Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020

The Unknown 1927


The Unknown 1927
Άνθρωπος Χωρίς Χέρια


Σκηνοθεσία: Tod Browning
Σενάριο: Tod Browning, Waldemar Young
Είδος: Drama, Horror, Romance
Διάρκεια: 51 min
Μεσότιτλοι: Γιάννης από Ανάβυσσο
Παίζουν:
Lon Chaney = Alonzo
Norman Kerry = Malabar
Joan Crawford = Nanon
Nick De Ruiz = Zanzi
John George = Cojo



Ο Alonzo είναι ένας άνδρας χωρίς χέρια, υποτίθεται, και μετέχει σε τσίρκο ως βιρτουόζος στο σημάδι με μαχαίρια και όπλο, χρησιμοποιώντας αντί για χέρια, τα πόδια του. Μάλιστα το νούμερό του τΟ εκτελεί έχοντας για παρτενέρ του την Nanon, την όμορφη κόρη του ιδιοκτήτη του τσίρκο, με την οποία είναι ερωτευμένος και ονειρεύεται να την κατακτήσει. Στην πραγματικότητα ο Alonzo είναι ένας κακοποιός που έχει διαπράξει κάμποσα εγκλήματα, και για να ξεφύγει από την αστυνομία που τον ψάχνει, βρήκε θέση στο τσίρκο προσποιούμενος τον κουλό, και εξασκώντας την ικανότητά του να χειρίζεται μαχαίρια και πιστόλια με τα πόδια!


Συνεργός του σε όλη αυτή την απάτη είναι ο Cojo, ένας μικρόσωμος ανθρωπάκος ο οποίος είναι ο μόνος που ξέρει το μυστικό του Alonzo και μάλιστα είναι αυτός που τον βοηθά στην μεταμφίεσή του ως κουλός.
Ανταγωνιστής στον έρωτά του για την Nanon είναι ένας χειροδύναμος καλλιτέχνης του τσίρκο, ο Malabar, ο οποίος είναι τρελά και αγνά ερωτευμένος με την Nanon, αυτή όμως είναι επιφυλακτική μαζί του.


Η ταινία για πολλά χρόνια κυκλοφορούσε μονάχα στην μαύρη αγορά, σε μια θολή κόπια των εννιάμιση μιλιμέτρ. Όμως, τον Μάρτη του 1973, ο James Card ανακοίνωσε πως είχε βρεθεί από την γαλλική λέσχη κινηματογράφου το 1968, μια ολοκάθαρη κόπια με τον ψεύτικο τίτλο L` Inconnu. Η λέσχη είχε από πάντα αυτήν την κόπια, απλά επειδή σημαίνει «άγνωστο» την είχε στοιβαγμένη με ταινίες χωρίς τίτλο!
Τον Lon Chaney στις σκηνές που έπρεπε να επιδειχτεί η επιδεξιότητα στα χέρια, τον αντικαθιστούσε ο Peter Dumsuki, ο οποίος είχε γεννηθεί χωρίς χέρια.


Ο Tod Browning δεν έχει τυχαία εμμονή με το τσίρκο. Ξεκίνησε μικρός να δουλεύει σε ένα και από ένα επεισόδιο, όπου κάποιος μεταμφιέστηκε ως ακροβάτης για να αποφύγει την αστυνομία, εμπνεύστηκε την ιστορία του. Η συγκεκριμένη εμμονή απογειώθηκε με το Τα Τέρατα (1932).
Η Joan Crawford πάντα επέμενε στο πόσο σημαντική ήταν η συμμετοχή της στην ταινία για το μέλλον της. Με το να στέκεται δίπλα στον Chaney, υποστήριζε, έμαθε τη διαφορά του να στέκεσαι μπροστά στην κάμερα και να ερμηνεύεις μπροστά στην κάμερα. Μετά από την ταινία έβαλε τα δυνατά της για να γίνει αληθινή ηθοποιός.


Δ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου