Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022

Hercules in the Haunted World 1961

Hercules in the Haunted World 1961

Hercule contre les vampires

Ο Ηρακλής στο κέντρο της γης

 

Σκηνοθεσία: Mario Bava

Σενάριο: Sandro Continenza

Είδος: Adventure, Fantasy, Horror ΔΕ 60, Mario Bava, Christopher Lee

Διάρκεια: 1h 24m

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Reg Park: Hercules

Christopher Lee: Lico

Leonora Ruffo: Princess Deianira

George Ardisson: Theseus (as Giorgio Ardisson)

Marisa Belli: Aretheuse

Evelyn Stewart: Persephone (as Ida Galli)

Franco Giacobini: Telemachus 

Ο Ηρακλής στον κόσμο του στοιχειωμένου είναι μια ταινία ιταλικής σπαθιάς και σανδαλιών του 1961 σε σκηνοθεσία του Μάριο Μπάβα. Ο Βρετανός bodybuilder Reg Park παίζει τον Ηρακλή, ενώ ο Βρετανός ηθοποιός Κρίστοφερ Λι εμφανίζεται ως εχθρός του Ηρακλή Λίκο.

Μετά την επιστροφή του από τη μάχη, ο μεγάλος πολεμιστής Ηρακλής, μαθαίνει ότι η αγαπημένη του, η Διηάνειρα, έχει χάσει τα λογικά της. Σύμφωνα με το μαντείο της Μήδειας, η μόνη ελπίδα της Διηάνειρας είναι η πέτρα της λήθης που βρίσκεται στα βάθη του κάτω κόσμου.

Ο Ηρακλής με δύο συντρόφους του, τον Θησέα και τον Τηλέμαχο, ξεκινά μια επικίνδυνη περιπέτεια για την απόκτηση της πέτρας, μην γνωρίζοντας πως ο φύλακας της Διηάνειρας, ο Βασιλιάς Λύκων, είναι ο υπεύθυνος για την κατάσταση της, και πως εποφθαλμιά να πάρει το κορίτσι για τον εαυτό του ως νύφη του, όταν αυτός θα έχει αποκτήσει την αιώνια βασιλεία στην χώρα της Εκάλης.

  

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2022

Histoires extraordinaires 1968

Histoires extraordinaires 1968

Ιστορίες Μυστηρίου

(Στον ίλιγγο της ακολασίας)


Σκηνοθεσία: Federico Fellini, Louis Malle, Roger Vadim

Σενάριο: Edgar Allan Poe, Roger Vadim, Pascal Cousin

Είδος: Drama, Horror ΔΕ 60, Mystery

Διάρκεια: 2h 1m

Γλώσσα: Γαλλικά

Παίζουν:

Brigitte Bardot: Giuseppina (segment "William Wilson")

Alain Delon: William Wilson (segment "William Wilson")

Jane Fonda: Contessa Frederique de Metzengerstein

Terence Stamp: Toby Dammit

James Robertson Justice: Countess' Advisor

Salvo Randone: Priest (segment "Toby Dammit")

Françoise Prévost: Friend of Countess (segment "Metzengerstein")

Peter Fonda: Baron Wilhelm Berlifitzing (segment "Metzengerstein")

 

Τρεις ιστορίες του Edgar Allan Poe στη μεγάλη οθόνη, από ισάριθμους σκηνοθέτες που μάλλον δεν θα περίμενες. Καθεμιά είναι γύρω στα 45 λεπτά και μόνο Poe δεν θυμίζουν. Έχει ενδιαφέρον, πάντως, το πώς μπορεί ένας σκηνοθέτης να παίξει με τη λογοτεχνία και να της αλλάξει τον αδόξαστο.

 

Metzengerstein, από τον Roger Vadim: μια καλή ιστορία του συγγραφέα, που μεταφέρεται σε μια πολύ βαρετή και άδεια εκδοχή, σαν βικτωριανό ρομάντζο. Προτείνεται να προσπεραστεί άφοβα.

William Wilson, από τον Louis Malles: ένα από τα καλύτερα διηγήματα του Αμερικανού, γύρω από την δυικότητα της ανθρώπινης υπόστασης και το μοτίβο του doppelganger. Ο σκηνοθέτης το χειρίζεται αξιοπρεπώς μεν, αλλά αφήνει πάρα πολύ ζουμί απ΄ έξω και απομονώνει περιστατικά, αλλάζοντας αποτυχημένα και το τέλος.

Toby Dammit, από τον Fellini: κι εδώ έχουμε κάτι που σηκώνει κουβέντα. Ένας σκηνοθέτης που μπορεί μεν να μην είναι από τους αγαπημένους μου, αλλά σίγουρα τον αναγνωρίζω ως μεγάλο και ιδιαίτερο, παίρνει μια από τις λιγότερο καλές ιστορίες ενός λατρεμένου συγγραφέα και βγάζει μια εξαιρετική ταινία. Το διήγημα είναι το "Never Bet the Devil your Head" και έχει υπότιτλο "Μια ιστορία με δίδαγμα", με ειρωνική διάθεση από τον συγγραφέα προς εκείνους που υποστήριζαν ότι κάθε έργο τέχνης πρέπει να έχει κι ένα επιμύθιο. Ο Φελίνι, τώρα, κρατώντας τα πολύ βασικά στοιχεία της πρόζας, τοποθετεί τον πρωταγωνιστή σε μια κατάσταση ασυδοσίας και αλλοτρίωσης, η οποία καταλήγει σε ένα ατμοσφαιρικό και αρκούντως ποεικό, πιστό στο κείμενο, φινάλε, που κλείνει εκπληκτικά το συνολικό φελινικό τοπίο. Μοιάζει λιγάκι απρόσμενο το πώς ένα τέτοιο φιλμάκι συνυπάρχει με δυο μετριότητες στην ίδια ανθολογία, κι όμως είναι ένα έργο του σκηνοθέτη που αναγνωρίζεται και ως χαμένο αριστούργημα.

       Ούτε Corman, ούτε Price, οι ταινίες αυτές είναι μια διαφορετική προσέγγιση στο έργο του μεγάλου συγγραφέα, που μόνο και μόνο για αυτό το λόγο αξίζει να τις δει κανείς. 

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2022

Night of the Living Dead 1968

Night of the Living Dead 1968

Η νύχτα των ζωντανών νεκρών


Σκηνοθεσία: George A. Romero

Σενάριο: John A. Russo, George A. Romero

Είδος: Horror ΔΕ 60, Thriller

Διάρκεια: 1h 36m

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Duane Jones: Ben

Judith O'Dea: Barbra

Karl Hardman: Harry Cooper

Marilyn Eastman: Helen Cooper

Keith Wayne: Tom

Judith Ridley: Judy

 

Μία ομάδα αγνώστων θα ταμπουρωθεί σε παλιά αγροικία, σε μια προσπάθεια να ξεφύγει από τις ορδές των απέθαντων που λυμαίνονται τους δρόμους. Με τον κίνδυνο να καραδοκεί έξω από το σπίτι και με τις διαπροσωπικές κόντρες στο εσωτερικό να δυσχεραίνουν την ήδη τεταμένη κατάσταση, οι επιζήσαντες θα πρέπει τώρα να βρουν έναν τρόπο να γλιτώσουν πριν γίνουν το επόμενο γεύμα των αιμοδιψών ζόμπι.

Έτος 1968. Οκτώ χρόνια μετά την αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο, ένας νεαρός ονόματι Τζόρτζ Α. Ρομέρο θα γράψει και θα σκηνοθετήσει (αναλαμβάνοντας παράλληλα χρέη φωτογράφου, μοντέρ και παραγωγού) την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, ένα ανεξάρτητο φιλμ που έμελλε να γράψει κινηματογραφική και πολιτισμική ιστορία ως μία από τις πιο επιτυχημένες εισπρακτικά παραγωγές του ανεξάρτητου σινεμά, που έθεσε μια και καλή τα θεμέλια της σύγχρονης pop κουλτούρας σχετικά με τα ζόμπι, διατηρώντας μέχρι και σήμερα τα ηνία στο ευφάνταστο είδος του κινηματογραφικού – και όχι μόνο – τρόμου. Και ο τίτλος αυτής… «Η Νύχτα των Ζωντανών Νεκρών».

Η Μπάρμπρα και ο Τζόνι ταξιδεύουν μέχρι τη μακρινή Πενσιλβανία προκειμένου να επισκεφθούν τον τάφο του πατέρα τους. Εκεί θα έχουν μια τρομακτική συνάντηση με έναν άνδρα ο οποίος τους επιτίθεται εντελώς ξαφνικά, αναγκάζοντας την Μπάρμπρα να το βάλει στα πόδια. Η σωτηρία της βρίσκεται κάμποσα μέτρα παραπέρα, σε μια εγκαταλελειμμένη αγροτική κατοικία όπου θα γνωρίσει τον Μπεν, έναν άνδρα που με τη σειρά του έχει μόλις γλιτώσει από τις δολοφονικές επιθέσεις τυχαίων ατόμων που μοιάζουν να έχουν χάσει τα λογικά τους. Σε μια προσπάθεια να καταλάβουν τι συμβαίνει στον κόσμο εκεί έξω, η Μπάρμπρα και ο Μπεν θα συνειδητοποιήσουν πως δεν είναι οι μόνοι που έχουν καταφέρει να επιβιώσουν – μέχρι στιγμής – από την αιματηρή τρέλα που έχει κυριεύσει τον πληθυσμό, μετατρέποντας σχεδόν τους πάντες σε ανθρωποφάγα τέρατα. Για να ζήσουν τώρα θα πρέπει να κυριαρχήσει η λογική και η ψυχραιμία, πόσο εύκολο όμως είναι αυτό όταν οι δεκάδες νεκροί που πολιορκούν το σπίτι απαιτούν ζεστή σάρκα και αίμα;

Βλέποντας κανείς σήμερα την ταινία του Ρομέρο μπορεί εύκολα να διαπιστώσει τους λόγους για τους οποίους το επακόλουθο cult status της και το τεράστιο fan base που απέκτησε προοδευτικά μέσα στα χρόνια, μοιάζουν να δικαιολογούν άψογα τη διαχρονικότητα της «απέθαντης» φιλοσοφίας και τη ριζοσπαστικότητα ενός ευφυούς κοινωνικοπολιτικού σχολίου δια χειρός του ίδιου του δημιουργού της. Η ιδέα της νεκροζώντανης οντότητας δεν αποτέλεσε σύλληψη του Ρομέρο, αλλά προϋπήρχε ως θεματική, ήδη από τη δεκαετία του ’30, τόσο στο σινεμά του φανταστικού (το «White Zombie» του Βίκτορ Χάλπεριν με πρωταγωνιστή τον Μπέλα Λουγκόζι αποτελεί ένα από τα πρώιμα παραδείγματα) όσο και στη λογοτεχνία του τρόμου, με τον «Ζωντανό Θρύλο» του Ρίτσαρντ Μάθεσον να αποτελεί και μία από τις βασικές πηγές έμπνευσης της «Νύχτας» του Ρομέρο. Εντούτοις, η ουσιαστική διαφοροποίηση στη σεναριακή προσέγγιση εδώ έγκειται στο γεγονός πως ο Ρομέρο επιχείρησε να χρησιμοποιήσει τη δική του εκδοχή των πεινασμένων απέθαντων (η λέξη «ζόμπι» δεν ακούγεται ποτέ στην ταινία) προκειμένου να καταδείξει, μεταξύ άλλων, το φαινόμενο του υπερκαταναλωτισμού στην Αμερική, μια κατάσταση που κατά την περίοδο της δεκαετίας του ’50 και των αρχών του ’60 έφτασε σε δυσθεώρητα ύψη. Αυτή η μεταφορική κατάδειξη της διάθεσης του μέσου Αμερικανού για «εγχώριο αυτο-κανιβαλισμό» υπό τη μορφή του υλικού «φαγώματος» έγινε ακόμα πιο ευδιάκριτη δέκα χρόνια αργότερα, όταν ο Ρομέρο επέστρεψε με το sequel «Το Ξύπνημα των Νεκρών», αυτή τη φορά μεταφέροντας το πεδίο δράσης των ηρώων του από το παρατημένο αγρόκτημα σε ένα έρημο εμπορικό κέντρο.

