Σάββατο 13 Μαρτίου 2021

SOMMARLEK 1951

SOMMARLEK 1951

Καλοκαιρινό Ιντερλούδιο

  


-Britt Nilsson, Birger Malmsten, Alf Kjellin

Είδος: Drama, INGMAR BERGMAN, Romance

Διάρκεια: 01:36

Γλώσσα: Σουηδικά

Παίζουν:

Maj-Britt Nilsson: Marie

Birger Malmste: Henrik

Alf Kjellin: David Nyström

Annalisa Ericson: Kaj, ballet dancer

Georg Funkquist: Uncle Erland

 

Η Μαρί, πρίμα μπαλαρίνα στην όπερα της Στοκχόλμης, εγκαταλείπει για λίγο τις πρόβες κι έρχεται στην εξοχή για να βυθιστεί στις αναμνήσεις της, στο καλοκαίρι εκείνο που γνώρισε κι ερωτεύτηκε τον Χένρικ, τον πρώτο εφηβικό έρωτα. Όμως, με τον ερχομό του Φθινοπώρου ο Χένρικ σκοτώνεται σε ατύχημα και η Μαρί, ύστερα από 13 χρόνια, καταξιωμένη καλλιτέχνης πλέον, πρέπει να πάρει μεγάλες αποφάσεις για τη ζωή της. Η πρώτη ώριμη ταινία στη φιλμογραφία του Μπέργκμαν αναδεικνύει το θέμα του καλοκαιριού ως αναπόληση της ηδονιστικής ευτυχίας της νιότης, αποτελώντας ταυτόχρονα ένα μάθημα ζωής, καθώς η αγάπη και η καλλιτεχνική δημιουργία θριαμβεύουν στη σκοτεινιά του θανάτου


Trio 1950

 

Trio 1950

ΤΡΙΟ


Σκηνοθεσία: Ken Annakin, Harold French

Σενάριο: Noel Langley, W. Somerset Maugham, R.C. Sherriff

Είδος: Drama

Διάρκεια: 01:31

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

James Hayter: Albert Foreman - Coach Driver (segment The Verger)

Kathleen Harrison: : Bank Manager (segment The Verger)

Lana Morris: Gladys (segment The Verger)

Michael Hordern: Vicar (segment The Verger)

Felix Aylmer: Bank Manager (segment The Verger)

 

Το Trio είναι μια βρετανική ανθολογική ταινία του 1950 που βασίζεται σε τρεις διηγήματα του W. Somerset Maugham: "The Verger", "Mr. Know-All" και "Sanatorium". Ο Ken Annakin σκηνοθέτησε τους "The Verger" και "Mr. Know-All", ενώ ο Harold French ήταν υπεύθυνος για το "Sanatorium".


 

Τρίτη 9 Μαρτίου 2021

Dangerous Exile 1957

Dangerous Exile 1957

Στην υπηρεσία της αυτού μεγαλειότητας

λ 


Σκηνοθεσία: Brian Desmond Hurst

Σενάριο: Vaughan Wilkins, Robin Estridge, Patrick Kirwan

Είδος: 1957, Adventure, Drama, Romance

Διάρκεια: 01:28

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Louis Jourdan: Duke Philippe de Beauvais

Belinda Lee: Virginia Traill

Keith Michell: Colonel St. Gerard

Richard O'Sullivan: Louis XVII

Martita Hunt: Lady Lydia Fell

 

Στη Γαλλία του 1795, ένας θαρραλέος ευγενής κατορθώνει να φυγαδεύσει στην Ουαλία τον "δελφίνο" που θα διαδέχονταν τον Λουδοβίκο τον 16ο στον θρόνο. Ακόμα και στην εξορία, όμως, η ζωή κρύβει πολλούς κινδύνους για το νεαρό διάδοχο... Περιπέτεια εποχής, στηριζόμενο πάνω σε ένα ιστορικό ζήτημα, αν και όχι πιστά αναπαριστάμενο.

