνητικού κέντρου ως βιογράφος του. Η αλήθεια, βέβαια, είναι πως η αυτοβιογραφία του ελάχιστα ενδιαφέρει τον γοητευτικό επιστήμονα, αφού κύρια έγνοια του είναι να «ρίξει» την αεικίνητη ξανθιά, καθώς από τη στιγμή που κατά λάθος την… ψάρεψε με το καλάμι του (ενώ εκείνη εκτελούσε το νούμερο της γοργόνας), δε μπορεί να τη βγάλει από το μυαλό του. Τρελή αλληλουχία συμπτώσεων, όμως, που έχουν να κάνουν με την από πλευράς προφέσορα κοσμοϊστορική ανακάλυψη φόρμουλας αντι-βαρύτητας, η οποία θα τους οδηγήσει στην κατάκτηση του διαστήματος, σε συνδυασμό με τα μυστηριωδώς «κωδικοποιημένα» τηλεφωνήματα της αθώας κυρίας σε κάποιον Βλάντιμιρ, την καθιστούν ύποπτη… ρωσικής κατασκοπείας! Πράκτορες της CIA καταφθάνουν για να επιληφθούν του σοβαρού κινδύνου, η Μόσχα δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια, μιας και η φόρμουλα είναι στ’ αλήθεια υπερπολύτιμη, η μαντάμ – πέτρα του σκανδάλου δεν έχει πάρει χαμπάρι τι παίζει γύρω της αφού το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να… ψήνει κέικ μπανάνας, ο δε μέγας και τρανός επιστήμονας παρακολουθεί τα τεκταινόμενα με εύλογη απορία. Επειδή του «γυάλισε» μια όμορφη γυναίκα, δηλαδή, είναι λόγος να ξεκινήσει αμερικανορωσικός κατασκοπικός πόλεμος;

Γυρισμένη την εποχή που οι παρωδίες των ταινιών του Τζέιμς Μποντ βρίσκονταν στην ημερήσια διάταξη (βλέπε και τον «Κρυφό Πόλεμο των Μυστικών Πρακτόρων», η «Κατάσκοπος με το Μπικίνι» διαφέρει από ένα «Casino Royale» (1967) ή το franchise των περιπετειών του πράκτορα Ματ Χελμ όπως τον υποδύθηκε ο Ντιν Μάρτιν, καθώς το spy spoof στοιχείο έχει έρθει εδώ στα μέτρα της πρωταγωνίστριας Ντόρις Ντέι, αλλά και του σκηνοθέτη Φρανκ Τάσλιν, λειτουργώντας ως πρόσχημα και όχι ως αυτοσκοπός. O ψυχρός πόλεμος και η διαστημική τρέλα της εποχής ανακατεύονται με τις «battle of sexes» κομεντί στις οποίες η Ντεί μεγαλούργησε, υπό το πρίσμα, όμως, του εντελώς φευγάτου slapstick χιούμορ του Τάσλιν, όπως αυτό κατοχυρώθηκε τόσο από τις ταινίες που γύριζε με το δίδυμο των Τζέρι Λιούις και Ντιν Μάρτιν, όσο και από τις συνεργασίες του με την Τζέιν Μάνσφιλντ (σαν το «Όταν το Κορίτσι Θέλει» του 1956).

Το στόρι φυσικά και δε σηκώνει σοβαρή ανάλυση, καθώς πρόκειται περί κουλαμάρας από τις λίγες, χωρίς να παύει στιγμή να προσφέρει αβίαστη ψυχαγωγία, με μια πολύχρωμη pop αισθητική που μόνο να σε παρασύρει μπορεί (εκτός εάν έχεις πρόβλημα με το ατόφιο σινεμά της διασκέδασης, οπότε μη μπεις στον κόπο…). Η φουτουριστική sci-fi κουζίνα του πολυτελούς σπιτιού του καθηγητή Μπρους Τέμπλετον μάλλον αποτελεί το όνειρο κάθε εργένη με τη λειτουργικότητα που επιδεικνύει, με το αυτό να ισχύει και για το… γαργαλιστικό «κόκκινο δωμάτιο» των πάσης φύσεως γκομενοδουλειών. Η παρεξήγηση εξαιτίας του… τετράποδου Βλάντιμιρ που φέρνει τη δόλια Τζένιφερ να λογίζεται για κατάσκοπος, μοιάζει να έρχεται κατευθείαν από τις σελίδες ενός comic, η δε θαλάσσια τσάρκα με το πρότυπο τηλεκατευθυνόμενο ταχύπλοο, σαν από παλιακό cartoon δείχνει να έχει ξεσηκωθεί. Το cross dressing σε κυριλέ party διά… κατασκοπικούς λόγους κάνει το σχετικό φινάλε από το «Κλουβί με τις Τρελές» (1978) να φαντάζει με ό,τι πιο φυσιολογικό και αναμενόμενο έχει υπάρξει ποτέ, ενώ η περίφημη διαστημική φόρμουλα που διακαώς θέλουν όλοι να πάρουν στα χέρια τους, ανάθεμα κι αν υπάρχει έστω και ένας που να έχει αντιληφθεί τι ακριβώς αφορά!

Κάπου μέσα σε όλα αυτά, όπως σε κάθε καλή ταινία κατασκοπείας που σέβεται τον εαυτό της, εμφανίζεται και η… Μάτα Χάρι αυτοπροσώπως, σε επική σεκάνς που μια φορά αν τη δεις θα τη θυμάσαι για πάντα. Φυσικά, όπως σε κάθε ταινία της Ντόρις Ντέι η οποία διακατέχεται από τον ίδιο βαθμό αυτοεκτίμησης, υπάρχουν τα απαραίτητα μουσικά διαλείμματα. Τα τραγούδια που η «Κατάσκοπος» άδει εν προκειμένω δεν είναι τα καλύτερα που έχει πει στη μεγάλη καριέρα της, πλην όμως, όταν ως snippet κάνει πέρασμα σε ένα εξ αυτών το «Que Será, Será», τα μικρά παραστρατήματα σβήνουν μονομιάς. Μαζί και όλα τα πολλά και διάφορα αυτοαναφορικά «κλεισίματα του ματιού», που κατά καιρούς έχουν εμφανιστεί στην ιστορία του σινεμά. Διότι εδώ ελλοχεύει παγκόσμιος όλεθρος, δεν είναι παίξε γέλασε η κατάσταση!