Δεδομένων των φυλετικών αναταραχών που κυριαρχούσαν εκείνη την εποχή στην Αμερική, με αποκορύφωμα τη δολοφονία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ (η ταινία κυκλοφόρησε λίγο καιρό μετά τον θάνατό του), η αντισυμβατική επιλογή του Ρομέρο για έναν μαύρο πρωταγωνιστή είχε θεωρηθεί από πολλούς ως στοχευμένη κίνηση, παρά το γεγονός πως ο ίδιος είχε παραδεχθεί ότι ο Ντουέιν Τζόουνς είχε απλώς την καλύτερη audition. Ακόμα και έτσι, πάντως, η διάθεση για έναν ευρύτερο κοινωνικοπολιτικό σχολιασμό είναι εμφανής, ιδιαίτερα σε συνάρτηση με το τέλος της ταινίας, το οποίο αφήνεται (κατά κάποιον τρόπο) ανοιχτό σε ερμηνείες τόσο σεναρίου όσο και… χρώματος. Πέρα και πάνω από την υποδειγματική συμβολική αναπαράσταση μιας ζοφερής πραγματικότητας (κι ενός ακόμη ζοφερότερου μέλλοντος), ο Ρομέρο υπογράφει εδώ μαζί με τον συν-σεναριογράφο του, Τζον Α. Ρούσο, μία υποδειγματική ιστορία, συστήνοντας έναν από τους πιο ορθολογιστές ήρωες στο σινεμά του τρόμου, μία συνθήκη διόλου απλή μιας που οι χαρακτήρες τού εν λόγω είδους έχουν διαρκώς μια τάση (ας πούμε) προς το ανόητο και την υπερβολή. Εδώ, ο Τζόουνς υποδύεται με κοφτερή ακρίβεια έναν άνδρα που έχει τον έλεγχο της κατάστασης και αξιοποιεί τα πάντα γύρω του προκειμένου να επιτύχει τον σκοπό του: να παραμείνει ζωντανός. Βλέποντας την ταινία σήμερα, γίνεται ακόμη πιο αντιληπτό το τεράστιο επίτευγμα του Ρομέρο σε επίπεδο σκηνοθεσίας και παραγωγής, ιδιαίτερα όταν ξεκινούν οι συγκρίσεις με τη «fast-food» βιομηχανία των ταινιών ζόμπι που μοιάζει να έχει ξεχάσει ότι ο πραγματικός τρόμος δεν βρίσκεται στο αίμα και το gore, αλλά στην ύστατη συνειδητοποίηση ότι το μοναδικό πράγμα που απομένει να καταναλώσουμε πια είναι οι ίδιοι μας οι εαυτοί. 

WAIT UNTIL DARK 1967

WAIT UNTIL DARK 1967

Περίμενε Μέχρι Να Νυχτώσει


                                             Σκηνοθεσία: Terence Young

Σενάριο: Frederick Knott, Robert Carrington

Jane-Howard Hammerstein

Είδος: Thriller, Horror ΔΕ 60

Διάρκεια: 1h 48m

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Audrey Hepburn: Susy Hendrix

Alan Arkin: Roat / Roat Jr. / Roat Sr.

Richard Crenna: Mike Talman

Efrem Zimbalist Jr: Sam Hendrix

Jack Weston: Carlino

Samantha Jones: Lisa

 

Θρίλερ της Warner σε σκηνοθεσία Τέρενς Γιανγκ, με τους Ώντρεϋ Χέπμπορν, Άλαν Άρκιν, Ρίτσαρντ Κρέννα, Τζακ Γουέστον, Τζούλι Χέροντ, Έφρεμ Ζίμπαλιστ Τζούνιορ.

Τρεις κακοποιοί χειραγωγούν μία τυφλή γυναίκα στο διαμέρισμά της καθώς ψάχνουν μια κούκλα γεμάτη ηρωίνη, την οποία μια συνεργός τους πέρασε στη Νέα Υόρκη από τον Καναδά.

Ένα "χιτσκοκικού" ύφους θεατρικό έργο του Φρέντερικ Νοτ διασκευάζεται για το σινεμά από το σεναριακό (και συζυγικό) ζεύγος Ρόμπερτ και Τζέην-Χάουαρντ Κάρρινγκτον σε ένα φιλμ αγωνίας και υποδειγματικής κλιμάκωσης. Γυρισμένο όλο σχεδόν στο ημιυπόγειο διαμέρισμα της τυφλής Σούζι Χέντριξ και του φωτογράφου συζύγου της, το φιλμ (που σκηνοθέτησε ο Τέρενς Γιανγκ, στα ντουζένια του μετά από τρεις ταινίες Τζέημς Μποντ) λειτουργεί ως ωρολογιακή βόμβα ακριβείας, με τα λεπτά να περνούν αδίστακτα και την ψυχολογική πίεση που αυτοί οι τρεις άγνωστοι ασκούν στην αθώα και ανίδεη γυναίκα να περνά αβίαστα και στον θεατή που όσο περνά η ώρα τόσο πιο άβολα νιώθει στην καρέκλα του. Το σενάριο (όπως φαντάζομαι και το θεατρικό) δεν αφήνει καμία ένδειξη και κανένα στοιχεία ανεκμετάλλευτο και επανέρχεται για να σου τρίψει κατάμουτρα όλα όσα θεωρείς ότι εσύ έχεις εντοπίσει, στερώντας σου άρα και κάθε ελπίδα διαφυγής.

Η ταινία βέβαια έχει και ηθοποιούς, δεν είναι τυχαία τόσο συναρπαστική. Από τη μία, η η Ώντρεϋ Χέπμπορν, με μια ερμηνεία που την έφτασε μέχρι την υποψηφιότητα για Όσκαρ Α' Γυναικείου, κατορθώνει και περνά σταδιακά την ανησυχία, τον πανικό και τον τρόμο της σε εμάς, καθώς συνειδητοποιεί όλα όσα εμείς έχουμε ήδη δει και γνωρίζουμε ενώ εκείνη αγνοεί. Το παιχνίδι με την τυφλή πρωταγωνίστρια δουλεύει αμφίρροπα, αφού δεν είναι μόνο η ανησυχία που εμείς ως θεατές νιώθουμε για εκείνη αλλά και ο φόβος της με κάθε νέο στοιχείο που εντοπίζει, ο οποίος γυρίζει διπλός σε εμάς. Καλοδουλεμένες εξίσου είναι και οι ερμηνείες των τριών εγκληματιών, με ξεχωριστή αυτήν του Άλαν Άρκιν, ο οποίος αποτυπώνεται εξαιρετικά απειλητικός σε κάθε εμφάνισή του στην οθόνη. Κι όταν φτάνουμε στο σημείο που η απροστάτευτη Σούζι πολεμά για τη ζωή της, τότε μπαίνουμε σε ένα συναρπαστικό τρίτο μέρος που οδηγεί και σε ένα αξέχαστο τελευταίο εικοσάλεπτο αξεπέραστης αγωνίας. 

Quatermass and the Pit 1967

Quatermass and the Pit 1967

Το τέλος του κόσμου


Σκηνοθεσία: Roy Ward Baker

Σενάριο: Nigel Kneale

Είδος: Horror ΔΕ 60, Mystery, Sci-Fi, Thriller

Διάρκεια: 1h 37m

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

James Donald: Doctor Roney

Andrew Keir: Quatermass

Barbara Shelley: Barbara Judd

Julian Glover: Colonel Breen

Duncan Lamont: Sladden

Bryan Marshall: Captain Potter 

Στο κέντρο του Λονδίνου γίνονται έργα για την επέκταση του μετρό, ώσπου η σκαπάνη πέφτει σε αρχαιολογικής αξίας ευρήματα. Ομάδα αρχαιολόγων σπεύδει να εξετάσει τα κρανία και καταλήγει στο συμπέρασμα πως πρόκειται για οστά ηλικίας 5.000.000 ετών. Ο καθηγητής Κουότερμας, υπεύθυνος του βρετανικού διαστημικού προγράμματος, καταφτάνει στον τόπο, την στιγμή που ανεγείρεται από το χώμα ένα περίεργο σκάφος, φτιαγμένο από άγνωστο υλικό. Τα πρώτα στοιχεία αποδεικνύουν την εξωγήινη προέλευση του και το μυστήριο αποκτά επικίνδυνες διαστάσεις, όταν περίεργα φαινόμενα κάνουν την εμφάνισή τους και αναστατώνουν επιστήμονες και στρατό. Ίσως υπάρχει κάποια σύνδεση ανάμεσα στην εξωγήινη προέλευση του σκάφους, την ηλικία των ανθρωπίνων ευρημάτων και τις εικασίες που θέλουν στην περιοχή, επί σειρά ετών, να εμφανίζονται δαιμονικά φαντάσματα. 

Operazione Paura 1964

Operazione Paura 1964

Σκότωσε μωρό μου. Σκότωσε


Σκηνοθεσία: Mario Bava

Σενάριο: Romano Migliorini, Roberto Natale, Mario Bava

Είδος: Horror ΔΕ 60, Mystery, Mario Bava

Διάρκεια: 1h 23m

Γλώσσα: Ιταλικά

Παίζουν:

Giacomo Rossi Stuart: Dr. Paul Eswai (as Giacomo Rossi-Stuart)

Erika Blanc: Monica Schuftan

Fabienne Dali: Ruth (as Fabienne Dalì)

Piero Lulli: Inspector Kruger

Luciano Catenacci: Burgomeister Karl (as Max Lawrence)

Micaela Esdra: Nadienne

Franca Dominici: Martha

 

Ο Δρ Eswai καλείται από τον επιθεωρητή Κρούγκερ σε ένα μικρό χωριό για να πραγματοποιήσει αυτοψία σε μια γυναίκα που πέθανε κάτω από ύποπτες συνθήκες. Παρά τη βοήθεια της Ρουθ, της μάγισσας του χωριού, ο Κρούγκερ σκοτώνεται και αποκαλύπτεται ότι η νεκρή γυναίκα, όπως και άλλοι χωρικοί, έχουν σκοτωθεί από το φάντασμα της Μελίσας, μιας νεαρής κοπέλας που τρέφεται από το μίσος της θλιμμένης μητέρας της, Η βαρόνη Γκραπς, παίρνει την εκδίκησή της. Ο Δρ Eswai, μαζί με τη Monica, μια τοπική νοσοκόμα, παρασύρονται σε μια μοιραία αντιπαράθεση στο Villa Graps. 

Nightmare 1964

Nightmare 1964

Ο Εφιάλτης Του Τρίτου Ορόφου


Σκηνοθεσία: Freddie Francis

Σενάριο: Jimmy Sangster

Είδος: Horror ΔΕ 60, Mystery, Thriller

Διάρκεια: 1h 22m

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

David Knight: Henry Baxter

Moira Redmond: Grace Maddox

Jennie Linden: Janet

Brenda Bruce: Mary Lewis

George A. Cooper: John

Clytie Jessop: Woman in White

Irene Richmond: Mrs. Gibbs

 

Η Janet είναι μία κοπέλα που βασανίζεται από τρομερούς εφιάλτες, αφού έχει βιώσει ένα πολύ τραυματικό γεγονός στη ζωή της: Όταν ήταν μικρή, είδε τη μητέρα της να μαχαιρώνει τον πατέρα της την ημέρα των γενεθλίων της. Τώρα είναι εσώκλειστη σε σχολείο, αλλά επειδή ο διαταραγμένος της ύπνος αποτελεί μεγάλο πρόβλημα, τη στέλνουν πίσω στο σπίτι της, στο οποίο έχει απομείνει η οικονόμος του σπιτιού και ο σοφέρ. Η μητέρα της είναι κλεισμένη σε ψυχιατρική κλινική, ενώ το σπίτι συχνά επισκέπτεται και ο κηδεμόνας της Janet, ένας νεαρός δικηγόρος. Όταν όμως εκείνη φτάνει στο σπίτι, αντί να βελτιωθεί γίνεται πολύ χειρότερα, και πλέον εκτός από τους εφιάλτες με τη μητέρα της βλέπει και μία μυστηριώδη γυναίκα ντυμένη στα λευκά να περιφέρεται στο σπίτι και αυτό είναι τόσο ρεαλιστικό, που αδυνατεί να καταλάβει τι είναι όνειρο και τι πραγματικότητα. Έχει αρχίσει όντως να τρελαίνεται ή μήπως κάτι άλλο συμβαίνει;

Ανατροπή πάνω στην ανατροπή έχει αυτή η ωραία ταινία της Hammer. Σασπενς, πολύ καλή εφιαλτική ατμόσφαιρα, ενώ πολύ ωραία είναι και η μουσική της ταινίας.