Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011

Animal Farm (1954)

 Animal Farm (1954)

Το ξύπνημα των σκλάβων

 

Από το ¨μυθιστόρημα του George Orwel: Η φάρμα των Ζώων

Πρόκειται για το πρώτο Βρετανικό animation μεγάλης διάρκειας και μην το συγκρίνετε με αυτά της σημερινής εποχής. Δεν έχει την τεχνολογική αρτιότητα αυτών της Ντίσνεϊ, αλλά δεν ασχολείται με χνουδωτά λαγουδάκια και χαδιάρικα γατάκια.
Για τα παιδιά πάντως είναι έργο σκληρό.
Μικρό παιδάκι ήμουνα όταν με πήγε η μαμά μου να το δούμε νομίζοντας πως πρόκειται γιε ένα... Μίκη-Μάους, όπως λέγαμε τότε όλα τα animation.
Δάκρυσα και στεναχωρήθηκα, αλλά το θυμόμουν μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια μέχρι σήμερα, χωρίς να το έχω ξαναδεί ενδιάμεσα.
Σήμερα που με τις διάφορες τηλεοπτικές χυδαιότητες που τις βαφτίζουν «Τηλεπαιχνίδια», το όνομα George Orwel και ο όρος «μεγάλος αδελφός» έγινε επίκαιρος όσο ποτέ. Λέγεται ότι το έργο χρηματοδότησε η CIA σε μια προσπάθεια προπαγάνδας του αντικομουνισμού. Στην πραγματικότητα το έργο ήταν προπαγάνδα κατά του σταλινισμού. Εγώ πάλι αφήνοντας στην άκρη τα περί προπαγάνδας και άλλα κομματικά, αντιλαμβάνομαι ότι το έργο θέλει να δείξει ότι δικαίως οι κάθε καταπιεσμένοι επαναστατούν. Αν όμως ο λαός δεν πάρει την τύχη στα χέρια του και εμπιστευθεί την σωτηρία του στον κάθε Ρίνγκο και τον κάθε Τσάγκο, τότε θα πέσει στα χέρια όχι απλά παρόμοιας τυραννίας, αλλά και πολλές φορές πολύ χειρότερης.
Γενικά το παρόν είναι animation όχι για παιδάκια, αλλά για μεγάλους και μάλιστα πολιτικοποιημένους.
Να σημειωθεί ότι στο μόνο που διαφέρει το έργο από το βιβλίο είναι το τέλος που αντί την απαισιοδοξία του Orwel μας εμφανίζεται με πινελιές αισιοδοξίας.





Fritz the Cat (1972)

Fritz the Cat (1972)
Φριτζ, ο Πονυρόγατος
του Ralph Bakshi

Το πρώτο animated film που χαρακτηρίστηκε
"ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΝ ΔΙ’ ΑΝΗΛΙΚΟΥΣ"

 

Η δεκαετία του 60 έχει τελειώσει και έχει αρχίσει ο απολογισμός και η κριτική της με διάφορους τρόπους.
Είναι η δεκαετία που επέβαλλε
τον ελεύθερο έρωτα,
το χασίς και την μαριχουάνα,
τους χίπις,
τα κινήματα για τα δικαιώματα των εγχρώμων μαζί με την συμπαράσταση λευκών που ζητούσαν απενοχοποίηση,
τα κινήματα για την ειρήνη και το τέλος των εξοπλισμών
και κυρίως τα πάσης φύσεως πολιτικά ανατρεπτικά κινήματα όπου μέσα τους έβρισκαν καταφύγιο και οι κάθε λογής ανισσόροποι και εγκληματίες, που βάφτιζαν τις ανωμαλίες τους ως χτύπημα κατά του καταστημένου.

Ο κινηματογράφος ήταν η κύρια έκφραση αυτής της ανασκόπησης και κριτικής και μάλιστα η ταινία που έκανε μεγάλη εντύπωση τότε ήταν το animated film Fritz the Cat του 1972.