 Οι Αρχές της Επανάστασης ανακοινώνουν ότι το μικρό αγόρι, γνωστό ως «Δελφίνος», που θα διαδεχόταν τον Λουδοβίκο τον 16ο στο θρόνο, πέθανε στη φυλακή. Στα χρόνια που πέρασαν μέχρι το 2002, όταν πιστοποιήθηκε μέσω εξέτασης DNA ότι το λείψανο του αγοριού που πέθανε στη φυλακή ανήκε πράγματι στον άτυχο γιο του Λουδοβίκου του 16ου και της Μαρίας Αντουανέτας, η υπόθεση που αφορούσε στην τύχη του Διαδόχου του γαλλικού θρόνου αποτέλεσε αντικείμενο διαμάχης ανάμεσα σε επίδοξους σφετεριστές και μυθιστοριογράφους. Σύμφωνα με το σενάριο της ταινίας, ένας Γάλλος ευγενής, ο Δούκας Ντε Μποβέ, κατάφερε να φυγαδεύσει τον Δελφίνο στην Ουαλία, όπου τον πήραν υπό την προστασία τους Βρετανοί αριστοκράτες, οι οποίοι - χωρίς να γνωρίζουν την αληθινή του ταυτότητα - διαισθάνονταν ότι πρόκειται για πολύ σημαντικό πρόσωπο. Ακόμη και στην εξορία όμως, η ζωή κρύβει πολλούς κινδύνους για το νεαρό διάδοχο, καθώς τα ίχνη του αναζητούν τόσο οι κατάσκοποι των Επαναστατών, όσο και οι άνθρωποι του θείου του, που αργότερα κατέλαβε τον γαλλικό θρόνο με τον τίτλο Λουδοβίκος 17ος.

Peyton Place 1957

 

Peyton Place 1957

Η Ομορφιά της Κολάσεως


Σκηνοθεσία: Mark Robson

Σενάριο: John Michael Hayes, Grace Metalious

Είδος: 1957, Drama, Romanc

Διάρκεια: 02:37

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Lana Turner: Constance MacKenzie

Lee Philips: Michael Rossi

Lloyd Nolan: Dr. Swain

Arthur Kennedy: Lucas Cross

Russ Tamblyn: Norman Page


Η Allison MacKenzie ανατρέχει στη ζωή της στην πόλη της Νέας Αγγλίας, όπου και μεγάλωσε περνώντας τα νεανικά της χρόνια κοντά στην εποχή του Περλ Χάρμπορ. Κάτω από την φαινομενικά γαλήνια θεοφοβούμενη πόλη υπάρχουν πάρα πολλά σκοτεινά μυστικά που αφορούν τη σεξουαλική έλξη και την καταστολή, την παρανομία, τον βιασμό, τα κουτσομπολιά, την μισαλλοδοξία, και τον ταξικό σνομπισμό. Δεν υπάρχει αμφιβολία η Allison είχε μετακομίσει σε ένα ήσυχο μέρος, όπως η Νέα Υόρκη...

Επτά βραβεία Όσκαρ, μόνο φτωχό δεν μπορεί να αποκαλέσει κανείς έναν απολογισμό. Καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία, πρώτου και δεύτερου γυναικείου ρόλου, δεύτερου ανδρικού, καλύτερης μεταφοράς σεναρίου και καλύτερης φωτογραφίας. Σάρωσε κυριολεκτικά! Αν προσθέστε και τις «Χρυσές Σφαίρες» όπως και τα υπόλοιπα ειδικά βραβεία που απέσπασε, έχετε να κάνετε με μια ταινία – θρύλο κυριολεκτικά! Το κοινό την αγάπησε, οι τηλεθεατές την λάτρεψαν όταν μεταφέρθηκε στην μικρή μας οθόνη, η πορεία της στον χρόνο είναι αξιοζήλευτη, οι αλήθειες της σόκαραν τους πάντες, ειδικά την Αμερική του`50. Αν και αναφέρονταν στα χρόνια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, (1941), εντούτοις προβλήθηκε το 1954, αλλά και πάλι όλα όσα έθιξε ήταν απαγορευμένες λέξεις και έννοιες για τον κινηματογράφο εκείνων των χρόνων! Ήταν ένα απρόσμενο ξεγύμνωμα της κοινωνίας, την οποία κατακεραύνωνε δίχως να κρύψει το παραμικρό! Εγωισμοί, μικροπρέπειες, καταπίεση, υποκρισία, μικρότητες, ατομικά συμφέροντα, κοινωνικός ρατσισμός, ταμπού, προκαταλήψεις, όλη η αληθινή εικόνα έβγαινε στη φόρα σε μια ταινία – «κατηγορώ»!

 


 

Mother India 1957

 

Mother India 1957

Γη Ποτισμένη με Ιδρώτα

 


Σκηνοθεσία: Mehboob Khan

Σενάριο: Wajahat Mirza, S. Ali Raza

Είδος: 1957, Drama, Family, Musical

Διάρκεια: 02:52

Γλώσσα: Hindi

Παίζουν:

Nargis: Radha

Sunil Dut: Birju

Rajendra Kumar: Ramu

Raaj Kumar: Shamu (Radha's Husband)

Kanhaiyalal Chaturvedi: Sukhilala

 

Επανέκδοση της ταινίας του Μεχμπούμπ Καν που προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1957 προκαλώντας συγκίνηση και ενθουσιασμό στους θεατές και θεωρείται πλέον κλασική. Αντλώντας στοιχεία από την ινδική μυθολογία και συνδυάζοντάς τα με εικόνες από το νεοσύστατο ινδικό κράτος, δείχνει τον τρόπο ζωής των αγροτών και τη κοινωνική διαστρωμάτωση.

