Πέμπτη 19 Αυγούστου 2021

Batman 1943

Batman 1943

Επεισόδια 1 – 15


Σκηνοθεσία: Lambert Hillyer

Σενάριο: Bob Kane

Είδος: Action, Crime, Fantasy

Διάρκεια: 4h 20min

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Lewis Wilson: Batman / Bruce Wayne

Douglas Croft: Robin / Dick Grayson

Carrol Naish: Dr. Daka

Shirley Patterson: Linda Page

 

To Batman είναι ένα αμερικανικό τηλεοπτικο  σίριαλ 15 επεισοδίων του 1943 από την Columbia Pictures, σε παραγωγή του Rudolph C. Flothow, σε σκηνοθεσία Lambert Hillyer, με πρωταγωνιστές τον Lewis Wilson ως Batman και τον Douglas Croft ως βοηθό του Robin.  Η σειρά βασίζεται στον χαρακτήρα των DC Comics Batman, ο οποίος εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Detective Comics #27 τον Μάιο του 1939. Ο κακός είναι ένας πρωτότυπος χαρακτήρας που ονομάζεται Dr. Daka, μυστικός πράκτορας της Ιαπωνικής Αυτοκρατορικής κυβέρνησης, τον οποίο υποδύεται ο J. Carrol Naish. Το καστ ολοκληρώνουν οι Shirley Patterson ως Linda Page, το ερωτικό ενδιαφέρον του Bruce Wayne και ο William Austin ως Alfred, ο μπάτλερ του Wayne Manor.

Η ιστορία της σειράς περιλαμβάνει τον Μπάτμαν, έναν μυστικό αμερικανικό κυβερνητικό πράκτορα, που προσπαθεί να νικήσει τα σχέδια του Ιάπωνα πράκτορα Δρ Ντάκα που λειτουργούσε στην πόλη Γκόθαμ στο απόγειο του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου. Τον Ντάκα εξυπηρετούν Αμερικανοί κολλητοί του.

Ο Μπάτμαν είναι αξιοσημείωτος για την πρώτη εμφάνιση στην ταινία του Μπάτμαν και για το ντεμπούτο των στοιχείων της ιστορίας που έγιναν γρήγορα μόνιμα μέρη των μύθων του χαρακτήρα του Μπάτμαν, όπως το "Σπήλαιο της νυχτερίδας" και η μυστική είσοδός του μέσω ενός ρολογιού παππού στο Wayne Manor. Το σίριαλ άλλαξε επίσης την πορεία του τρόπου με τον οποίο απεικονίστηκε η φυσική εμφάνιση του Άλφρεντ σε μελλοντικές ιστορίες του Μπάτμαν. Την εποχή που ο Batman κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους, ο Άλφρεντ τραβήχτηκε ως ένας ασταθής κύριος στα κόμικς. Τα επόμενα τεύχη απεικόνισαν ξαφνικά τον Άλφρεντ ως λεπτό και με λεπτό μουστάκι, μετά την εμφάνιση του ηθοποιού Γουίλιαμ Όστιν.

Ο Μπάτμαν/Μπρους Γουέιν (Λιούις Γουίλσον) και ο βοηθός του, Ρόμπιν/Ντικ Γκρέισον (Ντάγκλας Κροφτ), μυστικοί κυβερνητικοί πράκτορες μετά την επίθεση των Ιαπώνων στο Περλ Χάρμπορ, γνωρίζουν ένα ιαπωνικό κύκλωμα δολιοφθοράς που λειτουργεί στην πόλη Γκόθαμ. Η φίλη του Bruce Linda Page (Shirley Patterson) ζητά τη βοήθειά του για να βρει τον θείο της, Martin Warren (Gus Glassmire), ο οποίος απήχθη από το κύκλωμα μετά την αποφυλάκισή του.

Ο Δρ Τίτο Ντάκα (J. Carrol Naish), ο Ιάπωνας ηγέτης της συμορίας, σχεδιάζει να κλέψει την τροφοδοσία με ράδιο της πόλης για να τροφοδοτήσει την εφεύρεσή του, ένα χειροκίνητο πυροβόλο όπλο που μπορεί να διαλύσει οτιδήποτε χτυπηθεί από την ισχυρή δέσμη του. Αναγκάζει από τον Γουόρεν να του αποκαλύψει τη θέση του θησαυροφυλακίου όπου αποθηκεύεται το ράδιο. Ο Ντάκα στέλνει τους Αμερικανούς κολλητούς του, μαζί με ένα ζόμπι που ελέγχει με μικρόφωνο μέσω ηλεκτρονικού εμφυτεύματος εγκεφάλου, για να κλέψουν το πολύτιμο μέταλλο. Ο Μπάτμαν ανακαλύπτει την πλοκή και τελικά διώχνει τη συμμορία μετά από μια φοβερή μάχη.

Στη μυστική νυχτεροσπηλιά του, ο Μπάτμαν ανακρίνει έναν από τους κολλητούς του Ντάκα, ο οποίος αποκαλύπτει ότι το ράδιο έπρεπε να μεταφερθεί στο Σπίτι της Ανοιχτής Πόρτας, που βρίσκεται στο κυρίως ερημικό τμήμα "Μικρό Τόκιο" της πόλης Γκόθαμ. Ο Μπάτμαν και ο Ρόμπιν διεισδύουν στο κρησφύγετο της συμμορίας (επίσης εργαστήριο του Δρ Ντάκα), κρυμμένο μέσα σε μια ακόμη ανοιχτή επιχείρηση, μια βόλτα στο Fun House. Εκεί, βρίσκουν τη Λίντα δεμένη, φιμωμένη και αναίσθητη. Αφού διασώζεται από αυτούς, ο Ντάκα μεταμορφώνει τον θείο της Γουόρεν σε ζόμπι και σχεδιάζει τον εκτροχιασμό ενός βαρέως φορτωμένου τρένου. Για άλλη μια φορά, οι προσπάθειες δολιοφθοράς του Δρ. Ντάκα σταματούν από τον Μπάτμαν και τον Ρόμπιν.

Ακολουθούν παγίδες και αντιπαγίδες στα επόμενα κεφάλαια, καθώς το δυναμικό ντουέτο συνεχίζει να ματαιώνει τα σχέδια του Ιάπωνα πράκτορα και των κολλητών του. Όταν ο Δρ. Ντάκα προσπαθεί να κλέψει τα Σχέδια Νίκης της Αμερικής, τελικά επικρατούν ο Μπάτμαν και ο Ρόμπιν. Επιβλέπουν τη σύλληψη των αντρών του Ντάκα και τελικά την καταστροφή του Ιάπωνα πράκτορα, καθώς προσπαθεί να διαφύγει και πέφτει στο θάνατό του μέσα από τη δική του κρυφή πόρτα σε ένα λάκκο γεμάτο πεινασμένους αλιγάτορες.

    

                       Τα επεισόδια

1-The Electrical Brain17 min | Apr 15, 1943

2-The Bat's Cave17 min | Oct 18, 2005

3-The Mark of the Zombies17 min | Oct 18, 2005

4-Slaves of the Rising Sun17 min | Oct 18, 2005

5-The Living Corpse17 min | Oct 18, 2005

6-Poison Peril17 min | Oct 18, 2005

7-The Phoney Doctor17 min | Oct 18, 2005

8-Lured by Radium17 min | Oct 18, 2005

9-The Sign of the Sphinx17 min | Oct 18, 2005

10-Flying Spies17 min | Oct 18, 2005

11-A Nipponese Trap17 min | Oct 18, 2005

12-Embers of Evil17 min | Oct 18, 2005

13-Eight Steps Down17 min | Oct 18, 2005

14-The Executioner Strikes17 min | Oct 18, 2005

15-The Doom of the Rising Sun17 min | Oct 18, 2005

Τετάρτη 18 Αυγούστου 2021

The Raven 1963

The Raven 1963

Το Κοράκι


Σκηνοθεσία: Roger Corman

Σενάριο: Richard Matheson, Edgar Allan Poe

Είδος: Fantasy, Horror, Science Fiction, Vincent Price

Διάρκεια: 01:28

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Vincent Price: Dr. Erasmus Craven

Peter Lorre: Dr. Adolphus Bedlo

Boris Karloff: Dr. Scarabus

Hazel Court: Lenore Craven

Olive Sturgess: Estelle Craven

 

Ένας μάγος που έχει μεταμορφωθεί σε κοράκι από τον μοχθηρό Scarabus καταφεύγει σε έναν διάσημο μάγο που βρίσκεται σε σύνταξη για να τον βοηθήσει να εκδικηθεί.

