Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011

Bud Abbott Lou Costello Meet Frankenstein (1948)

Bud Abbott Lou Costello Meet Frankenstein (1948)

Οι Abbott και Costello συναντούν τον Φρανκεστάιν
 
Και τώρα να μιλήσουμε για μία καθαρά μαύρη κωμωδία. Μπορεί η ταινία να είχε σκοπό να κάψει τα τέρατα τις UNIVERSAL, δεν παύει όμως να είναι μια ταινία γέλιου και τρόμου. Στην ταινία αυτή οι Αμπότ και Κοστέλο δεν συναντούν μόνο το τέρας του Φρανκεστάιν, αλλά και τον Δράκουλα και τον Λυκάνθρωπο!
Στον ρόλο του τέρατος δεν συναντάμε τον Boris Karloff, αλλά τον αντικαταστάτη του Glenn Strange. Ως Δράκουλα όμως έχουμε τον ίδιο τον Bela Lugosi και ως Λυκάνθρωπο τον Lon Chaney Jr. Ο Λυκάνθρωπος που στα αγγλικά λέγεται Wolfman, αποκαλείται επίσης και Werewolf. Τώρα μη με ρωτάτε την ετυμολογική προέλευση της λέξης. Όποιος γνωρίζει, ας με πληροφορήσει κι εμένα.
Οφείλω να ομολογήσω ότι η έρευνα γύρω από την φιλμογραφία του Bela Lugosi με έκανε α φθάσω μέχρι τους Abbott και Costello.Ο άρχοντας του σκότους, μπορεί να μην είναι τόσο πειστικός όσο στη προ 17 ετών ταινία του, δεν παύει όμως να είναι επιβλητικός.
Στο σενάριο ο Δράκουλας θέλει να χρησιμοποιήσει το τέρας του Φρανκεστάιν προς ίδιο όφελος, αλλά χωρίς το λάθος του δρα Φρανκεστάιν. Να δημιουργήσει δηλαδή ένα τέρας που παίρνει αυτοβούλως πρωτοβουλίες και στρέφεται μάλιστα και κατά του ίδιου του δημιουργού του. Την λύση υποτίθεται ότι μπορεί να του την δώσει μία γιατρός στην Αμερική, η οποία υποστηρίζει ότι θα τα καταφέρει. Δεν έχει παρά να αντικαταστήσει χειρουργικώς τον εγκέφαλο του τέρατος με αυτόν κάποιου αφελούς, ο οποίος θα είναι πρόθυμος να ακολουθεί τον κύριό του σαν σκυλάκι. Έχει δε υπόψη της τον εγκέφαλο του Costello, τον οποίο μάλιστα για να τον έχει από κοντά, του παίζει και την ερωτευμένη. Δεν μένει παρά να μεταφερθούν τα δύο τέρατα στη Αμερική. Για το σκοπό αυτό ο Δράκουλας αναλαμβάνει να αποστείλει δωρεάν σε έναν ιδιοκτήτη σόου τρόμου δύο κιβώτια που περιέχουν τα λείψανα των ίδιων αυτών δύο τεράτων. Στην μεταφορική όμως εταιρία, εργάζονται οι Abbott και Costello και έτσι αρχίζουν όλα. Ως αρωγός των Abbott και Costello, καταφθάνει από το Λονδίνο ο Λυκάνθρωπος! Βοηθάει ειλικρινώς, αλλά όταν έχουμε πανσέληνο, τότε...
Υπότιτλους για το έργο θα βρείτε εδώ:




Abbott and Costello Meet the Invisible Man (1951)

Abbott and Costello Meet the Invisible Man (1951)
Οι Αμπότ και Κοστέλο συναντούν τον αόρατο άνθρωπο


Ο Αόρατος Άνθρωπος που παρουσιάστηκε το 1931 είναι μία horror και δραματική συνάμα ταινία, αφού ο πρωταγωνιστής πεθαίνει στο τέλος.
Αυτό που θαυμάζουμε μέχρι σήμερα είναι η σκηνοθετική μαεστρία του James Whale, που μας παρουσιάζει τον πρωταγωνιστή να ξεντύνεται από την μέση και πάνω και να παρακολουθούμε έκπληκτοι μισό σώμα, από τη μέση και κάτω, να περιφέρεται στο δωμάτιο! Και να σκεφτείτε ότι τότε δεν υπήρχε το computer!
Στην παρούσα ταινία του 1951 με τους Αμπότ και Κοστέλο, δεν έχουμε να κάνουμε με τον ίδιο ήρωα, αφού υποτίθεται ότι έχει πεθάνει, αλλά με έναν πυγμάχο (Arthur Franz) που χρησιμοποιεί το ίδιο φάρμακο με τον προκάτοχό του, για να αποκαλύψει τον δολοφόνο του μάνατζέρ του και να απαλλαγεί από την κατηγορία της δολοφονίας του.
Τον βοηθά ο θείος της κοπέλας του που προσπαθεί να βελτιώσει το φάρμακο. Την κοπέλα του παίζει η ξανθιά βεντέτα του τέλους της δεκαετίας του 40 και των αρχών της δεκαετίας του 50 Nancy Guild. Αυτή τουλαχιστον πρόλαβε να ζήσει μέχρι τα 74 της χρόνια. Στα πόδια του πλέκουν και οι Αμπότ και Κοστέλο και ξεκαρδιστικές σκηνές εκτυλίσσονται. Στο έργο παρακολουθούμε και πάλι σκηνές από τμήματα ανθρώπων να τρέχουνε, αλλά δεν είναι τόσο πετυχημένα όσο στο αυθεντικό φιλμ. Πώς να το κάνουμε δηλαδή. Καλός ο σκηνοθέτης Charles Lamont του παρόντος έργου, αλλά δεν είναι και o James Whale.
Για τους υπότιτλους να σας πω ότι ήταν το μόνο έργο που δεν με κούρασε καθόλου στη μετάφραση. Οι μόνοι υπότιτλοι των Αμποτ και Κοστέλο πριν από τους δικούς μου που υπήρχαν στο διαδίκτυο ήταν της συγκεκριμένης ταινίας.
Μπορείτε να τους βρείτε εδώ:

Coming Round the Mountain (1951)

Coming Round the Mountain (1951)
Άνθρακες ο Θυσαυρός
 

Μία από τις πιο κωμικές τους ταινίες των Αμπότ καi Κοστέλο είναι και η παρούσα ταινία. Σειρά αυτή την φορά έχει η country μουσική με την παρουσία της πολύ μεγάλης τότε Dorothy Shay. Η κοπέλα ειδικευόταν στο χιουμοριστικό τραγούδι, στο ίδιο πνεύμα της παρούσας ταινίας. Να σημειωθεί ότι πήρε μαθήματα υποκριτικής για να απαλλαγεί από την βραδυγλωσσία της Πέθανε κι αυτή νωρίς, το 1978 σε ηλικία 57 ετών.
Υπότιτλους για το έργο θα θα βρείτε εδώ: http://www.opensubtitles.org/en/subtitles/3686473/comin-round-the-mountain-el



Lost in Alaska (1952)

Lost in Alaska (1952)

Οι Άμποτ και Κοστέλο χαμένοι στην Αλάσκα

Στην Αλάσκα, στις αρχές της δεκαετίας του 50 μας μεταφέρουν οι Άμποτ και Κοστέλο με την ταινία τους: Lost in Alaska. Έτσι γνωρίζουμε από κοντά Εσκιμώους, ιγκλού, σκυλιά Χάσκινς, κλπ. Μαζί τους και η βεντέτα της εποχής Mitzi Green η οποία πέθανε νέα (48) ετών από καρκίνο. Η Mitzi ξεκίνησε από 3 χρονών ως παιδί θαύμα, να τραγουδά και να παίζει στον κινηματόγραφο. Αργότερα σταμάτησε τον κινηματόγραφο, έφυγε από το Χόλυγουντ και εγκαταστάθηκε στο Μπρόντγουέι όπου συνέχισε με το τραγούδι και το θέατρο. Το 52 έκανε την επιστροφή της στον κινηματογράφο με τους Άμποτ και Κοστέλο στην παρούσα ταινία. Γύρισε ακόμα μια και αποσύρθηκε οριστικά.
Υπότιτλους για την ταινία θα βρείτε εδώ:

Abbott and Costello in the Foreign Legion (1950)

Abbott and Costello in the Foreign Legion (1950)

