Κυριακή 7 Μαρτίου 2021

Paths of Glory 1957

Paths of Glory 1957

Σταυροί στο Μέτωπο

Σκηνοθεσία: Stanley Kubrick

Σενάριο: Stanley Kubrick, Calder Willingham,

Jim Thompson, Humphrey Cobb

Είδος: 1957, Crime, Drama, Kubrick, 

STANLET KUBBRICK, War

Διάρκεια: 01:27

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Kirk Douglas: Col. Dax

Ralph Meeker: Cpl. Philippe Paris

Adolphe Menjou: Gen. George Broulard

George Macready: Gen. Paul Mireau

Wayne Morris: Lt. Roget

 

Όταν στρατιώτες στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμοαρνούνται να συνεχίσουν σε μια επίθεση χωρίς ελπιδα,οι ανώτεροί τους αποφασίζουννα τους κάνουν παράδειγμα....Με το "Paths of Glory" (1957) ο Kubrick επιβεβαιώνει ότι είναι ένας σπουδαίος σκηνοθέτης. Αυτό το αντιπολεμικό έπος είναι ένα δριμύ και εφυές κατηγορώ, ενάντια στις στρατιωτικές πρακτικές και τη μιλιταριστική ψυχολογία. Αποτελεί ακόμα, ένα μεγάλο μάθημα κινηματογράφου, καθώς ο Kubrick ανασυντάσει ό,τι έχει διδαχθεί για την σύνθεση εικόνων και την κίνηση της κάμερας. Έξοχα ερμηνευμένη και σκηνοθετημένη, χωρίς αμφιβολία ένα σπαρακτικό αριστούργημα.

Κατά τη διάρκεια του 1ου παγκοσμίου, ένας γάλλος στρατηγός (George Macready) στέλνει τους άντρες του σε μια αποστολή αυτοκτονίας, χωρίς καμιά απολύτως τύχη. Όταν αυτοί αποτυγχάνουν, διαλέγει τρεις στρατιώτες, τους δικάζει για δειλία και τους εκτελεί. Ένας άλλος στρατηγός, μια καρικατούρα (Adolphe Menjou), προορίζει τον πρώτο για αποδιοπομπαίο τράγο.

Το θέμα πραγματεύεται τις ταξικές δομές μέσα στο γαλλικό στρατό (και σε κάθε στρατό). Από τη μια, οι αριστοκράτες στρατηγοί που μένουν σ' έναν άνετο και ηλιόλουστο πύργο, κι απ' την άλλη οι προλετάριοι στρατιώτες που περιμένουν διαταγές στα λασπερά χαρακώματα. Παγιδευμένος ανάμεσά τους ο συνταγματάρχης Dax (Kirk Douglas), που υπομένει με τους άντρες και μεταφέρει ανίσχυρος τις άνωθεν εντολές. Όταν οι στρατιώτες αρνούνται να οδεύσουν προς τον βέβαιο θάνατο, τρεις απ' αυτούς δικάζονται για δειλία και ο συνταγματάρχης τους υπερασπίζεται.

Το θέμα από μόνο του είναι πολύ τολμηρό και οι υπαινιγμοί που εκτοξεύονται ήταν αρκετοί για να απαγορευτεί στη Γαλλία για αρκετά χρόνια. Ο ρυθμός της ταινίας είναι εντυπωσιακός και αναδεικνύει το ταμπεραμέντο του δημιουργού της. Χαρακτηρίζεται από μια ανηλεή προσπάθεια να καταδειθχεί η αδιαλλαξία του στρατιωτικού συστήματος. Ο Kubrick, που συνυπογράφει και το σενάριο, θα πρέπει να έχει ζήσει κάποιες τέτοιες καταστάσεις. Ειδικά τη σκηνή του καμπαρέ, όπου μια γερμανίδα κοπέλα (Susanne Christian, η μετέπειτα γυναίκα του) τραγουδα το "Soldier Boy" και οι στρατιώτες την συνοδεύουν, σαν χορός που θρηνεί.






Throne of Blood1957

 

Throne of Blood1957

Ο ΘΡΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ

Σκηνοθεσία: Akira Kurosawa

Σενάριο: Hideo Oguni, Shinobu Hashimoto, Ryuzo Kikushima, Akira Kurosawa, William Shakespeare

Είδος: 1957, Action, Kurosawa, Thriller, War

Διάρκεια: 01:45

Γλώσσα: Ιαπωνικά

Παίζουν:

Toshirô Mifune: Taketoki Washizu

Isuzu Yamada: Lady Asaji Washizu

Takashi Shimura: Noriyasu Odagura

Akira Kubo: Yoshiteru Miki

Hiroshi Tachikawa: Kunimaru Tsuzuki

 

Μια εντυπωσιακή μεταφορά του σαιξπηρικού "Μάκβεθ" στον ιαπωνικό μεσαίωνα. Η ακόρεστη δίψα για δύναμη και εξουσία και οι αυτοκαταστροφικές τάσεις του ανθρώπου, ταιριάζουν απόλυτα με τη γενικότερη θεματική του Κουροσάβα, κάτι που θα φανεί ακόμα καλύτερα στο Ραν. Η ταινία στηρίζεται σκηνοθετικά στην αντίθεση ανάμεσα σε σκηνές βίαιης αναταραχής και σκηνές στατικές, δραματικές.Το έντονο κοντράστ, η ασταμάτητη βροχή, οι γκρίζοι όγκοι και το δάσος, υποβάλλουν την κλειστοφοβική αίσθηση μιας παγίδας, από την οποία είναι αδύνατο να ξεφύγουν οι ήρωες.




Desk Set 1957

 

Desk Set 1957

Αυτή που σ' όλα Απαντά

 


Σκηνοθεσία: Walter Lang

Σενάριο: Phoebe Ephron, Henry Ephron

Είδος: 1957, Comedy, Romance

Διάρκεια: 1h 43min

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Spencer Tracy: Richard Sumner

Katharine Hepbur:            Bunny Watson

Gig Young: Mike Cutler

Joan Blondell: Peg Costello

Dina Merrill: Sylvia Blair

Sue Randall: Ruthie Saylor

 

Το ανθρώπινο μυαλό εναντίον του ηλεκτρονικού εγκεφάλου! Σε μια εταιρεία που δεν πολύ-καταλαβαίνουμε τι φτιάχνει, η Katharine Hepburn είναι η διευθύντρια του τμήματος πληροφοριών. Τις οποίες δίνει αυτή και η συνεργάτιδές της από το μυαλό τους και την έρευνα στην εκτενή βιβλιοθήκη τους. Και μιλάμε για ό,τι πληροφορίες θέλετε. Η αναβάθμιση και η εκβιομηχάνιση όμως έρχεται με το πρόσωπο του Spencer Tracy που θα εγκαταστήσει ένα καινούριο μηχάνημα της IBM, που θα κάνει αυτή τη δουλειά πολύ πιο γρήγορα. Ή έτσι θέλανε να πιστεύουνε πίσω στα 1957. Η ταινία Desk Set (ακριβέστατος ο ελληνικός τίτλος «Αυτή που σ'όλα απαντά») είναι άλλη μια συνεργασία του ζεύγους, το οποίο άρχισε να μεγαλώνει μεν, χωρίς να έχει χάσει τη χημεία του δε. Έχει κάποιες καλές στιγμές, συμπρωταγωνιστούν οι Gig Young και Joan Blondell και γυρίστηκε σε σινεμασκόπ με όλες τις σκηνές να είναι εσωτερικές σε στούντιο, χωρίς να κρύβει τη θεατρική της καταγωγή. Βασίστηκε στο έργο του William Marchant, ενώ το σενάριο έγραψαν οι Phoebe και Henry Ephron, οι γονείς της σκηνοθέτιδος Νόρα Έφρον.


Gunfight At The O.K. Corral 1957

Gunfight At The O.K. Corral 1957

Αίμα στον Πράσινο Βάλτο

  


Σκηνοθεσία: John Sturges

Σενάριο: Leon Uris, George Scullin

Είδος: 1957, Action, Adventure, WESTERN

Διάρκεια: 02:02

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Burt Lancaster: Wyatt Earp

Kirk Douglas: Doc Holliday

Rhonda Fleming: Laura Denbow

Jo Van Fleet: Kate Fisher

John IrelandΑ Johnny Ringo

 

Κλασικό γουέστερν (σκηνοθετημένο από τον εξπέρ Τζον Στάρτζες) πάνω στα στερεότυπα του είδους και με γνωστούς του ήρωας που μιλαεί για παλιομοδίτικες αξίες (μονομαχίες που γίνονται για την οικογενειακή τιμή κλπ). Παρ’ όλα αυτά όμως εντυπωσιακό με καλή τεχνική, με δράση και σασπένς. Εμβαθύνει με ενδιαφέρον σε ορισμένους χαρακτήρες, (η σχέση Ντοκ Χόλιντεϊ και της φίλης του) αλλά είναι διάσημο κυρίως για τις σκηνές περιπέτειας και αγωνίας που περιέχει.

Καλή ερμηνεία από τον Κερκ Ντάγκλας σε β΄ ρόλο, πιο εσωτερικός ο Λάνκαστερ.


Wild Strawberries 1967

 

Wild Strawberries 1967

Άγριες φράουλες

 


Σκηνοθεσία: Ingmar Bergman

Σενάριο: Ingmar Bergman

Είδος: 1957, Drama, INGMAR BERGMAN

Διάρκεια: 01:31

Γλώσσα: Σουηδικά

Παίζουν:

Victor Sjöström: Dr. Eberhard Isak Borg

Bibi Andersson: Sara

Ingrid Thulin: Marianne Borg

Gunnar Bjornstrand: Dr. Evald Borg

Jullan Kindahl: Agda

 

Το μεγάλο αριστούργημα του Σουηδού σκηνοθέτη αυτής της περιόδου (μαζί με την «έβδομη σφραγίδα»). Ένας ηλικιωμένος ακαδημαϊκός καθηγητής ταξιδεύει από την Στοκχόλμη στη Λουντ με το αυτοκίνητο του για να παραλάβει ένα τιμητικό βραβείο για τα 50 χρόνια προσφοράς του, παρέα με τη νύφη του. Στη διαδρομή όμως θα συναντήσει διάφορα πρόσωπα που συνειρμικά θα τον φέρουν αντιμέτωπο με όνειρα του παρελθόντος, μνήμες μιας ζωής που έχει μείνει πίσω. Με αφορμή τα ηθικά διλήμματα των ανθρώπων αυτών, ο ίδιος αναπολεί τη δική του ζωή, τις δικές του χαμένες ευκαιρίες, τα δικά του όνειρα και τη δική του οικογένεια. Έτσι το ταξίδι του μετατρέπεται σε ένα πνευματικό ταξίδι συμφιλίωσης με το παρελθόν και τους οικείους του, ένα ταξίδι ενδοσκόπησης και αναζήτησης του πρωταγωνιστή, του σκηνοθέτη αλλά και του θεατή με προορισμό την ψηλάφηση (και όχι την λύση) ερωτημάτων που βασανίζουν τον άνθρωπο αέναα. Ένας απολογισμός μιας ζωής θωρακισμένης από τα περίκλειστα τείχη του εγωκεντρισμού. Τα πρόσωπα μοιάζουν να υπερπηδούν με ευκολία τα χάσματα του χρόνου και να συνυπάρχουν ταυτόχρονα στο τώρα και το κάποτε - η ευρηματική διανομή διπλών ρόλων, προσώπων της σκέψης και της πλοκής, ενδυναμώνει άλλωστε αυτή την αίσθηση. Η λυρική απόδοση των στιγμών του παρελθόντος σε συνδυασμό με την κοφτή, μετρημένη απεικόνιση του παρόντος, προδίδουν μία νοσταλγική μελαγχολία για τις χαρές, αλλά και τις λύπες που συναντιόνται μονάχα στο σύμπαν των θαμπών αναμνήσεων. Στο κατώφλι του οριστικού τέλους, ο Bergman παραδίδει ένα σπουδαίο οδοιπορικό, που διατρέχει την ίδια στιγμή τη Σουηδία, τον παρελθόντα χρόνο αλλά και τον φαντασιακό κόσμο του πρωταγωνιστή. Εν προκειμένω η υπερβάλλουσα μεταφυσική ανησυχία απορρίπτεται, ώστε η πλάστιγγα να γείρει προς την πλευρά της ενδοσκόπησης. Η ερημιά του εγωισμού ισοδυναμεί με μια αποτυχημένη ζωή, ακόμα και αν οι συνάδελφοι αποτίουν φόρο τιμής, σε μια έξοχη πανεπιστημιακή καριέρα. Συγκλονιστική η ερμηνεία του Victor Sjostrom (του σημαντικότερου Σουηδού σκηνοθέτη της εποχής του βωβού) στον ρόλο του ηλικιωμένου εγωπαθούς γιατρού. Τούτη την ιστορία της ζωής που καταστράφηκε από υπερβολικό εγωισμό, ο Bergman την αφηγείται αναμιγνύοντας, είδη και τεχνοτροπίες, με την πιο μεγάλη ελευθερία.

