Κυριακή 7 Μαρτίου 2021

Wild Strawberries 1967

 

Wild Strawberries 1967

Άγριες φράουλες

 


Σκηνοθεσία: Ingmar Bergman

Σενάριο: Ingmar Bergman

Είδος: 1957, Drama, INGMAR BERGMAN

Διάρκεια: 01:31

Γλώσσα: Σουηδικά

Παίζουν:

Victor Sjöström: Dr. Eberhard Isak Borg

Bibi Andersson: Sara

Ingrid Thulin: Marianne Borg

Gunnar Bjornstrand: Dr. Evald Borg

Jullan Kindahl: Agda

 

Το μεγάλο αριστούργημα του Σουηδού σκηνοθέτη αυτής της περιόδου (μαζί με την «έβδομη σφραγίδα»). Ένας ηλικιωμένος ακαδημαϊκός καθηγητής ταξιδεύει από την Στοκχόλμη στη Λουντ με το αυτοκίνητο του για να παραλάβει ένα τιμητικό βραβείο για τα 50 χρόνια προσφοράς του, παρέα με τη νύφη του. Στη διαδρομή όμως θα συναντήσει διάφορα πρόσωπα που συνειρμικά θα τον φέρουν αντιμέτωπο με όνειρα του παρελθόντος, μνήμες μιας ζωής που έχει μείνει πίσω. Με αφορμή τα ηθικά διλήμματα των ανθρώπων αυτών, ο ίδιος αναπολεί τη δική του ζωή, τις δικές του χαμένες ευκαιρίες, τα δικά του όνειρα και τη δική του οικογένεια. Έτσι το ταξίδι του μετατρέπεται σε ένα πνευματικό ταξίδι συμφιλίωσης με το παρελθόν και τους οικείους του, ένα ταξίδι ενδοσκόπησης και αναζήτησης του πρωταγωνιστή, του σκηνοθέτη αλλά και του θεατή με προορισμό την ψηλάφηση (και όχι την λύση) ερωτημάτων που βασανίζουν τον άνθρωπο αέναα. Ένας απολογισμός μιας ζωής θωρακισμένης από τα περίκλειστα τείχη του εγωκεντρισμού. Τα πρόσωπα μοιάζουν να υπερπηδούν με ευκολία τα χάσματα του χρόνου και να συνυπάρχουν ταυτόχρονα στο τώρα και το κάποτε - η ευρηματική διανομή διπλών ρόλων, προσώπων της σκέψης και της πλοκής, ενδυναμώνει άλλωστε αυτή την αίσθηση. Η λυρική απόδοση των στιγμών του παρελθόντος σε συνδυασμό με την κοφτή, μετρημένη απεικόνιση του παρόντος, προδίδουν μία νοσταλγική μελαγχολία για τις χαρές, αλλά και τις λύπες που συναντιόνται μονάχα στο σύμπαν των θαμπών αναμνήσεων. Στο κατώφλι του οριστικού τέλους, ο Bergman παραδίδει ένα σπουδαίο οδοιπορικό, που διατρέχει την ίδια στιγμή τη Σουηδία, τον παρελθόντα χρόνο αλλά και τον φαντασιακό κόσμο του πρωταγωνιστή. Εν προκειμένω η υπερβάλλουσα μεταφυσική ανησυχία απορρίπτεται, ώστε η πλάστιγγα να γείρει προς την πλευρά της ενδοσκόπησης. Η ερημιά του εγωισμού ισοδυναμεί με μια αποτυχημένη ζωή, ακόμα και αν οι συνάδελφοι αποτίουν φόρο τιμής, σε μια έξοχη πανεπιστημιακή καριέρα. Συγκλονιστική η ερμηνεία του Victor Sjostrom (του σημαντικότερου Σουηδού σκηνοθέτη της εποχής του βωβού) στον ρόλο του ηλικιωμένου εγωπαθούς γιατρού. Τούτη την ιστορία της ζωής που καταστράφηκε από υπερβολικό εγωισμό, ο Bergman την αφηγείται αναμιγνύοντας, είδη και τεχνοτροπίες, με την πιο μεγάλη ελευθερία.