Οι Abbott και Costello στη Λεγεώνα των Ξένων

 Αλήθεια! Και ποιο κωμικό ζευγάρι δεν έχει καταταγεί στη λεγεώνα τον ξένων;
Οι Χονδρός Λιγνός πρώτοι και καλλίτεροι. Δεν μπορούσαν να απουσιάσουν λοιπόν οι Abbott και Costello.
Τι ήταν λοιπόν αυτή η περιβόητη λεγεώνα των ξένων;
Για τους νεότερους να πω ότι ήταν μια λεγεώνα, μέρος του Γαλλικού στρατού, που αποτελείτο από εθελοντές κυρίως αλλοδαπούς, που σκοπό είχε να προστατέψει τα αποικιακά συμφέροντα της Γαλλίας, ενάντια σε κάθε απελευθερωτικό κίνημα .Όταν σε έπειθαν με κάποιο τρόπο να καταταγείς, δεν υπήρχε περίπτωση να έλεγες ότι μετάνιωσες και θες να αποχωρίσεις. Σα τέτοια περίπτωση σε περίμενε μέχρι και το εκτελεστικό απόσπασμα διότι θεωρήσουν προδότης. Για τους απογοητευμένους νέους, είχαν να επιλέξουν μεταξύ κατάταξης και αυτοκτονίας. η Ακόμα θυμάμαι συγκεντρώσεις συγγενών και φίλων παραπλανημένων ή απογοητευμένων νέων έξω από το σπίτι του Γάλλου πρεσβευτή, με σκοπό να τον πιέσουν για να συμβάλει στην απόλυση του παιδιού τους.
Στο έργο τώρα:
Η ταινία ακολουθεί το ρεύμα της εποχής παρουσιάζοντας οποιανδήποτε προσπάθεια αντίδρασης στην αποικιοκρατία, ως αποτέλεσμα παρασυρμού αφελών από ληστές και απατεώνες. Οι πραγματικοί πατριώτες απουσιάζουν παντελώς. Μας παρουσιάζει όμως και ένας από τους κουτοπόνηρους τρόπους που χρησιμοποιούσαν για την στρατολόγηση αφελών, μεταξύ των οποίων οι Abbott και Costello.
Μνημειώδεις έμειναν στην ιστορία του σινεμά η αναζήτησή τους νερού στην έρημο και ο αντιπατριωτισμό που τους παρέσυρε. Οι σκηνές αυτές μάλιστα κοπήκαν και παρουσιαζόταν σαν κωμική ταινίας μικρού μήκους.

Υπότιτλους για το έργο θα βρείτε:εδώ: http://www.opensubtitles.org/en/subtitles/3685527/abbott-and-costello-in-the-foreign-legion-el

Abbott and Costello Go to Mars (1953)

Abbott and Costello Go to Mars (1953)

Άλλος για τον Άρη
 

Ένα από τα πιο αδικημένα κωμικά ζευγάρια του Χόλυγουντ είναι οι Abbott και Costello. Και αυτό διότι η εταίρα με την οποία είχαν συμβόλαιο, UNIVERSAL. τους υποχρέωνε να παίζουν σε ταινίες της με σκοπό να κάψει τα τέρατά της! Είχαν την εντύπωση ότι αν γύριζαν ταινίες με τίτλο: οι Abbott και Costello συναντούν τον Φρανκεστάϊν. τον Δράκουλα, τη Μούμια, τον αόρατο άνθρωπο κλπ, Δεν θα πρησκότανε καμία Χάμερ και κανένας Κρίστοφερ Λη, που θα τολμούσαν να ξαναπαίξει τους ρόλους αυτούς!
Η μεγάλη τους όμως επιτυχία, την ανάγκασε να γυρίσει και ταινίες μαζί τους ανεξάρτητες από τέρατα.
Μια απ’ αυτές ήταν και η: «Abbott and Costello Go to Mars» που εδώ παίχτηκε με τον τίτλο νομίζω: «Άλλος για τον Άρη».
Τι διαπραγματευόταν η ταινία αυτή;
Στης αρχές της δεκαετίας του 50, ο κόσμος έδειχνε ανυπόμονος να γνωρίσει νέους πλανήτες και εξωγήινους. Οι φήμες για ιπτάμενους δίσκους έδιναν και έπαιρναν. Οι Abbott και Costello πυροδοτούν κατά λάθος έναν πύραυλο ενός διαστημικού κέντρου και εκτοξεύονται για τον Άρη! Δηλαδή έτσι νομίζουνε. Στην πραγματικότητα προσγειώνονται στην Νέα Ορλεάνη στην κορύφωση του καρναβαλιού. Όλοι οι ντόπιοι είναι μασκαρεμένοι και οι ήρωές μας νομίζουν ότι έχουν να κάνουν με Αριανούς! Τελικά μπλέκουνε με κάτι κακοποιούς που αυτοί για να αποφύγουν το κυνήγι της αστυνομίας, αναγκάζουν τους . Abbott και Costello να τους οδηγήσουν στον Άρη! Μη γνωρίζοντας; αυτοί τον χειρισμό και βαδίζοντας τυχαία, φθάνουν στον πλανήτη Αφροδίτη ο οποίος κατοικείτο αποκλειστικά από λαχταριστά θύληκα. Οι άνδρες του πλανήτη εξορίστηκαν πριν από 400(! )χρόνια , διότι η βασίλισσα συνέλαβε τον βασιλιά να την άπατά. Οι γυναίκες αυτές έχουν βρει το ελιξίριο της νεότητας και αν και δείχνουν νεαρότατες, κουβαλούν αρκετές εκατονταετίες στην πλάτη τους.
Υπάρχει όμως μία κατάρα ότι αν φιλήσουν άνδρα, θα μεταμορφωθούν αυτόματα σε χούφταλα την ηλικίας τους. Οπότε δώρον άδωρον!
Ανάμεσα στις κομπάρσες συναντάμε και την άγνωστη τότε Ανίτα Έγγμπερ, την γνωστή από την ταινία του Felini: “NTOLCE VITA”.
Τελικά οι ήρωές μας ούτε εκεί στεριώνουν και επιστρέφουν στη γη όπου τους γίνεται θριαμβευτική υποδοχή. Το αστείο είναι ότι αυτοί ανταποδίδουν τον χαιρετισμό του πλήθους από αυτοκίνητο καμπριολέ, οι δε κακοποιοί από την κλούβα τα αστυνομίας!


Δικούς μου υπότιτλους θα βρείτε εδώ:

Abbott and Costello


 
Abbott and Costello
Στην δεκαετία του 50 παιζόντουσαν κωμωδίες σημαντικών κωμικών ή κωμικών γκρουπ, είτε ως αυτούσια έργα, είτε σαν ταινίες μικρής διάρκειας που συμπλήρωναν το κυρίως πρόγραμμα. Κωμικοί και κωμικά γκρουπ που σήμερα τυγχάνουν αναγνώρισης (Μπάστερ Κίττον, Αφοί Μαρξ, κλπ) δεν θυμάμαι να τους είδα εκείνη την εποχή. Αντίθετα ήταν πολύ γνωστοί και δημοφιλείς οι «Χοντρός Λιγνός», ο « Σαρλό», το «Τρίο Στούτζες», οι «Μικροί Σατανάδες», αλλά και οι «Άμποτ και Κοστέλο».
Το αποτελούσαν το δίδυμο: Γουίλιαμ Άμποτ (2.101985 – 24.4.1974) και Λου Κοστέλο (6.3.1906 – 3.3.1959).
Ξεκίνησαν την καριέρα τους στο θέατρο. Το 1941 έκαναν την πρώτη τους ταινία και είχαν σημαντικές παρουσίες στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση.
Μετά τον πόλεμο έπεσε η δημοτικότητά τους. Τότε οι Universal γύρισε με αυτούς την ταινία «ΟΙ Άμποτ και Κοστέλο συναντούν τον Φρακεστάιν». Η επιτυχία ήταν τεράστια. Ακόμα και κριτικοί που δεν τους πήγαιναν αναθεώρησαν την στάση τους. Η επιτυχία αυτή ώθησε την εταιρία να γυρίσει μαζί τους μία σειρά ταινιών που απέφερε σημαντικά κέρδη σε όλους, Λεφτά με το τσουβάλι κέρδισε το κωμικό δίδυμο. Δικές τους ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές παραγωγές. Ο απότομος όμως πλούτος δεν είναι ότι το καλλίτερο για κάποιους που δεν είναι συνετοί. Σπατάλες και προβλήματα με την εφορία. Ο Άμποτ μάλιστα προσπάθησε να εμφανίσει ως δικαιολογημένα έξοδα χρήματα που είχε χάσει στο καζίνο! Ο Άμποτ διέκοψε την συνεργασία του με τον Κοστέλο, γύρισε μια ταινία χωρίς αυτόν και προσπάθησε να κάνει νέα αρχή με τον καινούργιο του συνεργάτη αυτής της ταινίας. Τζίφος όμως.
Πέθανε το 1974 μετά από επιδείνωση της υγείας του. Έπασχε ανέκαθεν από επιληψία.
Ο Λου μετά τον χωρισμό του από τον Άμποτ έκανε μερικές τηλεοπτικές εμφανίσεις, γύρισε κάποιες ταινίες και απεβίωσε το 1959.
Μία συλλογή των καλλιτέρων τους ταινιών αγόρασα από τις ΗΠΑ. Έφτιαξα υπότιτλους και θα σας παρουσιάσω τις ταινίες αυτές, για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.
Οι ταινίες αυτές είναι:
·        Abbott and Costello Go to Mars (1953)
·        Abbott and Costello in the Foreign Legion (1950)
·        Lost in Alaska (1952)
·        Comin' Round the Mountain (1951)
·        Abbott and Costello Meet the Invisible Man (1951)
·        Bud Abbott Lou Costello Meet Frankenstein (1948)
·        Abbott and Costello Meet the Mummy (1955)
·        Abbott and Costello Meet Dr. Jekyll and Mr. Hyde (1953)
·        Abbott and Costello Meet the Killer, Boris Karloff (1949)
  • Abbott and Costello Meet the Keystone Kops (1955)
    Mexican Hayride (1948)