 

Την ντοκιμανταιρίστικη ακρίβεια της πρώτης σεκάνς, διαδέχεται ένας εξπρεσιονιστικός εφιάλτης σαν φόρος τιμής στην τέχνη του Sjostrom και την «Άμαξα φάντασμα». Η αναπόληση του παρελθόντος γίνεται με μερικούς ιμπρεσιονιστικούς πίνακες πλημμυρισμένους από φως. Είναι το φως που δημιουργεί το διάκοσμο στην αναβίωση της νοσταλγίας της χαμένης νιότης, μ' αυτό το ωραίο εύρημα όπου ο γέρο - Ισαάκ παρίσταται στον κόσμο της παιδικής του ηλικίας, ως μοναδική σκοτεινή σιλουέτα, μέσα στη φωτεινή απόχρωση των υπολοίπων προσώπων. Στο ρεαλισμό του ταξιδιού, αντιπαραθέτει μια ονειρική σουρεαλιστική σεκάνς φωτισμένη με κοντράστ. Αυτό που πάνω απ’ όλα όμως αναγάγει τις «Άγριες Φράουλες» σε ένα αριστούργημα του παγκόσμιου κινηματογράφου είναι το γεγονός ότι αγγίζει προσεκτικά μία από τις εντονότερες ανησυχίες του ανθρώπου -καλλιτέχνη ή μη: τι συμβαίνει, δηλαδή, όταν έχει πια γραφτεί το μεγαλύτερο μέρος της μικρής, προσωπικής μας ιστορίας και το μόνο που απομένει είναι κάποιες μετρημένες στιγμές, αναπόφευκτα στραμμένες στην αξιολόγηση της χαραγμένης μας πορείας.

 


Funny Face 1956

 

Funny Face 1957

Έξυπνο Μουτράκι

 


Σκηνοθεσία: Stanley Donen

Σενάριο: Leonard Gershe

Είδος: 1957, Comedy, MUSICAL, Romance

Διάρκεια: 01:43

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Audrey Hepburn: Jo Stockton

Fred Astair: Dick Avery

Kay Thompson: Maggie Prescott

Michel Auclair: Pr: Paul Duval

Robert Flemyng: Paul Duval

 

Το Funny Face είναι ένα Technicolor υπερθέαμα του όποιου το άφθαστο στυλ σε συνδυασμό με την αύρα των συντελεστών του, του εξασφάλισε μια θέση στην ιστορία και στην καρδία μας.

Το φιλμ είναι σχεδόν μια musical σάτιρα του κόσμου της μόδας και των beatnicks. Η κεντρική ιστορία άφορα το ειδύλλιο ενός φωτογράφου μόδας και μιας άτσαλης, intellectuelle υπαλλήλου βιβλιοπωλείου του Greenwich Village η οποία μέσα από τις προτροπές και με την υψηλή εποπτεία του φωτογράφου θα μετατραπεί σε ένα κομψό μοντέλο μόδας που θα ενσαρκώνει το νέο πρότυπο γυναίκας του περιοδικού Quality. Μιας γυναίκας που έκτος από ομορφιά θα διαθέτει και εξυπνάδα, στυλ, κομψότητα και πως το είπαμε… Bazzazz! H σταδιακή μεταμόρφωση του ασχημόπαπου σε κύκνο λαμβάνει χώρα στην πόλη του φωτός (που αλλού;), της μόδας και του στυλ. Ο φωτογράφος και η εκδότρια του περιοδικού μόδας ανακαλύπτουν το μοντέλο που χρειάζονται στο funny face της βιβλιοπώλισσας και η αυτή βρίσκει τον τρόπο να επισκεφτεί το Παρίσι της διανόησης και τον λογοτεχνικών καφέ προκειμένου να γνωρίσει έναν διανοούμενο καθηγητή.