 

Την ντοκιμανταιρίστικη ακρίβεια της πρώτης σεκάνς, διαδέχεται ένας εξπρεσιονιστικός εφιάλτης σαν φόρος τιμής στην τέχνη του Sjostrom και την «Άμαξα φάντασμα». Η αναπόληση του παρελθόντος γίνεται με μερικούς ιμπρεσιονιστικούς πίνακες πλημμυρισμένους από φως. Είναι το φως που δημιουργεί το διάκοσμο στην αναβίωση της νοσταλγίας της χαμένης νιότης, μ' αυτό το ωραίο εύρημα όπου ο γέρο - Ισαάκ παρίσταται στον κόσμο της παιδικής του ηλικίας, ως μοναδική σκοτεινή σιλουέτα, μέσα στη φωτεινή απόχρωση των υπολοίπων προσώπων. Στο ρεαλισμό του ταξιδιού, αντιπαραθέτει μια ονειρική σουρεαλιστική σεκάνς φωτισμένη με κοντράστ. Αυτό που πάνω απ’ όλα όμως αναγάγει τις «Άγριες Φράουλες» σε ένα αριστούργημα του παγκόσμιου κινηματογράφου είναι το γεγονός ότι αγγίζει προσεκτικά μία από τις εντονότερες ανησυχίες του ανθρώπου -καλλιτέχνη ή μη: τι συμβαίνει, δηλαδή, όταν έχει πια γραφτεί το μεγαλύτερο μέρος της μικρής, προσωπικής μας ιστορίας και το μόνο που απομένει είναι κάποιες μετρημένες στιγμές, αναπόφευκτα στραμμένες στην αξιολόγηση της χαραγμένης μας πορείας.

 


Funny Face 1956

 

Funny Face 1957

Έξυπνο Μουτράκι

 


Σκηνοθεσία: Stanley Donen

Σενάριο: Leonard Gershe

Είδος: 1957, Comedy, MUSICAL, Romance

Διάρκεια: 01:43

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Audrey Hepburn: Jo Stockton

Fred Astair: Dick Avery

Kay Thompson: Maggie Prescott

Michel Auclair: Pr: Paul Duval

Robert Flemyng: Paul Duval

 

Το Funny Face είναι ένα Technicolor υπερθέαμα του όποιου το άφθαστο στυλ σε συνδυασμό με την αύρα των συντελεστών του, του εξασφάλισε μια θέση στην ιστορία και στην καρδία μας.

Το φιλμ είναι σχεδόν μια musical σάτιρα του κόσμου της μόδας και των beatnicks. Η κεντρική ιστορία άφορα το ειδύλλιο ενός φωτογράφου μόδας και μιας άτσαλης, intellectuelle υπαλλήλου βιβλιοπωλείου του Greenwich Village η οποία μέσα από τις προτροπές και με την υψηλή εποπτεία του φωτογράφου θα μετατραπεί σε ένα κομψό μοντέλο μόδας που θα ενσαρκώνει το νέο πρότυπο γυναίκας του περιοδικού Quality. Μιας γυναίκας που έκτος από ομορφιά θα διαθέτει και εξυπνάδα, στυλ, κομψότητα και πως το είπαμε… Bazzazz! H σταδιακή μεταμόρφωση του ασχημόπαπου σε κύκνο λαμβάνει χώρα στην πόλη του φωτός (που αλλού;), της μόδας και του στυλ. Ο φωτογράφος και η εκδότρια του περιοδικού μόδας ανακαλύπτουν το μοντέλο που χρειάζονται στο funny face της βιβλιοπώλισσας και η αυτή βρίσκει τον τρόπο να επισκεφτεί το Παρίσι της διανόησης και τον λογοτεχνικών καφέ προκειμένου να γνωρίσει έναν διανοούμενο καθηγητή.

Είναι φανερό ότι έχουμε να κάνουμε με μια ακόμη εκδοχή της χιλιοδιασκευασμένης ιστορίας του Πυγμαλίωνα που πάντα γοητεύει το κοινό, άντρες και γυναίκες, για διαφορετικούς λόγους. Η προσωπικότητα του φωτογράφου που ερμηνεύει ο Fred Astaire έχει αντλήσει στοιχειά απο τον φωτογράφο Richard Avendon (που ήταν και σύμβουλος της ταινίας) ενώ δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η εξωφρενική Maggie Prescott που ερμηνεύει η Kay Thompson είναι βασισμένη στην θρυλική (και απολύτως εκκεντρική) fashion Editor της Vogue, Diana Vreeland.

Η υπόθεση του έργου όπως σ’ όλα σχεδόν τα musical δεν παρουσιάζει καμία ιδιαίτερα προκλητική πλοκή. Άλλωστε δεν είναι και απαραίτητο. Διαθέτει ολα τα αβανταδόρικα στοιχεία που την κάνουν πιασάρικη και έναν σκηνοθέτη με μεγάλη πείρα στο συγκεκριμένο κινηματογραφικό είδος. Η ταινία ειναι καλοφτιαγμένη από κάθε άποψη. Εκείνο όμως που την λαμπρύνει είναι σαφώς το υπέροχο καστ της. Η αρχική επιλογή για τον ρόλο της Jo Stockton ηταν η Carol Haney, όμως το στούντιο αποφάσισε ότι δεν ήταν αρκετά μεγάλο όνομα για να εξασφαλίσει τον εισπρακτικό θρίαμβο στον οποίο προσέβλεπε η Paramount. Ο σεναριογράφος Leonard Gershe πρότεινε την Hepburn και της έστειλε μάλιστα και το σενάριο πράγμα που προς στιγμήν τρομοκράτησε το στούντιο που θεωρούσε ότι η λαμπερή πρωταγωνίστρια του War and Peace τουλάχιστον θα προσβάλλονταν από την πρόταση να συμμετάσχει σε μια ελαφριά μουσική κομεντί. Αντιθέτως η Hepburn περιμένει πως και πως μια τέτοια ευκαιρία για να ξεσκάσει από τα απαιτητικά γυρίσματα του War and Peace. Και δέχεται αμέσως. Άλλωστε ποιος μπορεί να αρνηθεί μια ευκαιρία να δουλέψει με τον μεγαλο Fred;

Ο Fred Astaire 30 χρόνια μετά που χόρεψε και τραγούδησε το Funny Face στο Broadway μαζί με την αδελφή του Adele, ερμηνεύει ξανά το S’Wonderful σε μια ταινία που κράτησε, από την θεατρική παραγωγή, μόνο τον τίτλο και την μουσική των αδελφών Gershwin. Ο Fred Astaire ερμηνεύει τον φωτογράφο Dick Avery με χάρη, με γνησιότητα και με αυτόν τον μοναδικό τρόπο που αποδεικνύει διαρκώς ότι ο αξεπέραστος χορευτής και χορογράφος, ο μαγικός ερμηνευτής και ηθοποιός αποτελεί σαφώς την εξαίρεση στον κανόνα που θέλει κανέναν από εμάς να μην είναι τέλειος. Εξαιρετικός στη συνεργασία του καταφέρνει να εντάξει την Hepburn στο μουσικοχορευτικό κλίμα που την ήταν απολύτως ξένο και να την κάνει να χορέψει και να τραγουδήσει. Ο Fred Astaire έχει και την ευθύνη των χορογραφιών μαζί με τον Eugene Loring με τον οποίο ξανασυνεργάζεται και στο Silk Stockings και παρ’ όλο που δεν μας παραδίδει τις κλασσικές χορευτικές ρουτίνες στις οποίες μας έχει συνηθίσει σε προηγούμενα φιλμ του δεν παραλείπει ωστόσο να συμπερίλαβε ένα χορευτικό νούμερο (αυτό με την γκαμπαρντίνα του) που μας αποζημιώνει. Μια μοναδική στιγμή κλασσικού Astaire πάντα στα καλύτερά του παρά την ηλικία του (είναι ήδη 58 ετών).