Roger Corman και Vincent Price ξανά σε περιοχές Edgar Allan Poe σε αυτήν την απολαυστική μαύρη κωμωδία για όλες τις ηλικίες πολύ ελαφρά βασισμένη στο γνωστότερο ποίημα του μεγάλου συγγραφέα του φανταστικού. Πρόκειται για μια ταινία στην Poe περίοδο του Roger Corman όπου βρίσκουμε τουλάχιστον τρεις θρύλους της σκηνής σε πρωταγωνιστικούς ρόλους και σε μεγάλα κέφια που ανεβάζουν την ταινία ακόμα περισσότερο απ’ ότι η ιστορία καθαυτή.

Ο Vincent Price είναι ο Δρ. Erasmus Craven ένας καλοκάγαθος μάγος ειδικός σε μαγεία μέσω χειρονομιών που ζει στο κάστρο του με την κόρη του Estelle (Olive Sturgess) και τις αναμνήσεις από την αγαπημένη του γυναίκα Leonora (Hazel Court) που πέθανε πρόσφατα. Η ηρεμία της καθημερινότητας του θα διαταραχθεί όταν θα δεχτεί επίσκεψη από τον Δρ. Adolphus Bedlo (Peter Lorre) ο οποίος μεταμορφώθηκε σε κοράκι από τον σατανικό Δρ. Scarabus (Boris Karloff).

Ο Bedlo παρακαλεί τον Craven να τον επαναφέρει στην κανονική του μορφή και σε αντάλλαγμα του δίνει την είδηση που ταράζει ακόμα περισσότερο την ηρεμία του. Ότι είδε την υποτίθεται νεκρή γυναίκα του να κόβει βόλτες μαζί με τον Δρ. Scarabus στο κάστρο του τελευταίου, κάτι που δεν αργεί να πείσει τον Craven να επισκεφτεί μαζί με την κόρη του, τον Bedlo και το γιο του (Jack Nicholson) το κάστρο του θανάσιμου εχθρού του πατέρα του Craven Δρ. Scarabus και να δώσουν μια λύση στο μυστήριο, βοηθώντας και τον Bedlo να πάρει εκδίκηση για τη μεταμόρφωση του σε κοράκι.

Ο Δρ. Scarabus υποδέχεται με εγκαρδιότητα τους φίλους μας αντικρούοντας τις κατηγορίες που εκστομίζει ο διψασμένος για εκδίκηση Bedlo, αλλά σύντομα η παρέα θα βρεθεί αιχμάλωτη του σατανικού γιατρού που θέλει να αποκτήσει κι αυτός τις μαγικές ικανότητες του Craven. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο Craven μαθαίνει ότι η αγαπημένη του γυναίκα όχι μόνο δεν είχε πεθάνει, αλλά αντίθετα είναι πλέον ζευγαράκι με τον Δρ. Scarabus!

Με τα σημερινά στάνταρντς θα μπορούσε κανείς άνετα να χαρακτηρίσει το THE RAVEN σαν παιδική ταινία που ναι μεν θα απολαύσουν αφάνταστα τα μικρά παιδιά, αλλά μάλλον όχι και τόσο οι μεγάλοι. Λάθος, αρκεί να είναι κανείς φίλος της κλασσικής σκηνής του τρόμου. Πότε άλλοτε θα βρει κανείς μαζί 3 από τους πολύ μεγάλους της σκηνής σε μεγάλα κέφια και με μπόνους τον νεαρό αλλά πάντα μεγάλο ηθοποιό Jack Nicholson;

Οι Price και Lorre έχουν την απαραίτητη χημεία ως συνήθως, με τον Lorre ουσιαστικά να επανέρχεται στο ρόλο του μέθυσου όπως στο TALES OF TERROR ενώ ο Price απολαυστικός με συνεχείς ατάκες, απαγγελίες του Poe και το αμίμητο ύφος που όλοι ξέρουμε και αγαπούμε.

Η αποκάλυψη, όμως, είναι ο τεράστιος Boris Karloff στο ρόλο του ύπουλου Δρ. Scarabus που είναι πραγματικά χειμαρρώδης, απόλυτα εκφραστικός και φαίνεται να περνάει μια χαρά στα γυρίσματα. Το παρουσιαστικό και η βαθιά φωνή του Karloff τον καθιστούν τον πραγματικό πρωταγωνιστή της ταινίας και όποτε βρίσκεται στο πλάνο το ενδιαφέρον μεγαλώνει ακόμα περισσότερο. Όσο για τους διαλόγους του με τους άλλους πρωταγωνιστές, είναι σχεδόν όλοι κομμάτια ανθολογίας.

Όπως καταλαβαίνει κανείς, ελάχιστη σχέση με το κλασσικό ποίημα του Poe έχει το σενάριο του τακτικού Richard Matheson, ένα ποίημα που ούτως ή άλλως είναι σχεδόν αδύνατο να μεταφερθεί στο μεγάλο πανί με πιστότητα, αλλά ο στόχος του THE RAVEN είναι η απροβλημάτιστη ψυχαγωγία, όπως και σχεδόν στο σύνολο των ταινιών του Roger Corman είτε τις σκηνοθέτησε είτε απλά έκανε την παραγωγή.

Και από διασκέδαση πάμε πολύ καλά, με γρήγορο ρυθμό, αποφυγή του κουραστικού διαλόγου, άφθονο χιούμορ και ένα φινάλε αντάξιο του υπόλοιπου, με την σχεδόν ξεκαρδιστική μονομαχίας των δυο μάγων της ιστορίας Price και Karloff υπό το βλέμμα της πανέμορφης Hazel Court που περιμένει με ανυπομονησία να δει το νικητή.

 

Οπότε για άλλη μια φορά μαζέψτε τα παιδιά σας, αράξτε στο σαλόνι και απολαύστε την αθώα τρέλα του THE RAVEN μαζί τους, μεταδίδοντάς τους τη σοφία 40 και βάλε χρόνων παραγωγής αντίστοιχων ταινιών από έναν από τους μεγαλύτερους παραμυθάδες και διασκεδαστές όλων των εποχών όπως είναι ο αμίμητος Roger Corman.


  

The Fall of the House of Usher 1960

The Fall of the House of Usher 1960

Η πτώση του Οίκου των Άσερ


Σκηνοθεσία: Roger Corman

Σενάριο: Edgar Allan Poe, Richard Matheson

Είδος: Drama | Thriller | Vincent Price

Διάρκεια: 01:19

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Vincent Price: Roderick Usher

Mark Damon: Philip Winthrop

Myrna Fahey: Madeline Usher

Harry Ellerbe: Bristol

David Anda: Ghost

 

Η Πτώση του Οίκου των Άσερ είναι το αριστούργημα του Έντγκαρ Άλλαν Πόε, ένα αφήγημα στο οποίο συμπυκνώνονται σχεδόν όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον αξεπέραστο συγγραφέα, στοχαστή, ποιητή Πόε. Αποτέλεσε - και ακόμα αποτελεί - σημείο αναφοράς για εκείνους τους λόγιους που προσπαθούν να συλλάβουν και να αποδώσουν ιδέες και έννοιες φευγαλέες, που σχετίζονται με τη φύση του ανθρώπου και του σύμπαντος.

Σε αυτό το βιβλίο, πέρα από το ίδιο το αφήγημα του Πόε, περιέχονται και τα έργα τριών άλλων - από τους πιο σημαντικούς - συγγραφείς από το χώρο του φανταστικού.

Τα έργα αυτά, που αντλούν το θέμα τους από το αφήγημα του Πόε, εκτός από την απόλαυση της ανάγνωσης που μας προσφέρουν, πιστεύουμε ότι επιτυγχάνουν να φωτίσουν καλύτερα το αρχικό έργο.


  

Τρίτη 17 Αυγούστου 2021

The Abominable Dr. Phibes 1971

The Abominable Dr. Phibes 1971

Ο Σατανικός Δόκτωρ Φάιμπς


Σκηνοθεσία: Robert Fuest

Σενάριο: James Whiton, William Goldstein

Είδος: Crime, Drama, Fantasy, Horror ΔΕ 70, Mystery, Thriller, Vincent Price

Διάρκεια: 01:34

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Vincent Price: Dr. Anton Phibes

Joseph Cotten: Dr. Vesalius

Virginia North: Vulnavia

Terry-Thomas: Dr. Longstreet

Sean Bury: Lem Vesalius

 