Είναι φανερό ότι έχουμε να κάνουμε με μια ακόμη εκδοχή της χιλιοδιασκευασμένης ιστορίας του Πυγμαλίωνα που πάντα γοητεύει το κοινό, άντρες και γυναίκες, για διαφορετικούς λόγους. Η προσωπικότητα του φωτογράφου που ερμηνεύει ο Fred Astaire έχει αντλήσει στοιχειά απο τον φωτογράφο Richard Avendon (που ήταν και σύμβουλος της ταινίας) ενώ δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η εξωφρενική Maggie Prescott που ερμηνεύει η Kay Thompson είναι βασισμένη στην θρυλική (και απολύτως εκκεντρική) fashion Editor της Vogue, Diana Vreeland.

Η υπόθεση του έργου όπως σ’ όλα σχεδόν τα musical δεν παρουσιάζει καμία ιδιαίτερα προκλητική πλοκή. Άλλωστε δεν είναι και απαραίτητο. Διαθέτει ολα τα αβανταδόρικα στοιχεία που την κάνουν πιασάρικη και έναν σκηνοθέτη με μεγάλη πείρα στο συγκεκριμένο κινηματογραφικό είδος. Η ταινία ειναι καλοφτιαγμένη από κάθε άποψη. Εκείνο όμως που την λαμπρύνει είναι σαφώς το υπέροχο καστ της. Η αρχική επιλογή για τον ρόλο της Jo Stockton ηταν η Carol Haney, όμως το στούντιο αποφάσισε ότι δεν ήταν αρκετά μεγάλο όνομα για να εξασφαλίσει τον εισπρακτικό θρίαμβο στον οποίο προσέβλεπε η Paramount. Ο σεναριογράφος Leonard Gershe πρότεινε την Hepburn και της έστειλε μάλιστα και το σενάριο πράγμα που προς στιγμήν τρομοκράτησε το στούντιο που θεωρούσε ότι η λαμπερή πρωταγωνίστρια του War and Peace τουλάχιστον θα προσβάλλονταν από την πρόταση να συμμετάσχει σε μια ελαφριά μουσική κομεντί. Αντιθέτως η Hepburn περιμένει πως και πως μια τέτοια ευκαιρία για να ξεσκάσει από τα απαιτητικά γυρίσματα του War and Peace. Και δέχεται αμέσως. Άλλωστε ποιος μπορεί να αρνηθεί μια ευκαιρία να δουλέψει με τον μεγαλο Fred;

Ο Fred Astaire 30 χρόνια μετά που χόρεψε και τραγούδησε το Funny Face στο Broadway μαζί με την αδελφή του Adele, ερμηνεύει ξανά το S’Wonderful σε μια ταινία που κράτησε, από την θεατρική παραγωγή, μόνο τον τίτλο και την μουσική των αδελφών Gershwin. Ο Fred Astaire ερμηνεύει τον φωτογράφο Dick Avery με χάρη, με γνησιότητα και με αυτόν τον μοναδικό τρόπο που αποδεικνύει διαρκώς ότι ο αξεπέραστος χορευτής και χορογράφος, ο μαγικός ερμηνευτής και ηθοποιός αποτελεί σαφώς την εξαίρεση στον κανόνα που θέλει κανέναν από εμάς να μην είναι τέλειος. Εξαιρετικός στη συνεργασία του καταφέρνει να εντάξει την Hepburn στο μουσικοχορευτικό κλίμα που την ήταν απολύτως ξένο και να την κάνει να χορέψει και να τραγουδήσει. Ο Fred Astaire έχει και την ευθύνη των χορογραφιών μαζί με τον Eugene Loring με τον οποίο ξανασυνεργάζεται και στο Silk Stockings και παρ’ όλο που δεν μας παραδίδει τις κλασσικές χορευτικές ρουτίνες στις οποίες μας έχει συνηθίσει σε προηγούμενα φιλμ του δεν παραλείπει ωστόσο να συμπερίλαβε ένα χορευτικό νούμερο (αυτό με την γκαμπαρντίνα του) που μας αποζημιώνει. Μια μοναδική στιγμή κλασσικού Astaire πάντα στα καλύτερά του παρά την ηλικία του (είναι ήδη 58 ετών).

Η Audrey Hepburn είναι θαυμάσια στον ρόλο της Jo Stockton που, μεταξύ μας, είχε πολύ περισσότερο ανάγκη την φίνα, γεμάτη στυλ και ευρωπαϊκή κομψότητα, παρουσία της παρά την ερμηνευτική της δεινότητα. Η ομορφιά της είναι εκτυφλωτική και ο τίτλος του φιλμ θα την χαρακτηρίζει σε όλη της την ζωή. Με την καθοδήγηση του Astaire καταφέρνει να αντιμετωπίσει τα χορευτικά μέρη της ταινίας αξιοπρεπώς και επίσης τραγουδάει και μόνη της, σε αντίθεση με το My fair Lady όπου ντουμπλάρεται. Οπωσδήποτε η χημεία της με τον Astaire δεν είναι αξιοσημείωτη, δεν υπάρχει σπιθα. Η διαφορά της ηλικίας τους είναι εμφανής (30 χρόνια) και ευτυχώς γρήγορα και οι δυο ηθοποιοί, με οδηγό τον Donen, αντιλαμβάνονται ότι ο μόνος τρόπος να υποστηρίξουν το ρομαντικό μέρος της ταινίας είναι να το βασίσουν σε αυτήν την αιώνια σχέση του Πυγμαλίωνα με το δημιούργημά του.

Η Kay Thompson, ιέρεια του καμπαρέ, κάνει το κινηματογραφικό της ντεμπούτο με αυτήν την ταινία. Το δίδυμο που δημιουργεί με τον Fred είναι καταπληκτικό. Και οι δυο με μακρά θητεία στο vaudeville έχουν έναν μοναδικό τρόπο να εκφέρουν τον λόγο, κοφτά, γρήγορα, υπαινικτικά και έχουν μια εξαίσια αίσθηση της κίνησης. Η Kay Thompson καταφέρνει με τις χειρονομίες της να επιβάλλει την παρουσία της χωρίς να φαίνεται άγαρμπη, πραγματικά υποδειγματική χρήση του σώματός της ως εκφραστικό μέσο.

Ο Stanley Donen σκηνοθέτησε με συνέπεια και φαντασία το φιλμ του εκμεταλλευόμενος και όλη την βοήθεια του Richard Avendon στον τομέα της φωτογραφίας. Συνεργαστήκαν πολύ στενά και το αποτέλεσμα ήταν πράγματι θριαμβευτικό, με αποκορύφωμα τις εξαιρετικές Technicolor λήψεις του Παρισιού. Οι λήψεις των χορευτικών ρουτινών είναι άρτιες, είπαμε ο Donen έχει πείρα, όμως με την συνδρομή του Avendon και οι φωτογραφίες της μόδας διαθέτουν την ίδια υψηλή ποιότητα. Το μόνο που έχετε να κάνετε για να το διαπιστώσετε είναι να ξαναδείτε αυτήν την breathtaking σκηνή: η Hepburn κατεβαίνει τα σκαλιά μπροστά από την Νίκη της Σαμοθράκης στο Λούβρο φορώντας μια υπέροχη τουαλέτα Givenchy και ο Fred Astaire αιχμαλωτίζει την μαγεία σε μια σειρά απο διαδοχικά φωτογραφικά κάδρα.

Η μουσική των αδελφών Gershwin δεν χρειάζεται ουτε συστάσεις ούτε σχολιασμό. Εξαιρετική, ήδη γνωστή στο κοινό από τριακονταετίας, το σίγουρο είναι ότι το Funny Face την δικαίωσε. Τα τραγούδια έδεσαν απολύτως με τη νέα πλοκή, και ορμηνευθήκαν από τον κατεξοχήν αγαπημένο ερμηνευτή των αδελφών, Astaire και από μια μεγάλη κυρία του καμπαρέ, την Kay Thompson. Δεν νομίζω ότι θα τους κακοφαίνονταν καθόλου το γεγονός οτι ορμηνευθήκαν και από έναν μετέπειτα κινηματογραφικό μύθο, την Audrey Hepburn.

Την ευθύνη των κουστουμιών μοιραστήκαν η Edith Head και ο Hubert de Givenchy. Για την ακρίβεια ο γάλλος μόδιστρος είχε την ευθύνη μόνο των κουστουμιών της Hepburn, κάτι που το είχε απαιτήσει η ίδια η ηθοποιός και κάτι που δεν της συγχώρεσε ποτέ η σιδηρά κυρία της Paramount, Edith Head. Παρ’ όλο τον εκνευρισμό της υποχρεώνεται να καταπιεί αυτό που θεωρούσε προσβολή, να αρκεστεί στον σχεδιασμό των κουστουμιών του υπολοίπου καστ και να μοιραστεί τους τίτλους τέλους με τον Givenchy.

Η ταινία είναι ενα χάρμα οφθαλμών και ώτων. Συχνά κατηγορήθηκε για την έλλειψη υψηλών νοημάτων και για υπερβολική επίδειξη περιφρόνησης προς τον ευρωπαϊκό διαλογισμό και την υψηλή κουλτούρα. Ας μην είμαστε σκληροί. Κάποιες ταινίες είναι pure entertainment. Και αν δεν είναι αυτή, δεν ξέρω ποια ειναι.

Όποιος και αν είναι ο λόγος που σας έλκει (ο Donen, η Hepburn, ο Astaire, η Thompson, το Παρίσι, οι Gershwin, ο Givenchy) δείτε την ταινία για άλλη μια φόρα η για πρώτη φορά, θαυμάστε το στυλ της, αντλείστε από την λάμψη της, αφεθείτε στην ανακουφιστική της αισιοδοξία και θυμηθείτε: το Hollywood είναι ο απόλυτος entertainer!

 


The Prince And the Showgirl 1957

 

The Prince And the Showgirl 1957

Ο Πρίγκιπας και η Χορεύτρια


Σκηνοθεσία: Laurence Olivier

Σενάριο: Terence Rattigan

Είδος: 1957, Comedy, Mairlyn Monroe, Romance

Διάρκεια: 01:55

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Marilyn Monroe: Elsie

Richard Wattis: Northbrook

David Horne: The Foreign Office

Jeremy Spenser: King Nicolas

Sybil Thorndike: The Queen Dowager

Laurence Olivier: The Regent

 

    Παραμονές του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ο μέγας δούκας των Καρπαθίων βρίσκεται στο Λονδίνο. Θέλοντας να διασκεδάσει, καλεί στην πρεσβεία μια χορεύτρια του μουσικού θεάτρου. Εκείνη, όχι μόνο αντιστέκεται στην ερωτική του πολιορκία, αλλά εμπλέκεται και σε πολιτικές συνωμοσίες που εξυφαίνονται γύρω του.

Ακόμα ένα θεατρικό έργο ("Ο Κοιμώμενος Πρίγκιπας" του Τέρενς Ράτιγκαν) βρίσκει το δρόμο για τη μεγάλη οθόνη και σηματοδοτεί τη συνάντηση ενός ιερού τέρατος της βρετανικής σκηνής με το ξανθό "τέρας" της αντίπερα όχθης του Ατλαντικού. Μια άκρως χαριτωμένη Μονρό επισκιάζει άνετα τον Ολίβιε, που υπογράφει και τη σκηνοθεσία, αλλά η ταινία μακρηγορεί και τις σπιρτόζικες σκηνές διαδέχονται εκείνες με τη μάλλον αδιάφορη συνωμοσία γύρω από τον αντιβασιλέα. Το φιλμ γυρίστηκε στο Λονδίνο, ενώ στα απομνημονεύματα του Λόρενς Ολίβιε υπάρχει αναφορά στα "καψόνια" στα οποία υπέβαλε η σταρ τόσο το συνεργείο όσο και τους συμπρωταγωνιστές της. Η έκδοση DVD περιοχής 2 μεταφέρει σε ψηφιακή μορφή το πρωτότυπο με εικόνα σε τετράγωνο πλαίσιο και ψηφιακό ήχο που φέρεται ως 5.1, αλλά ακούγεται όπως μια διευρυμένη μονοφωνική μπάντα.