H Ράτζα, μια νεαρή χωριατοπούλα, δίνει καθημερινά το δικό της αγώνα επιβίωσης στα χωράφια για να βοηθήσει την οικογένεια του συζύγου της να τα βγάλει πέρα. Η νεαρή αγρότισσα έρχεται αντιμέτωπη με μια σειρά δυσκολιών όταν ο άντρας της μένει ανάπηρος σε ένα εργατικό ατύχημα. Ο τοκογλύφος που τους έχει δανείσει χρήματα αρχίζει να τους πιέζει ενώ κάνει πρόταση στη Ράτζα που την θέλει ερωτικά να μείνει μαζί του και να φροντίζει την ίδια και τα παιδιά της. Οι δυσκολίες όμως συνεχίζονται όταν η θύελλα καταστρέφει τη σοδειά της και το σπίτι της. Με τους δύο γιους της που επέζησαν της καταστροφής δίνει τον αγώνα της κάτω από αντίξοες συνθήκες. Τα παιδιά μεγαλώνοντας εκδηλώνουν διαφορετικές συμπεριφορές. Ο ένας εξελίσσεται σε άνθρωπο πιστό στις παραδόσεις ενώ ο άλλος προσπαθεί να αντισταθεί στην κακοτυχία της οικογένειας και ζητά εκδίκηση από τον τοκογλύφο που τους εκμεταλλεύεται παίρνοντάς τους την περιουσία και το πενιχρό μεροκάματο που βγάζουν. Ο πόνος της μάνας κορυφώνεται όταν πρέπει να αποφασίσει ανάμεσα στην αγάπη για το παιδί της και την αφοσίωσή της στην κοινότητα που σέβεται τη γυναίκα αυτή απεριόριστα.

Την κλασική, τρίωρης διάρκειας, ινδική ταινία «Γη ποτισμένη με ιδρώτα», γύρω από το δράμα μιας θαρραλέας μητέρας, με πρωταγωνίστρια τη θρυλική Ναργκίς, ταινία που είχε συγκινήσει χιλιάδες Ελληνες στη διάρκεια της πρώτης προβολής της στη δεκαετία του '50, προσφέρει η  εφημερίδα στους αναγνώστες της σε καινούρια, αποκαταστημένη και με ωραία χρώματα, κόπια, σε DVD.

Ταινία-σταθμός που εισήγαγε τον κινηματογράφο του «Μπόλιγουντ» στην ινδική παραγωγή των στούντιο της Βομβάης, είδος που συνεχίζεται με την ίδια πάντα επιτυχία εδώ και 50 σχεδόν χρόνια. Πρόκειται για μια ταινία επηρεασμένη τόσο από το μυθιστόρημα της Περλ Μπακ «Υπό το βλέμμα του Βούδα», όσο κι από την ταινία «Όσα παίρνει ο άνεμος», με ηρωίδα μια δυναμική μάνα, είδος μάνας-κουράγιο, που μέσα σε μια περίοδο 40 χρόνων αντιμετωπίζει διάφορες κοινωνικές και άλλες δυσκολίες, προσπαθώντας να μεγαλώσει μόνη τα παιδιά της -ο άντρας της, ανάπηρος ύστερα από εργατικό ατύχημα, την εγκαταλείπει από ντροπή- και ν' αντιμετωπίσει έναν κακό τοκογλύφο που την εκμεταλλεύεται και θέλει να την παντρευτεί, χωρίς ποτέ να συμβιβαστεί ή να χάσει την ελπίδα της για μια καλύτερη ζωή, με αποτέλεσμα να γίνει ένα είδος συμβόλου της ίδιας της Ινδίας και της μόλις αποκτημένης ανεξαρτησίας της -αξίζει ν' αναφέρω ότι η ταινία γυρίστηκε για το γιορτασμό των δέκα χρόνων της ινδικής ανεξαρτησίας.

Ορισμένα στοιχεία της ταινίας μπορεί σήμερα να φαίνονται ξεπερασμένα, η συγκίνηση όμως και γενικά η όλη γοητεία της παραμένουν πάντα ζωντανά, καταφέρνοντας να παρασύρουν το θεατή. Ανάμεσα στις πιο συγκινητικές σκηνές όχι μόνο της ταινίας αλλά και στην ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου είναι και το θαυμάσιο φινάλε της.

Η ταινία είχε τεράστια επιτυχία στην Ινδία αλλά και σ' ολόκληρο τον κόσμο με αποτέλεσμα η Ιντιρα Γκάντι να χρησιμοποιήσει τον τίτλο της στις προεκλογικές της αφίσες, ενώ οι αριστερές απόψεις της ταινίας οδήγησαν στην απαγόρευσή της στην Τουρκία επειδή θεωρήθηκε κομμουνιστική, ενώ το σήμα με το σφυροδρέπανο που είχε για σύμβολο η παραγωγός εταιρεία αφαιρέθηκε από την κόπια όταν αυτή προτάθηκε για το ξενόγλωσσο Οσκαρ.


..A Face in the Crowd 1957


A Face in the Crowd 1957

Μια Μορφή Μέσα στο Πλήθος


Σκηνοθεσία: Elia Kazan

Σενάριο: Budd Schulberg

Είδος: 1957, Comedy, Drama, Elia Kazan,

Family, Suspense, Thriller

Διάρκεια: 02:05

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Andy Griffith: Larry 'Lonesome' Rhodes

Patricia Neal: Marcia Jeffries

Anthony Franciosa: Joey DePalma

Walter Matthau: Mel Miller

Lee Remick: Betty Lou Fleckum

 

Η Μάρσια Τζέφρις, παραγωγός σε έναν επαρχιακό ραδιοσταθμό, ανακαλύπτει στη φυλακή τον Μοναχικό Ρόουντς, έναν ερασιτέχνη τραγουδιστή. Ο Μοναχικός Ρόουντς φαίνεται να έχει τρομερή επικοινωνία με το κοινό και γρήγορα γίνεται η μεγαλύτερη προσωπικότητα στην αμερικανική τηλεόραση. Μπροστά στο φακό ο Ρόουντς σαρκάζει τους σπόνσορες του και τους πολιτικούς ενώ ταυτόχρονα εντυπωσιάζει το κοινό με την κοινωνική του ευαισθησία. Στην πραγματικότητα όμως είναι ένας άξεστος μέθυσος που εκμεταλλεύεται τους πάντες προκειμένου να επιτύχει την άνοδο του, ανάμεσα τους και τη Μάρσια. Η προσωπική του ζωή όμως πάει από το κακό στο χειρότερο και όλα θα τελειώσουν όπως άρχισαν, με την παρέμβαση της Μάρσια...


 

The Good Soldier Schweik -2 - 1958

The Good Soldier Schweik -2 - 1958

Ο Καλός Στρατιώτης Σβέικ - Μέρος 2ο


Σκηνοθεσία: Karel Stekly

Σενάριο: Karel Stekly

Είδος: 1958, Comedy, War

Διάρκεια: 01:31

Γλώσσα: Τσέχικα

Υπότιτλοι: Από εμένα

Παίζουν:

Rudolf Hrusínský: Josef Svejk

Svatopluk Benes: Nadporucík Lukás

Jaroslav: Generálmajor von schwarzburg

Fanda Mrázek: Závodcí

 

Ο καλός στρατιώτης Σβέικ» είναι ένα αντιπολεμικό σατυρικό έργο που γράφτηκε από τον Τσέχο συγγραφέα Jaroslav Hašek από το 1921 έως το 1923. Έχει μεταφραστεί σε 54 γλώσσες, θεωρείται κλασσικό αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας και συμπεριλαμβάνεται συχνά σε καταλόγους των 100 καλύτερων βιβλίων, παρόλο που έμεινε ημιτελές λόγω του θανάτου του συγγραφέα το 1923 Ο Hašek χρησιμοποιεί πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία στο έργο του. Ο ίδιος, ως αναρχικός, είχε συλληφθεί πολλές φορές στα χρόνια πριν από τον 1ο παγκόσμιο πόλεμο, ενώ αργότερα στάλθηκε στο μέτωπο όπου και πιάστηκε -οικειοθελώς- αιχμάλωτος από τους ρώσους. Παρέμεινε στη Ρωσία όπου προσχώρησε στους Μπολσεβίκους και αργότερα έγινε επίτροπος του Κόκκινου Στρατού με σημαντική προσφορά κατά τα χρόνια του εμφυλίου μέχρι το 1920, οπότε και στάλθηκε στην Τσεχία προκειμένου να οργανώσει το Κομμουνιστικό κίνημα. Η ταινίες σε σκηνοθεσία του Karel Steklý με πρωταγωνιστή τον Rudolf Hrušínský θεωρούνται ως η καλύτερη μεταφορά του έργου στον κινηματογράφο.

Αυτό είναι το δεύτερο  μέρος της ταινίας.