Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014

Viva Maria! (1965)

Viva Maria! (1965)



120 λεπτά – Adventure - Comedy – Romance
Σκηνοθεσία και σενάριο: Louis Malle
Με τις  Brigitte Bardot και Jeanne Moreau

Μετά την ταινία της «La vérité», η Brigitte Bardot νομίσαμε ότι θα μας δείξει και ποιοτικότερες ταινίες από αυτές που την παρουσίαζαν σαν αχόρταγο σεξουαλικά θηλυκό το οποίο επεδείκνυε σε κάθε ευκαιρία τα κάλλη του. Κάτι το τολμηρό για την εποχή εκείνη. Το τι ακλούθησε δεν φάνηκε να επιβεβαιώνει και πολύ αυτή την αναμονή. Μία από τις σημαντικές της ταινίες που ακλούθησαν ήτο και η «Viva Maria» Ίσως φανώ αιρετικός και δυσαρεστήσω τους θαυμαστές της Brigitte Bardot, αλλά θα πω την δική μου γνώμη για την ταινία. Το σημαντικότερο επίτευγμα της ταινίας ήταν το ότι επετεύχθη μια συνεργασία με τα ιερά τέρατα της εποχής, τις Brigitte Bardot και Jeanne Moreau! Επίσης έχουμε και τον σημαντικό Louis Malle, ο οποίος έγραψε το σενάριο και σκηνοθέτησε την ταινία. Αλλά μέχρι εκεί!
Ξεκινώντας η ταινία μας δίνει την εντύπωση ότι θα δούμε κάτι το ενδιαφέρον και σημαντικό. Βλέπουμε έναν Ιρλανδό επαναστάτη ο οποίος με την βοήθεια της κορούλας του της Μαρίας, επιδίδεται σε σαμποτάζ εναντίων των Άγγλων μέχρι που η ταυτότητά του γίνεται γνωστή. Οα Άγγλοι τον επικηρύσσουν και αυτός για να ξεφύγει φεύγει μαζί με την κόρη του για άλλες υπό Βρετανική κατοχή χώρες όπου συνεχίζουν την επαναστατική τους δραστηριότητα. Πρώτα στο Γιβραλτάρ και κατόπιν στην Νότια Αμερική. Εν τω μεταξύ η κόρη ενηλικιώθηκε και έγινε η... Brigitte Bardot!
Σε μια επιχείρηση σαμποτάζ που προσπαθούσαν να ανατινάξουν μία γέφυρα, ο πατέρας γίνεται αντιληπτός από τους Άγγλους φρουρούς οι οποίοι και τον πυροβολούν θανάσιμα! Μόνη της πια η Μαρία, μεταμφιεσμένη σε αγόρι συνεχίζει μονάχη την επαναστατική της δραστηριότητα. Οι Άγγλοι ψάχνουν και κυνηγούν έναν νεαρό τρομοκράτη. Δηλαδή έτσι νομίζουν. Η Μαρία για να τους ξεφύγει πηδάει σε κινούμενα τρένα και τρέχει επάνω στις στέγες τους!



Και εδώ θα κάνω την πρώτη μου παρατήρηση. Η χαδιάρα και ναζιάρα γατούλα, η Brigitte Bardot, δεν πείθει καθόλου ως τρομοκράτησα και κορίτσι της παρανομίας. Ακόμα και όταν τρέχει την στέγη του τραίνου δείχνει πολύ αδέξια και νομίζεις πως όπου να ‘ναι θα γκρεμοτσακιστεί!
Τελικά για να διαφύγει από του διώκτες της τρυπώνει σε ένα καραβάνι περιοδεύοντος θιάσου, που είναι κάτι μεταξύ τσίρκου και βαριετέ. Εκεί γνωρίζεται με μια συνονόματή της Μαρία (Jeanne Moreau), η οποία είναι η τραγουδίστρια του θιάσου και η οποία της προτείνει να συνεργαστούν και να γίνει η παρτενέρ της. Τελικά οι δύο Μαρίες εμφανίζονται και τραγουδάνε μαζί.


Και εδώ μια παρατήρηση. Από μια κοπέλα που υποτίθεται μεγάλωσε και έζησε στην παρανομία, θα περίμενες να είναι πιο αποφασιστική στο νέο της ξεκίνημα ως θεατρίνα. Αντίθετα, Μας παρουσιάζεται σα δειλή και φοβισμένη αρσακειάδα! Τελικά χάρη στην αδεξιότητά της, ανακαλύπτουν επί σκηνής τυχαία το στριπτίζ και γίνεται χαμός. Τελικά το καραβάνι φεύγει από την Αγγλοκρατούμενη χώρα κα πηγαίνει σε μία γειτονική όπου επικρατεί στυγνή δικτατορία. Και εκεί ξεσηκώνουν τον ανδρικό πληθυσμό με το στριπτίζ, το χορό και τα τραγούδια τους. Σαν βεντέτες πια ασκούν επιρροή στον πληθυσμό. Κάποτε θα απηυδήσουν από την σκληρότητα και την βίαιη συμπεριφορά των δικτατόρων και εκμεταλλευόμενες την επιρροή τους στον πληθυσμό, θα τους υποκινήσουν να κάνουν επανάσταση. Αυτές τίθενται επικεφαλείς της επανάστασης



Μιλάμε για επανάσταση οπερέτα! Οι σχετικές ταινίες «Χοντρού-Λιγνού» σε παρόμοια θέματα ήσαν πιο σοβαροφανείς! Μέχρι και τον Ταρζάν μας κάνει η Brigitte Bardot, πηδώντας από κλήματόσχοινο σε κληματάσχοινο!



Τελικά η επανάσταση επικρατεί και οι ηρωίδες μας έχοντας εκπληρώσει τον σκοπό τους, επιστρέφουν στην Ευρώπη όπου και παρουσιάζουν σε μιούζικαλ της περιπέτειές τους
 Δεν θέλω να φανώ κακός με την συγκεκριμένη ταινία, εξάλλου με αυτές της ταινίες ανδρωθήκαμε. Ούτε και μετανοώ που τις παρακολούθησα. Απλά τώρα έχω μια διαφορετική κριτική ματιά από την τότε εποχή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου