Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2021

arzan's New York Adventure 1942

 

Tarzan's New York Adventure 1942

Ο Ταρζάν στη Νέα Υόρκη

 


Σκηνοθεσία: Richard Thorpe

Σενάριο: Myles Connolly, William R. Lipman,

Edgar Rice Burroughs, Gordon Kahn

Είδος: Action, Adventure

Διάρκεια: 1h 11min

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Johnny Weissmuller: Tarzan

Maureen O'Sullivan: Jane

Johnny Sheffield: Boy

Virginia Grey: Connie Beach

Charles Bickford: Buck Rand

 

Τελευταία ταινία της σειράς για την MGM, τελευταία σε σκηνοθεσία Ρίτσαρντ Θορπ και τελευταία με την Μορίν Ο’Σάλιβαν σαν Τζέιν. Το Αγόρι νομίζοντας ότι ο Ταρζάν και η Τζέιν είναι νεκροί φεύγει από τη ζούγκλα με ένα τσίρκο και κατεύθυνση την Ν. Υόρκη. Όταν ο Ταρζάν και η Τζέιν που έχουν σωθεί από την Τσίτα καταλαβαίνουν τι έχει συμβεί κατευθύνονται προς τις ΗΠΑ για να ξαναβρούν το Αγόρι. Είναι μια ταινία με περισσότερα κωμικά στοιχεία καθώς ο Ταρζάν έρχεται σε επαφή με τον πολιτισμό. Δεν είναι αριστούργημα αλλά είναι συμπαθητική.

 

TARZANS SECRET TREASYRE 1941

TARZANS SECRET TREASYRE 1941

Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΤΑΡΖΑΝ

Σκηνοθεσία: Richard Thorpe

Σενάριο: Myles Connolly, Paul Gangelin, Edgar Rice Burroughs

Είδος: Action, Adventure, Romance

Διάρκεια: 1h 21min

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Johnny Weissmuller: Tarzan

Maureen O'Sullivan: Jane Parker

Johnny Sheffield: Boy

Reginald Owen: Professor Elliott

Barry Fitzgerald: O'Doul

 

Άλλη μια αποστολή φτάνει στο καταφύγιο του Ταρζάν. Κάποια από τα μέλη της ανακαλύπτουν ότι υπάρχει χρυσός στην περιοχή και προσπαθούν να αναγκάσουν τον Ταρζάν να τους δείξει την τοποθεσία των κοιτασμάτων. Είναι εμφανές ότι η σειρά είχε αρχίσει να εμφανίζει ίχνη κόπωσης.

 


 
 

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2021

ΤARZAN FINDS A SON 1939

ΤARZAN FINDS A SON 1939

Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΤΑΡΖΑΝ



 Σκηνοθεσία Richard Thorpe

Σενάριο Cyril Hume, Edgar Rice Burroughs

Είδος Action, Adventure, Family

Διάρκεια 1h 22min

Γλώσσα Αγγλικά

Παίζουν:

Johnny Weissmuller: Tarzan

Maureen O'Sullivan: Jane

Johnny Sheffield :             Boy (as John Sheffield)

Ian Hunter: August Lancing

Henry Stephenson: Sir Thomas Lancing

Frieda Inescort: Mrs. August Lancing

 

Στην τέταρτη ταινία ο Ταρζάν αποκτά ένα γιο, ο οποίος ασφαλώς δεν θα μπορούσε να είναι βιολογικός αφού προφανώς ο Ταρζάν και η Τζέιν δεν είναι παντρεμένοι. Ο γιος λοιπόν βρίσκεται στη ζούγκλα σαν βρέφος όταν μετά από ένα αεροπορικό ατύχημα σκοτώνονται οι γονείς του και το νεογέννητο αγόρι είναι ο μόνος επιζών. Ο Ταρζάν και η Τζέιν το σώζουν και το μεγαλώνουν ονομάζοντάς το Αγόρι (Τζόνι Σέφιλντ). Το Αγόρι που τελικά θα μείνει μαζί με τον Ταρζάν και την Τζέιν θα είναι από το βασικό καστ και στις επόμενες ταινίες.


TARZAN ESCAPES 1936

 

TARZAN ESCAPES 1936

Η ΦΥΓΗ ΤΟΥ ΤΑΡΖΑΝ

Σκηνοθεσία Richard Thorpe, John Farrow

Σενάριο Cyril Hume , Edgar Rice Burroughs

Είδος Action, Adventure

Διάρκεια 1h 29min

Γλώσσα Αγγλικά

Παίζουν:

Johnny Weissmuller: Tarzan

Maureen O'Sullivan: Jane

John Buckler: Captain Fry

Benita Hume: Rita Parker

William Henry: Eric Parker

Herbert Mundin: .            Herbert Henry Rawlins

E.E. Clive: Masters

Darby Jones: Bomba

Στην τρίτη ταινία της σειράς ο Ταρζάν και η Τζέιν δέχονται επίσκεψή από δυο ξαδέρφια της Τζέιν τους Έρικ και Ρίτα για να την πιέσουν να επιστρέψει πίσω στον πολιτισμό και την περιουσία που κληρονόμησε από τον πατέρα της. Στο καταφύγιο του Ταρζάν τους οδηγεί ο κάπτεν Φράι, ένας κυνηγός που θέλει να αιχμαλωτίσει τον Ταρζάν για να τον χρησιμοποιήσει σαν ατραξιόν σε τσίρκο και συμφωνεί να παραδώσει την Τζέιν και τα ξαδέρφια της σε μια άγρια φυλή. Είναι μια συμπαθητική εξωτική περιπέτεια.



TARZAN AND HIS MATE 1934

 

TARZAN AND HIS MATE 1934

Ο ΤΑΡΖΑΝ ΚΑΙ

Η ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΤΟΥ

 


Σκηνοθεσία: Cedric Gibbons

Σενάριο: Edgar Rice Burroughs, James Kevin McGuinness

Είδος: Action, Adventure, Drama

Γλώσσα: Αγγλικά

Διάρκεια: 1h 44min

Παίζουν:

Johnny Weissmuller: Tarzan

Maureen O'Sullivan: Jane Parker

Neil Hamilton: Harry Holt

Paul Cavanagh: Martin Arlington

Forrester Harvey: Beamish

Πρόκειται για ένα ασπρόμαυρο φιλμ που περιγράφει με εξαίσιο τρόπο για τα δεδομένα της εποχής τις περιπέτειες του βασιλιά της ζούγκλας. Έναν τρόπο που ακόμα και σήμερα συνεχίζει να μαγνητίζει. Η δράση είναι έντονη σε πολλές σκηνές και ο ερωτισμός διάχυτος σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, παρόλο που μπορούμε να ισχυριστούμε ότι όλα αυτά παρουσιάζονται με την παιδικότητα που χαρακτηρίζει μια τέτοιου είδους ταινία. Το χιούμορ και το κωμικό στοιχείο μέσα από το ρόλο της Τσίτας μειώνουν την ένταση που προκαλούν οι σκηνές δράσης και εξισορροπούν την ψυχολογία του κοινού.

Τα πλάνα, καλλιτεχνικά και με ιδιαίτερη αισθητική για την εποχή – άλλωστε υπάρχει ακόμα και ένα είδος υποβρύχιων λήψεων –υπηρετούν τη μορφή του θεάματος της δεκαετίας του 30 και συνεχίζουν να φαντάζουν μαγικά ακόμη και σήμερα στα μάτια των μικρών θεατών.

Ένα έργο που αποτελεί καλή ευκαιρία για τους φίλους του ασπρόμαυρου κινηματογράφου μα και για όσους θέλουν να γνωρίσουν τον πραγματικό άρχοντα της ζούγκλας. Ένα έργο που είναι διαχρονικό και βλέπεται ευχάριστα ακόμα και σήμερα.


TARZAN THE APPE MAN 1932

 

TARZAN THE APPE MAN 1932

ΤΑΡΖΑΝ, Ο ΑΡΧΟΝ

ΤΗΣ ΖΟΥΓΚΛΑΣ


Σκηνοθεσία: W.S. Βαν Ντάικ

Σενάριο: Έντγκαρ Ράις Μπάροους, Σίριλ Χιουμ, Ivor Novello

Παραγωγοί = Μπέρναρντ Χάιμαν, Ίρβινγκ Θάλμπεργκ

Γλώσσα = Αγγλικά

Διάρκεια: 1h 33min

Είδος: Action, Adventure

Παίζουν:

Τζόνι Βάισμαλερ = Ταρζάν

Νιλ Χάμιλτον = Χάρι Χολτ

Όμπρεϊ Σμιθ = Τζέιμς Πάρκερ

Μορίν Ο'Σάλιβαν = Τζέιν Πάρκερ

Ντόρις Λόιντ = Κυρία Κούτεν

Ταρζάν! Ένας από τους μύθους που έπλασε το Χόλιγουντ, όχι μόνο για να βγάλει χρήματα αλλά και για να δώσει διέξοδο στα καταπιεσμένα αισθήματα του ανθρώπου που ζει μέσα στο άφιλο και άξενο ( λόγω της βίαιης αποκοπής του από τη φύση) αστικοποιημένο περιβάλλον της βιομηχανικής εποχής.

Ο Τζέιμς Πάρκερ κι ο Χάρι Χολτ βρίσκονται σε εξερεύνηση στη ζούγκλα προς ανακάλυψη νεκροταφείων ελεφάντων, όπου εκεί θα υπάρχουν αρκετό ελεφαντόδοντο για να τους κάνει πλούσιους. Χωρίς προειδοποίηση, έρχεται κοντά τους η όμορφη κόρη του Πάρκερ, η Τζέιν. Όταν ένας περίεργος άνθρωπος της ζούγκλας, ο Ταρζάν, την απαγάγει μαζί με τους φίλους του πιθήκους, η Τζέιν πανικοβάλλεται και καταφέρνει να διαφύγει. Όταν όμως φτάνει στα ασφαλή χέρια των δικών της, κάνει δεύτερες σκέψεις για τον απαγωγέα της. Μια φυλή ιθαγενών πιάνουν αιχμάλωτη την αποστολή και τότε η Τζέιν καλεί τη μαϊμού του Ταρζάν, την Τσίτα, να φωνάξει τον άγριο άντρα να τους σώσει.

Η πρώτη μιας μακράς σειράς 12 ταινιών του Ταρζάν με τον Johnny Weissmuller, ο οποίος επιλέχτηκε για τις ικανότητες του ως κολυμβητής-αθλητής, όντας ολυμπιονίκης. Εδώ κάνει πρώτη εμφάνιση κι ο χαρακτήρας της Τσίτας, του χιμπατζή, ο οποίος δεν υπάρχει σε γραπτό του Edgar Rice Burroughs.

 



Κυριακή 23 Αυγούστου 2020

Marius 1931 – Fanny 1932 – César 1936


Marius 1931 – Fanny 1932 – César 1936
Μάριος – Φανή – Καίσαρας

,

Σκηνοθεσία: Alexander Korda
Σενάριο: Marcel Pagnol
Είδος: Comedy, Drama, Rom
Διάρκεια: 2h 10min, 2h 20min, 2h 48min
Γλώσσα: Γαλλικά
Παίζουν:
Pierre Fresnay = Marius
Orane Demazis = Fanny
Raimu = César Olivier
Fernand Charpin =            Honoré Panisse
Alida Rouffe = Honorine Cabanis
Paul Dullac = Félix Escartefigue
Alexandre Mihalesco = Piquoiseau
Robert Vattier = Albert Brun


Ήμουν μαθητής του δημοτικού όταν ενώ έκανα τα μαθήματά μου, (που λέει ο λόγος), άκουγα την εκπομπή "Το Θέατρο στο Ραδιόφωνο". Δεν υπήρχε βέβαια τότε τηλεόραση και ακούγαμε τακτικά θεατρικά έργα παιγμένα στο ραδιόφωνο. Παιζόταν η τριλογία του Marcel Pagnol, "Μάριος-Φανή-Καίσαρας". Φυσικά σε τρεις συνεχόμενες εβδομάδες. Τους βασικούς ρόλους, αν θυμάμαι καλά, κρατούσαν οι Λιάκος Χριστογιαννόπουλος και Χριστόφορος Νέζερ. Αν και μικρό παιδί, η υπόθεση έμεινε βαθειά χαραγμένη στη μνήμη μου, τόσο, που ακόμα και όταν το 1961 παρακολούθησα στον κινηματογράφο μια διασκευή της τριλογίας, δεν έμεινα ικανοποιημένος. Πρόκειται για τη ταινία του Joshua Logan, "Fanny". Οι τρεις ταινίες συμπτυχθήκαν σε μία, διάρκειας 133 λεπτών. Το νόημα των δύο πρώτων ταινιών μπορούμε να πούμε ότι παρουσιάζεται αναλλοίωτο. Η Τρίτη όμως ξεφεύγει αρκετά από το πρωτότυπο θεατρικό έργο.