Το φιλμ αυτό του Ralph Bakshi βασίστηκε στο underground comic του Robert Crumb, που έκανε θραύση εκείνη την εποχή και ακολούθησε και δεύτερη ταινία από το comic αυτό με τον τίτλο: Οι 9 ζωές του Fritz the Cat.
Η μουσική : των Ed Bogas, Ray Shanklin μας βάζει πολύ πετυχιμένα στο μουσικό κλήμα της εποχής.

Πρόκειται λοιπόν για μία εύθυμη και ευχάριστη ταινία κατηγορίας animated, που διατηρεί την φρεσκάδα της μέχρι σήμερα, ενώ πολλά από τα πολιτικά και κοινωνικά της μηνύματα εξακολουθούν να είναι επίκαιρα μέχρι τώρα.

Καλή σας διασκέδαση.



Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011

The Invisivle Ray (1936)

The Invisivle Ray (1936)

ΤΟ ΑΓΚΑΛΙΑΣΜΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ

 


Σκηνοθεσία: Lambert Hillyer

Σενάριο: Howard Higgin, Douglas Hodges

Παίζουν: Boris Karloff, Bela Lugosi, Frances Drake

Εξωτερικοί υπότιτλοι ματαφρασμένοι από εμένα

Επιστημονική φαντασία... της πλάκας!
Συστήνεται μόνο στους θαυμαστές των: Bela Lugosi- Boris Karloff, καθώς και για συλλεκτικούς λόγους.

Θα ήθελα να σας διευκρινίσω ότι δεν θεωρώ τον εαυτό μου «προφέσορα» και αυθεντία στις κριτικές. Η γνώμη μου είναι αυστηρά προσωπική και δεν αναβαθμίζεται ή υποβαθμίζεται την αξία οποιασδήποτε ταινίας, ανάλογα με την κριτική που τις κάνω. Όπως θα έχετε παρατηρήσει, ασχολούμαι περισσότερο με τις αναμνήσεις και συγκινήσεις που μου πρόσφερε μια ταινία σε μένα και δεν την κατατάσσω σε πίνακα αξιολόγησης αποδεκτό από τους πάντες.

Δεν χρησιμοποιώ κουλτουριάρικες και ακαταλαβίστικες εκφράσεις για να εντυπωσιάσω  το πόπολο. Ο οποιοσδήποτε έχει το δικαίωμα να έχει διαφορετική γνώμη από μένα και στην ενότητα «Γνώμες» να την εκφράζει και να επισημαίνει τα λάθη μου ή να συμπληρώνει τις ελλείψεις μου. Η ενότητα «Γνώμες» δεν είναι για να λιβανίζουμε τον γράφοντα και όταν διαφωνούμε να αποφεύγουμε να το αναφέρουμε.
 
Στο θέμα μας τώρα.
Για μένα η «Επιστημονική Φαντασία» πρέπει να περιέχει κάποια «επιστημονικοφάνεια» και «αληθοφάνεια», αλλιώς καταντά σκέτο παραμύθι. Στην παρούσα ταινία, την επιστημονική φαντασία την βρίσκω πολύ χοντροκομμένη.
Ίσως ήταν η εποχή που ο κόσμος θεωρούσε τους επιστήμονες ερευνητές κάτι σαν μάγους του μεσαίωνα και εύρισκε λογικά και τα πιο απίθανα από αυτούς. Το σενάριο μας παρουσιάζει τον Dr. Janos Rukh (Boris Karloff) ως ένα ερευνητή επιστήμονα που με το τηλεσκόπιό του ανακάλυψε μία ακτίνα που προέρχεται από τον αστερισμό «Ανδρομέδα» με ιδιαίτερη ισχύ που μπορεί να επιφέρει τύφλωση και με την ιδιότητα να έχει καταγεγραμμένα μέσα της αυτά που συνέβησαν στο σύμπαν πριν από εκατομμύρια χρόνια! 


Ο Dr. Janos χάρις στην συσκευή δικής του επινόησης αποκωδικοποιεί τα εγγεγραμμένα γεγονότα και τα προβάλει σε μια οθόνη. Δύσπιστοι συνάδελφοι επιστήμονες προσκαλούνται για να τους γίνει επίδειξη. Μεταξύ αυτών και ο Dr. Felix Benet (Bela Lugosi) και έκπληκτοι διαπιστώνουν ότι πριν από πολλές χιλιάδες χρόνια κάποιος κομήτης έπεσαι στην γη, κάπου εκεί στην Αφρική.



 Ο Dr. Felix Benet πείθει και τους υπόλοιπους να οργανώσουν αποστολή στην Αφρική προκειμένου να βρούνε τον κομήτη

 
Στην αποστολή μετέχουν έξι άτομα και συνεργάζονται με ιθαγενείς οι οποίοι είναι τόσο πιστικοί στους ρόλους τους, που μας θυμίζουν μέλη από τα θεατρικά μπουλούκια που όργωναν κάποτε την Ελληνική επαρχία!
Εκεί ο Dr. Janos Rukh αποσπάται από τον καταυλισμό των υπολοίπων και ανακαλύπτει μόνος του τον κομήτη. Το τίμημα όμως αυτής της ανακάλυψης ήταν βαρύ. Ο Dr. Janos μολύνεται από τον ραδιενεργό κομήτη και αποκτά την ιδιότητα να φωσφορίζει το σώμα του στο σκοτάδι. Όποιον δε αγγίζει, να τον σκοτώνει.



 
Έντρομος τότε επιστρέφει στην αποστολή και ζητά βοήθεια από τον Dr. Felix Benet. Αυτός του παρασκευάζει ένα αντίδοτο το οποίο όμως δεν διαρκεί για πάντα. Πρέπει κάθε τόσο να το ξαναπροσλαμβάνει. Στο σημείο αυτό τα έξι μέλη της αποστολής επιστρέφουν στην Ευρώπη. Μεταξύ των μελλών ήταν  και η γυναίκα του Janos η οποία ξελογιάστηκε από νεαρό της αποστολής. Ο Dr. Felix Benet κατά την επιστροφή του στο Παρίσι απέσπασε και ένα κομμάτι από τον ραδιενεργό κομήτη και κατασκευάζει μια συσκευή ακτινοβολίας που θεραπεύει
«Πάσαν νόσον και πάσαν ......!» ¨Στραβοί κουτσοί ...στον «Άγιο Παντελεήμονα!». Όχι λάθος. Στην είσοδο της κλινικής του Dr. Felix Benet για να θεραπευτούν. Λύσσαξε από το κακό του ο Dr. Janos Rukh, να βλέπει να επωφελούνται άλλοι από την ανακάλυψή του και να του έχουν «κλέψει» επιπλέων τη γυναίκα του. Αποφασίζει να χρησιμοποιήσει την θανατηφόρο ιδιότητά του και να εξοντώσει όλα τα μέλη της Αφρικανικής αποστολής.
Το πέτυχε με τους τέσσερεις και απομένει η πρώην γυναίκα του και ο νέος της σύζυγος.
Και εδώ το θρίλερ κορυφώνεται.










Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2011

The Raven (1935)

The Raven (1935)
 


Σκηνοθεσία: Lew Landers

Σενάριο: David Boehm

Εμπνευσμένο από ένα ποίημα του Edgar Allan Poe

Παίζουν: Boris Karloff, Bela Lugosi, Lester Matthews

Ο Bela Lugosi υποδύεται τον πολύ ικανό νευροχειρούργο Richard Vollin ο οποίος έχει αποσυρθεί από την άσκηση της ιατρικής ως επάγγελμα και ασχολείται με το μακάβριο χόμπι να κατασκευάζει όλα εκείνα τα φρικτά όργανα βασανισμών που περιγράφει ο Edgar Allan Poe στα διηγήματά του και να τα 
διατηρεί όχι μόνο ως μουσειακά είδη αλλά έτοιμα και προς χρίση! Ο τίτλος του έργου λέγεται «Το Κοράκι» και είναι εμπνευσμένος από το αντίστοιχο ποίημα του . Edgar Allan Poe. Αλλά ωστόσο το κοράκι αναφέρεται κανένα δυο φορές στο έργο και δεν έχει σχέση με την υπόθεση.

 
Η Jean Thatcher (Irene Ware), νεαρή κόρη του δικαστή Thatcher (Samuel S. Hinds), πέφτει θύμα αυτοκινητιστικού ατυχήματος και παθαίνει σοβαρή βλάβη στον εγκέφαλο που είναι βέβαιο ότι θα αποβεί μοιραία. Κανένας γιατρός, ούτε και ο αρραβωνιαστικός της Dr. Jerry Halden (Lester Matthews) δεν αισθάνεται ικανός να κάνει κάτι


Ο μόνος που θα μπορούσε ίσως να πετύχει το θαύμα είναι ο αποσυρθείς από το επάγγελμα Dr. Richard Vollin. Αυτός όμως στην αρχή δεν δέχεται αλλά κατόπιν επιμονής του πατέρα υποχωρεί. Χειρούργει επιτυχώς την κοπέλα η οποία όχι μόνο συνέρχεται αλλά συνεχίζει και την καριέρα της ως χορεύτρια!
Ο παρανοϊκός γιατρός όμως ερωτεύεται την κοπέλα! Την έκφραση ευγνωμοσύνης προς το πρόσωπό του την παρεξηγεί. Ο πατέρας αντιλαμβανόμενος τι συμβαίνει, επισκέπτεται τον γιατρό και προσπαθεί να τον αποθαρρύνει από τις βλέψεις του τονίζοντάς του ότι η κοπέλα είναι αρραβωνιασμένη. Ο γιατρός εξαγριώνεται, η παράνοιά του τον οδηγεί στο να ψάχνει σαδιστική εκδίκηση. Αρωγό στις βλέψεις του βρίσκει στο πρόσωπο ενός κακοποιού δραπέτη των φυλακών, τον Edmond Bateman (Boris Karloff), ο οποίος επισπεύτηκε τον γιατρό με αίτημα να του αλλάξει με πλαστική εγχείριση το πρόσωπο για να μην τον αναγνωρίζει η αστυνομία. Ο γιατρός συμφωνεί να του αλλάξει το πρόσωπο αλλά όχι με πλαστική εγχείρηση, αλλά γνωρίζοντας πολύ καλά την χαρτογράφηση του ανθρώπινου νευρικού συστήματος, να επέμβει στα αντίστοιχα νεύρα και να αλλάξει την έκφραση του προσώπου. Στην πραγματικότητα ο Bateman πέφτει σε παγίδα, διότι ο γιατρός τον παραμορφώνει σε τέρας ασχήμιας και τον εκβιάζει να τον βοηθήσει στα φρικτά σχέδιά του για να του αποκαταστήσει τη βλάβη.

 
Για να πετύχει τους μακάβριους σκοπούς του ο γιατρός οργανώνει πάρτι στον απομονωμένο πύργο του, όπου οι προσκεκλημένοι θα διανυκτερεύσουν εκεί.
Ανάμεσα στους καλεσμένους είναι ο δικαστής, η κόρη του και ο αρραβωνιαστικός της. Τη νύχτα θέτει σε εφαρμογή τα φρικτά σχέδιά του. Απαγάγει μέσο του Bateman τον δικαστή και τον τοποθετεί κάτω από το εκκρεμές θανάτου που ο Edgar Allan Poe περιγράφει σε διήγημά του. Ξαναζούμε λοιπόν τις στιγμές αγωνίας που ζήσαμε στην ταινία «Το Εκκρεμές της Αγωνίας» πολλά χρόνια αργότερα. Για το νεαρό ζευγάρι επιφυλάσσει εξίσου μακάβριο τέλος. Τους παγιδεύει σε ένα δωμάτιο που οι τοίχοι του συρρικνώνονται και τείνουν να συνθλίψουν το ζεύγος. Την τελευταία στιγμή ο κακοποιός αντιδρά! Αυτοθυσιάζεται και σώζει του μελλοθάνατους.

Η ταινία με τους υπότιτλους που μετέφρασα είναι εδώ:








Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011

Murders in the Rue Morgue (1932)

Murders in the Rue Morgue (1932)

Έγκλημα στην οδό Μοργκ

 

Είδος: Horror, Boris Bela Lougosi

Σκηνοθεσία: Robert Florey

Σενάριο: Robert Florey, εμπνευσμένο από το διήγημα τουEdgar Allan Poe.

Παίζουν:

Sidney Fox = Mlle. Camille L'Espanaye

Bela Lugosi = Dr. Mirakle

Leon Ames = Pierre Dupin (as Leon Waycoff)

Bert Roach = Paul

Betty Ross Clarke = Mme. L'Espanaye

Brandon Hurst = Prefect of Police

Να διορθώσω πρώτα ένα λάθος που ανέφερα σε προηγούμενη ανάρτηση. Στην παρούσα ταινία δεν παίζει το δίδυμο των πρωταγωνιστών ταινιών τρόμου, παρά. μόνο ο Bela Lugosi. Και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά αφού η ταινία είναι του 1932, πριν δηλαδή από την συνεργασία των δύο πρωταγωνιστών των ταινιών τρόμου.
Το σενάριο είναι εμπνευσμένο από διήγημα του Edgar Allan Poe, αλλά από τις σοβαρές τροποποιήσεις μόνο το γεγονός ότι οι φόνοι διεξήχθηκαν από έναν ουραγκοτάγκο παρέμειναν στο σενάριο. Στην πραγματικότητα ο Edgar Allan Poe δημοσίευσε το 1841 το παρόν διήγημα και εγκαινίασε μια διαφορετική υφή στο αστυνομικό μυθιστόρημα. Εμφανίζεται για πρώτη φορά ο ιδιωτικός ντεντέκτιβ που με την εξυπνάδα του και παρά τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζει ακόμα κι από την επίσημη αστυνομία, καταφέρνει να βρει την λύση του αστυνομικού προβλήματος. Σε αυτό το είδος αστυνομικών ιστοριών διέπρεψε αργότερα η Αγκάθα Κρίστη.


 
Η Universal θέλησε φιλμογραφόντας αυτή τη ιστορία να σημειώσει εισπρακτική επιτυχία και η εισπρακτική επιτυχία δεν θα εξασφαλιζόταν μέσω ιστοριών με ντετέκτιβ αλλά με αυτό που ήταν τότε στη μόδα. Ταινίες τρόμου και φρίκης!
Ο πρωταγωνιστής Bela Lugosi είχε επιτυχημένη προϋπηρεσία στον τομέα αυτό και το όνομα Edgar Allan Poe συνηγορούσε για τέτοιου είδους ταινίες.
Για όποιον ενδιαφέρεται το βιβλίο «Το έγκλημα της οδού Μοργκ» έχει κυκλοφορήσει και στα Ελληνικά.

 
Στο σενάριο μας παρουσιάζεται ο παρανοϊκός Δρ Μιράκλ να είναι κάτοχος ενός ουρακοτάγκου και να θέλει να αποδείξει την συγγένεια που υπάρχει ανάμεσα στους πιθήκους και τον άνθρωπο. Για να καταφέρει να το αποδείξει αυτό καταφεύγει σε αποτρόπαια πειράματα. Απαγάγει νεαρές γυναίκες, τις κρατά αλυσοδεμένες και τους μεταγγίζει το αίμα του πιθήκου.

 
Τα δυστυχή θύματα δεν επιβιώνουν από αυτά τα τρελά πειράματα. αλλά ο Δρ Μιράκλ το αποδίδει στον ανέντιμο βίο που διήγαγαν τα θύματα και τις πετά στο ποτάμι.
Για να κερδίσει κάποια χρήματα ο Δρ Μιράκλ, εμφανίζεται σε πανηγύρια όπου εντός μιας σκηνής επιδεικνύει τον ουραγκοτάγκο του. Το σόου αυτό θα επισκεφτεί ένας φοιτητής της ιατρικής, ο Πιερ, (Leon Ames), συνοδευόμενος από την κοπέλα του, (Sidney Fox). Είναι φανερό ότι ο ουραγκοτάγκος ερωτεύεται την κοπέλα. της αρπάζει το καπέλο και ο Δρ Μιράκλ προθυμοποιείται να αποκαταστήσει τη ζημιά, ζητώντας την διεύθυνση της κοπέλας. Είναι φανερό ότι η κοπέλα έχει μπει στο στόχαστρο του παρανοϊκού δόκτορα. Οι νέοι αρνούνται κάθε αποζημιώσει αλλά ο δόκτωρ βάζει τον βοηθό του να παρακολουθήσει την κοπέλα. Εντωμεταξύ ο νεαρός φοιτητής, παίζοντας το ρόλο του ντετέκτιβ του αρχικού διηγήματος, δωροδοκεί τον φύλακα του νεκροτομείου για να του επιτρέψει να κάνει έρευνα στα πτώματα των θυμάτων του άγνωστου μέχρι στιγμής μανιακού δολοφόνου. Εκεί παρατηρεί κάτι περίεργα στίγματα στο αίμα των θυμάτων. Εντωμεταξύ η κοπέλα πέφτει θύμα απαγωγής!

 
Περισσότερα δεν αξίζει τον κόπο να αναφέρουμε, διότι όποιος βρήκε μέχρι τώρα ενδιαφέρουσα την υπόθεση, μπορεί να παρακολουθήσει το έργο.
Εληνικοί υπότιτλοι μεταφρασμένοι από εμένα.







 





Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2011

Black Friday (1940)

Black Friday (1940)

Τα Αινίγματα Ενός Άλλου
 

Σκηνοθσία: Arthur Lubin

Σενάριο: Curt Siodmak, Eric Taylor

Παίζουν: Boris Karloff, Bela Lugosi, Stanley Ridges

Εννινικοί υπότιτλοι από εμένα

Φτηνή παραγωγή με τους Boris Karloff, Bela Lugosi, σε σκηνοθεσία Arthur Lubin.
Το σενάριο είναι αρκετά εμπνευσμένο από... Φρανκενστάιν.
Ο Boris Karloff υποδύεται τον γιατρό Ernest Sovac και ο Bela Lugosi τον καθηγητή Αγγλικής λογοτεχνίας George Kingsley. Ο Ernest Sovac έχει καταδικαστεί σε θάνατο στην ηλεκτρική καρέκλα για την δολοφονία του φίλου του, καθηγητή George Kingsley.

 
Πηγαίνοντας προς τον τόπο εκτέλεσής του ο γιατρός παραδίδει σε δημοσιογράφο χειρόγραφα που εξηγεί πως συνέβησαν όλα. Μαθαίνουμε λοιπόν ότι ο καθηγητής τραυματίστηκε βαριά από αυτοκίνητο που οδηγούσε ο γκάνγκστερ Ρεντ Κάνυον. Τον γκάνγκστερ κατεδίωκαν και πυροβόλησαν άνθρωποι τις συμμορίας του. Οι δύο άνδρες, βαριά τραυματισμένοι δεν είχαν ελπίδα να ζήσουν. Τότε ο γιατρός, για να σώσει τουλάχιστον τον φίλο του, προέβη σε μεταμόσχευση τμημάτων του εγκεφάλου του γκάνγκστερ ο οποίος δεν είχε καμία πιθανότητα να ζήσει έτσι κι αλλιώς. Στη συνέχεια ο γιατρός διαβάζει στις εφημερίδες ότι ο γκάνγκστερ είχε κρύψει μισό εκατομμύριο δολάρια και κανένας δεν γνώριζε την τύχη των χρημάτων αυτών. Ο πειρασμός για τον γιατρό να βάλει στο χέρι τα λεφτά και να μπορέσει έτσι να συνεχίσει τα πειράματά του ήταν μεγάλος. Προβοκάριζε διακριτικά τον φίλο του ώστε να του αναμοχλεύσει μνήμες απ

 
Το πρώτο το καταφέρνει τελικά, αλλά ο καθηγητής, ως Ρεντ Κάνιον πλέων, έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Επιδίδεται σε φόνους! Ακόμα και μέλος της οικογένειάς του προσπαθεί να δολοφονήσει και ο γιατρός για να το αποτρέψει αυτό αναγκάζεται να τον χτυπήσει θανασιμα. Έτσι επήλθε και η εις θάνατο καταδίκη του.








Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

The Black Cat (1934)

The Black Cat (1934)

Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ
 

Σκηνοθεσία: Edgar G. Ulmer

ΣενάριοEdgar G. Ulmer

Παίζουν: Boris Karloff, Bela Lugosi, David Manners


Στο έργο αυτό του 1932, συνεργάζονται στην πρώτη από τις 8 ταινίες που θα γυρίσουν μαζί οι δύο αστέρες ταινιών τρόμου εκείνης της εποχής. Ο Boris Karloff και ο Bela Lugosi.
 
Η ταινία για διαφημιστικούς λόγους εμφανίζεται ότι είναι από σενάριο του Εντγκαρ Αλαν Πόε! Αυτό είναι απάτη! Μόνο το ύφος της υπόθεσης ταιριάζει με τις νουβέλες του Εντγκαρ Αλαν Πόε. Η υπόθεση αφορά δύο επιζήσαντες του Α’ παγκοσμίου πολέμου, ενώ ο Εντγκαρ Αλαν Πόε είναι πολύ προγενέστερος. .Όχι όμως να νομίσουμε ότι λόγο της απάτης αυτής η ταινία δεν αξίζει. Το αντίθετο. Δεν έχει μόνο περιληφθεί στις «15 καλύτερες ταινίες τρόμου που δεν είδατε ποτέ», του περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ, αλλά κοσμεί και διάφορες λίστες ως μία εκ των καλλιτέρων ταινιών στην ιστορία του κινηματογράφου, καθώς και το βιβλίο: «1001 ταινίες που πρέπει... κτλ.»!
 
Αξιοσημείωτο είναι ότι για πρώτη φορά κάνουνε την εμφάνισή τους θέματα που αναφέρονται στον σατανισμό! Από καιρό είχαμε ασχοληθεί με βρικόλακες, φαντάσματα, ψυχοπαθείς δολοφόνους, κλπ. Με σατανιστές όμως, είναι η πρώτη φορά!
Ένα ζευγάρι αθώων, γίνεται μάρτυρας απίστευτων φρικαλεοτήτων. Πρόκειται για ένα ζευγάρι Αμερικανών νεόνυμφων που ταξιδεύει στην Ουγγαρία. Στο κουπέ στο τραίνο τους, παρακαλούνται να ανεχθούν για λίγο έναν υπεράριθμο επιβάτη. (Bela Lugosi) . Αυτός τους πείθει να αποβιβαστούν μαζί του και να συνεχίσουν το ταξίδι τους διαφορετικά. Καθοδόν όμως η κοπέλα τραυματίζεται σε αυτοκινητιστικό ατύχημα και μεταφέρεται αναίσθητη στον πύργο του αρχιτέκτονα Γιαλμάρ Πέλτσιγκ (Boris Karloff),  ο οποίος φέρεται να έχτισε τον πύργο του επάνω σε νεκροταφείο εκτελεσθέντων του 1ου πολέμου. Εκτελεσθέντες που έπεσαν θύμα προδοσίας του Boris Karloff.  Ο Bela Lugosi  που είναι ένας από τους επιζήσαντες της σφαγής, επιδιώκει εκδίκηση. Πίσω από την φαινομενική ευγένεια των ανδρών που επιδίδονται στο σκάκι, υποβόσκει άκρατο μίσος.


 Τελικά αποδεικνύεται ότι ο αρχιτέκτονας είναι ιερέας του σατανά, νεκρόφιλος και λοιπά ευγενικά αξιώματα. Πρέπει να έχει κανένας γερό στομάχι για να αντέξει να δει τα όσα διαδραματίζονται σε αυτήν την ταινία.