Η Audrey Hepburn είναι θαυμάσια στον ρόλο της Jo Stockton που, μεταξύ μας, είχε πολύ περισσότερο ανάγκη την φίνα, γεμάτη στυλ και ευρωπαϊκή κομψότητα, παρουσία της παρά την ερμηνευτική της δεινότητα. Η ομορφιά της είναι εκτυφλωτική και ο τίτλος του φιλμ θα την χαρακτηρίζει σε όλη της την ζωή. Με την καθοδήγηση του Astaire καταφέρνει να αντιμετωπίσει τα χορευτικά μέρη της ταινίας αξιοπρεπώς και επίσης τραγουδάει και μόνη της, σε αντίθεση με το My fair Lady όπου ντουμπλάρεται. Οπωσδήποτε η χημεία της με τον Astaire δεν είναι αξιοσημείωτη, δεν υπάρχει σπιθα. Η διαφορά της ηλικίας τους είναι εμφανής (30 χρόνια) και ευτυχώς γρήγορα και οι δυο ηθοποιοί, με οδηγό τον Donen, αντιλαμβάνονται ότι ο μόνος τρόπος να υποστηρίξουν το ρομαντικό μέρος της ταινίας είναι να το βασίσουν σε αυτήν την αιώνια σχέση του Πυγμαλίωνα με το δημιούργημά του.

Η Kay Thompson, ιέρεια του καμπαρέ, κάνει το κινηματογραφικό της ντεμπούτο με αυτήν την ταινία. Το δίδυμο που δημιουργεί με τον Fred είναι καταπληκτικό. Και οι δυο με μακρά θητεία στο vaudeville έχουν έναν μοναδικό τρόπο να εκφέρουν τον λόγο, κοφτά, γρήγορα, υπαινικτικά και έχουν μια εξαίσια αίσθηση της κίνησης. Η Kay Thompson καταφέρνει με τις χειρονομίες της να επιβάλλει την παρουσία της χωρίς να φαίνεται άγαρμπη, πραγματικά υποδειγματική χρήση του σώματός της ως εκφραστικό μέσο.

Ο Stanley Donen σκηνοθέτησε με συνέπεια και φαντασία το φιλμ του εκμεταλλευόμενος και όλη την βοήθεια του Richard Avendon στον τομέα της φωτογραφίας. Συνεργαστήκαν πολύ στενά και το αποτέλεσμα ήταν πράγματι θριαμβευτικό, με αποκορύφωμα τις εξαιρετικές Technicolor λήψεις του Παρισιού. Οι λήψεις των χορευτικών ρουτινών είναι άρτιες, είπαμε ο Donen έχει πείρα, όμως με την συνδρομή του Avendon και οι φωτογραφίες της μόδας διαθέτουν την ίδια υψηλή ποιότητα. Το μόνο που έχετε να κάνετε για να το διαπιστώσετε είναι να ξαναδείτε αυτήν την breathtaking σκηνή: η Hepburn κατεβαίνει τα σκαλιά μπροστά από την Νίκη της Σαμοθράκης στο Λούβρο φορώντας μια υπέροχη τουαλέτα Givenchy και ο Fred Astaire αιχμαλωτίζει την μαγεία σε μια σειρά απο διαδοχικά φωτογραφικά κάδρα.

Η μουσική των αδελφών Gershwin δεν χρειάζεται ουτε συστάσεις ούτε σχολιασμό. Εξαιρετική, ήδη γνωστή στο κοινό από τριακονταετίας, το σίγουρο είναι ότι το Funny Face την δικαίωσε. Τα τραγούδια έδεσαν απολύτως με τη νέα πλοκή, και ορμηνευθήκαν από τον κατεξοχήν αγαπημένο ερμηνευτή των αδελφών, Astaire και από μια μεγάλη κυρία του καμπαρέ, την Kay Thompson. Δεν νομίζω ότι θα τους κακοφαίνονταν καθόλου το γεγονός οτι ορμηνευθήκαν και από έναν μετέπειτα κινηματογραφικό μύθο, την Audrey Hepburn.

Την ευθύνη των κουστουμιών μοιραστήκαν η Edith Head και ο Hubert de Givenchy. Για την ακρίβεια ο γάλλος μόδιστρος είχε την ευθύνη μόνο των κουστουμιών της Hepburn, κάτι που το είχε απαιτήσει η ίδια η ηθοποιός και κάτι που δεν της συγχώρεσε ποτέ η σιδηρά κυρία της Paramount, Edith Head. Παρ’ όλο τον εκνευρισμό της υποχρεώνεται να καταπιεί αυτό που θεωρούσε προσβολή, να αρκεστεί στον σχεδιασμό των κουστουμιών του υπολοίπου καστ και να μοιραστεί τους τίτλους τέλους με τον Givenchy.

Η ταινία είναι ενα χάρμα οφθαλμών και ώτων. Συχνά κατηγορήθηκε για την έλλειψη υψηλών νοημάτων και για υπερβολική επίδειξη περιφρόνησης προς τον ευρωπαϊκό διαλογισμό και την υψηλή κουλτούρα. Ας μην είμαστε σκληροί. Κάποιες ταινίες είναι pure entertainment. Και αν δεν είναι αυτή, δεν ξέρω ποια ειναι.

Όποιος και αν είναι ο λόγος που σας έλκει (ο Donen, η Hepburn, ο Astaire, η Thompson, το Παρίσι, οι Gershwin, ο Givenchy) δείτε την ταινία για άλλη μια φόρα η για πρώτη φορά, θαυμάστε το στυλ της, αντλείστε από την λάμψη της, αφεθείτε στην ανακουφιστική της αισιοδοξία και θυμηθείτε: το Hollywood είναι ο απόλυτος entertainer!

 


The Prince And the Showgirl 1957

 

The Prince And the Showgirl 1957

Ο Πρίγκιπας και η Χορεύτρια


Σκηνοθεσία: Laurence Olivier

Σενάριο: Terence Rattigan

Είδος: 1957, Comedy, Mairlyn Monroe, Romance

Διάρκεια: 01:55

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Marilyn Monroe: Elsie

Richard Wattis: Northbrook

David Horne: The Foreign Office

Jeremy Spenser: King Nicolas

Sybil Thorndike: The Queen Dowager

Laurence Olivier: The Regent

 

    Παραμονές του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ο μέγας δούκας των Καρπαθίων βρίσκεται στο Λονδίνο. Θέλοντας να διασκεδάσει, καλεί στην πρεσβεία μια χορεύτρια του μουσικού θεάτρου. Εκείνη, όχι μόνο αντιστέκεται στην ερωτική του πολιορκία, αλλά εμπλέκεται και σε πολιτικές συνωμοσίες που εξυφαίνονται γύρω του.

Ακόμα ένα θεατρικό έργο ("Ο Κοιμώμενος Πρίγκιπας" του Τέρενς Ράτιγκαν) βρίσκει το δρόμο για τη μεγάλη οθόνη και σηματοδοτεί τη συνάντηση ενός ιερού τέρατος της βρετανικής σκηνής με το ξανθό "τέρας" της αντίπερα όχθης του Ατλαντικού. Μια άκρως χαριτωμένη Μονρό επισκιάζει άνετα τον Ολίβιε, που υπογράφει και τη σκηνοθεσία, αλλά η ταινία μακρηγορεί και τις σπιρτόζικες σκηνές διαδέχονται εκείνες με τη μάλλον αδιάφορη συνωμοσία γύρω από τον αντιβασιλέα. Το φιλμ γυρίστηκε στο Λονδίνο, ενώ στα απομνημονεύματα του Λόρενς Ολίβιε υπάρχει αναφορά στα "καψόνια" στα οποία υπέβαλε η σταρ τόσο το συνεργείο όσο και τους συμπρωταγωνιστές της. Η έκδοση DVD περιοχής 2 μεταφέρει σε ψηφιακή μορφή το πρωτότυπο με εικόνα σε τετράγωνο πλαίσιο και ψηφιακό ήχο που φέρεται ως 5.1, αλλά ακούγεται όπως μια διευρυμένη μονοφωνική μπάντα.


 

Jailhouse Rock 1956

 

Jailhouse Rock 1957

Ο τραγουδιστής του Αλκατράζ

 


Σκηνοθεσία: Richard Thorpe

Σενάριο: Guy Trosper, Nedrick Young

Είδος: 1957, Crime, ELVIS PRESLEY

Διάρκεια: 01:36

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Elvis Presley: Vince Everett

Judy Tyler: Peggy Van Alden

Mickey Shaughnessy: Hunk Houghton

Vaughn Taylor: Mr. Shores

Jennifer Holden: Sherry Wilson

 

Ο Βινς Έβερετ έχει να εκτίσει έναν χρόνο φυλάκισης. Μέσα στο περίφημο Αλκατράζ, ο συγκρατούμενος του, πρώην τραγουδιστής της κάντρι, του μαθαίνει για τη βιομηχανία της μουσικής. Ο Βινς ενθουσιάζεται τόσο, που αποφασίζει να γίνει τραγουδιστής όταν βγει από τη φυλακή. Η πρώτη, όμως, επαφή είναι αποκαρδιωτική κι ο Βινς αποφασίζει να κάνει τη δική του δισκογραφική εταιρία και γίνεται αμέσως τεράστια επιτυχία. Μόλις όμως γίνει σταρ, θα ξεχάσει όλους όσους τον βοήθησαν;


The Pajama Game 1967

The Pajama Game 1957

Πικ-Νικ Με Πιτζάμες

 

Σκηνοθεσία: eorge Abbott, Stanley Donen

Σενάριο: George Abbott, Richard Bissell

Είδος: 1957, Comedy, Doris Day, Musical, Romance

Διάρκεια: 01:41

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Doris Day: Babe Williams

John Raitt: Sid Sorokin

Carol Haney: Gladys Hotchkiss

Eddie Foy Jr: Vernon Hines

Reta Shaw: Mabel

 

Δεν θα μπορούσε να πει κανείς πως τώρα τελευταία οι σχέσεις ανάμεσα στο εργατικό προσωπικό και την διοίκηση του εργοστασίου παρασκευής νυχτικών Σλίπταiτ κυλούν ομαλά: η αύξηση των 7 ½ σεντς που ζητούν οι εργάτες, μπορεί να καταλήξει σε απεργία. Μόνο που αυτή τη φορά, στις διαπραγματεύσεις πρόκειται να «εμπλακούν» σπιρτόζοι σταρς, εκπληκτικές μελωδίες και απολαυστικές χορογραφίες καθώς η Ντόρις Ντέι, ο Τζον Ράιτ και ένα καστ, που απαρτίζεται από τον θίασο του Μπρόντγουεϊ, χορεύουν στους ρυθμούς του.....

Οι συνθέσεις του ντουέτου Damn Yankees (που απαρτίζεται από τους Ρίτσαρντ Άντλερ και Τζέρι Ρος) και η χορογραφία του Μπομπ Φος «ανάβουν φωτιές» με το Steam Heat καθώς κατορθώνουν να «δέσουν» άψογα υπό την σκηνοθετική επίβλεψη δύο δασκάλων του θεατρικού σανιδιού και της μεγάλης οθόνης, των Τζορτζ Άμποτ και Στάνλεϊ Ντόνεν. Εκτός από το Steam Heat (που αναδεικνύει την χορευτική δεινότητα της Κάρολ Χέινι), απολαύστε τα Hey There, I’m Not at All in Love, Hernando’s Hideaway, Once-a-Year Day και άλλες κλασικές επιτυχίες.

Εάν θέλετε πραγματικά διασκεδάσετε, μην μπείτε καν στον κόπο να διαπραγματευτείτε. Η ανανεωμένη κόπια του ντελιριακού αυτού μιούζικαλ καταφθάνει κοντά σας «φρέσκια» και «ζωντανή» όσο ποτέ άλλοτε!




 

Cranes Are Flying 1957

Cranes Are Flying 1957

Όταν Περνούν οι Γερανοί

  


Σκηνοθεσία: Mikhail Kalatozov

Σενάριο: Viktor Rozov

Είδος: 1957, Drama, Romance

Διάρκεια: 01:37

Γλώσσα: Ρωσικά

Παίζουν:

Tatyana Samoylova: Veronika

Aleksey Batalov: Boris Fyodorovich Borodin

Vasiliy Merkurev: Fyodor Ivanovich Borozdin

Aleksandr Shvorin: Mark Aleksandrovich Borozdin

Svetlana Kharitonova: Irina Fyodorovna Borozdina

 

Η ταινία «Όταν Περνούν οι Γερανοί» ήταν η πρώτη σοβιετική παραγωγή που έδειξε με συγκινητικό τρόπο τον αντίκτυπο του πολέμου πάνω στους απλούς πολίτες. Η ελπίδα και ο χαμός των αγαπημένων προσώπων και τα βάσανα του απλού πολίτη μπαίνουν στο κινηματογραφικό παιχνίδι και το αποτέλεσμα ήταν μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του σοβιετικού σινεμά. Ο Mikhail Kalatozov παραδίδει μαθήματα σκηνοθεσίας με τα εκπληκτικά πλάνα και τις ευρηματικές γωνίες λήψης. Όλη η συγκίνηση αιχμαλωτίζεται στο φακό μέσα από την εύθραυστη ερμηνεία της πανέμορφης Tatyana Samojlova. Η ταινία είχε τεράστια απήχηση και στη δύση, κερδίζοντας το Χρυσό Φοίνικα στο φεστιβάλ των Κανών.

Βρισκόμαστε στο Β` Παγκόσμιο Πόλεμο. Η Βερόνικα και ο αγαπημένος της Μπόρις ζούνε στιγμές ευτυχίας. Οι Γερμανοί εισβάλλουν και κηρύσσεται γενική επιστράτευση. Παρά τη θέληση όλης της οικογένειάς του και της Βερόνικα, ο Μπόρις κατατάσσεται εθελοντής και φεύγει για το μέτωπο. Μετά από ένα τρομερό βομβαρδισμό, η Βερόνικα χάνει τους δικούς της και καταφεύγει στην οικογένεια του Μπόρις. Ο αδερφός του όμως τη βιάζει και παντρεύονται. Τα γερμανικά στρατεύματα προελαύνουν, η οικογένεια μετακινείται στην Σιβηρία και ο Μπόρις σκοτώνεται στο μέτωπο. Αλλά κανείς δεν μπορεί να τους ενημερώσει για το τραγικό γεγονός.


The Bridge On The River Kwai 1957

 

The Bridge On The River Kwai 1957

Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι

 


Σκηνοθεσία: David Lean

Σενάριο: Pierre Boulle, Carl Foreman, Michael Wilson

Είδος1957, Adventure, Drama, War

Διάρκεια: 02:41

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

William Holden: Shears

Alec Guinness: Colonel Nicholson

Jack Hawkins: Major Warden

Sessue Hayakawa: Colonel Saito

James Donald: Major Clipton

 

Η πρώτη μεγάλη υπερπαραγωγή του David Lean (να `ναι καλά τα λεφτά του παραγωγού Sam Spiegel), η ταινία των 7 όσκαρ (έχασε το 8ο στην κατηγορία β` ανδρικού ρόλου ο Ιάπωνας Sessue Hayakawa), η ταινία με το αξέχαστο μουσικό θέμα, η ταινία που η επιτυχία της οδήγησε στη δημιουργία πολλών αντίστοιχων στρατιωτικών ταινιών (βλέπε Κανόνια του Ναβαρόνε κ.λ.π.), ίσως η πιο διάσημη του Alec Guinness, με ένα από τα δυναμικότερα φινάλε στην ιστορία του κινηματογράφο: «Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι». Ο ορισμός της κλασικής ταινίας που ακόμα και σήμερα παραμένει φρέσκια. Το σενάριο, το οποίο βασίστηκε στο βιβλίο "Le pont de la riviere Kwai" του γάλλου Pierre Boulle, έγραψαν οι Michael Wilson και Carl Foreman αλλά δεν το υπέγραψαν καθώτι και οι δυο ήταν στη «μαύρη λίστα» του Μακάρθι. Στα credits μπήκε το όνομα του συγγραφέα (κερδίζοντας και το αντίστοιχο όσκαρ!) και μόλις το 1984 η Ακαδημία διόρθωσε το όλο θέμα. Και για τις ιστορικές ανακρίβειες μπορούμε να πούμε: it`s only a movie! Δείτε τον παραλογισμό του πολέμου, τις συγκρούσεις δύο διαφορετικών πολιτισμών, την ανυπακοή στη στυγνή εξουσία και τη μισαλλοδοξία μέσα από ένα (σχεδόν) τρίωρο υπερθέαμα.