Για τον Marcel Pagnol να πούμε τα εξής. Είναι πολυγραφότατος, όχι μόνο θεατρικών έργων στην αρχή, αλλά αργότερα και κινηματογραφικών σεναρίων. Έχει ακόμα σκηνοθετήσει και αρκετές ταινίες του. Έχει βραβευτεί με "Νόμπελ"  και έχει εκλεγεί μέλος της Γαλλικής ακαδημίας. Σε αρκετές ταινίες του έχω μεταφράσει τους υπότιτλους και τις έχω παρουσιάσει σε αυτό το μπλοκ. Το ίδιο έκανα και για τις τρεις αυτές ταινίες του. Να σημειώσω όμως το εξής: Στο διαδίκτυο υπάρχουν Ελληνικοί υπότιτλοι για τις δύο πρώτες ταινίες μεταφρασμένοι από τον "Μάνο", που σίγουρα μετέφρασε τους Αγγλικούς υπότιτλους των ταινιών. Να επισημάνω όμως ότι γενικά Αγγλικοί υπότιτλοι Γαλλικών ταινιών έχουν τα χάλια τους! Παρά λοιπόν την φιλότιμη προσπάθεια του κάθε μεταφραστή, αν μεταφράζει από τα Αγγλικά, θα μεταφράσει τις Αγγλικές αρλούμπες! Ο θεατής λοιπόν που γνωρίζει έστω στοιχειωδώς τα Γαλλικά, θα ψαρώσει όταν άλλα θα ακούει και άλλα θα διαβάζει. Έκατσα λοιπόν και μετέφρασα από τα Γαλλικά τους υπότιτλους και των τριών ταινιών.


Ο Marcel Pagnol γεννήθηκε στην Μασσαλία. Έτσι τα έργα αυτά που περιγράφουν τη ζωή απλών ανθρώπων στο λιμάνι και την γύρο περιοχή της Μασσαλίας, μπορούμε να πούμε ότι αυτούς έγραψε ως ένα φόρο τιμής προς την ιδιαίτερη πατρίδα του. Κεντρικοί ήρωες των έργων είναι ο Μάριος και η Φανή. Ο πατέρας του Μάριου, ο Σεζάρ, έχει ένα καφέ-μπαρ στην προβλήτα του λιμανιού. Εκεί στο κατάστημα αυτό ο Μάριος εργάζεται ως σερβιτόρος. Έξω από το κατάστημα, η νεαρή Φανή έχει μία πάγκα όπου πουλά διάφορα όστρακα. Οι νέοι είναι φίλοι από μικρά παιδιά, και ο Μάριος συχνά βγαίνει έξω από το μαγαζί και τα λένε. Είναι επόμενο να αναπτυχθεί ένα ειδύλλιο μεταξύ τους. Ειδύλλιο το οποίο για να ευοδωθεί, θα περάσουν είκοσι χρόνια!


Δεν θα ήθελα να επεκταθώ περισσότερο στην περιγραφή των σεναρίων, μια και δεν θα ήθελα να μαρτυρήσω κάτι παραπάνω σε αυτούς που έχουν την πρόθεση να τα δουν τα έργα. Νε σημειώσω μόνο ακόμα ότι μόνο τα δύο πρώτα, (Μάριος, Φανή), τα έγραψε ο Pagnol για το θέατρο, όπου μετά τα διασκεύασε για τον κινηματογράφο. Αντίθετα, το τελευταίο έργο, (Σεζάρ), το έγραψε κατευθείαν ως σενάριο κινηματογραφικού έργου.