Εννέα γιατροί αρχίζουν να πεθαίνουν ένας ένας με τραγικούς τρόπους, μετά την αποτυχία τους να σώσουν τη ζωή της γυναίκας του Dr. Phibes σε μία εγχείρηση. Και ο ίδιος ο Phibes υποτίθεται ότι δεν ζει πια, ότι πέθανε σε ατύχημα όταν έμαθε το θάνατο της γυναίκας του. Ο μυστηριώδης και πολυμήχανος όμως αυτός επιστήμονας δεν έχει χαθεί ακόμα και διψώντας για εκδίκηση, με τη βοήθεια της βοηθού του, σκοτώνει με πολύ ιδιαίτερους τρόπους που θυμίζουν τις βιβλικές πληγές της Αιγύπτου.

Η σκηνοθεσία είναι του Robert Fuest και πρωταγωνιστής ο υπέροχος Vincent Price, του οποίου η ερμηνεία είναι ανατριχιαστική. Συνηθισμένος ρόλος γι' αυτόν ο ρόλος του εκδικητή, εδώ όμως διαφέρει γιατί δεν παίζει έναν συνηθισμένο άνθρωπο. Ο Phibes κανονικά δεν μπορεί να μιλήσει μετά το ατύχημα που είχε και η φωνή του ακούγεται από έναν μηχανισμό που έχει φτιάξει. Ο Price λοιπόν έχει το δύσκολο έργο να στηρίξει αυτά που ακούγονται να λέει, χωρίς να μιλάει, μόνο με τις εκφράσεις του και το καταφέρνει τέλεια, αποδεικνύοντας για άλλη μία φορά πόσο μεγάλος ηθοποιός είναι. Επίσης, οι θάνατοι είναι τέλειοι και θα έλεγα καλλιτεχνικοί. Αγαπημένη και ανατριχιαστική ταυτόχρονα σκηνή για μένα, είναι όταν ο Phibes παίζει μία μακάβρια μελωδία στο πιάνο του, ντυμένος με μαύρη κάπα σαν άγγελος του θανάτου.

 




 

  

he Masque of the Red Death 1964

The Masque of the Red Death 1964

Η Μάσκα του Κόκκινου Θανάτου


Σκηνοθεσία: Roger Corman

Σενάριο: Charles Beaumont, R. Wright Campbell, Edgar Allan Poe

Είδος: Vincent Price, horror

Διάρκεια: 01:29

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Vincent Price: Prince Prospero

Hazel Court: Juliana

Jane Asher: Francesca

David Weston: Gino

Nigel Green: Ludovico

 

Ο πρίγκιπας Πρόσπερο αρπάζει μια κοπέλα από κοντινό χωριό, με σκοπό να τη μυήσει στη λατρεία του σατανά. Παράλληλα διατάσσει να συλληφθούν ο πατέρας της και ο αγαπημένος της. Κλεισμένος στο κάστρο του, διοργανώνει χορούς, ενώ στην περιοχή εκδηλώνεται επιδημία πανούκλας.

Ο θάνατος και η διαφθορά έχουν στοιχειώσει το κάστρο του Πρίγκιπα Πρόσπερο αλλά σύντομα ο τρόμος θα δείξει το πραγματικό του πρόσωπο σε ένα ακόμα πιο βίαιο ξέσπασμα... Ο Πρόσπερο έχει μόνο μια δικαιολογία για όλες τις φρικτές πράξεις του - ο διάβολος τον αναγκάζει να τις κάνει! Όταν όμως ένας μυστηριώδης, απρόσκλητος επισκέπτης κάνει την εμφάνισή του κατά τη διάρκεια ενός πάρτι μασκέ, ο Πρόσπερο θα αναγκαστεί να πληρώσει για όλες του τις αμαρτίες...

 


  

The Tomb of Ligeia 1964

The Tomb of Ligeia 1964

Ο Τάφος με τα 7 Μυστικά


Σκηνοθεσία: Roger Corman

Σενάριο: Edgar Allan Poe, Robert Towne, Paul Mayersberg

Είδος: Thriller | Vincent Price, horror

Διάρκεια: 01:21

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Vincent Price: Verden Fell

Elizabeth Shepherd: The Lady Rowena Trevanion

John Westbrook: Christopher Gough

Derek Francis: Lord Trevanion

Oliver Johnston: Kenrick

 

Ένας άντρας παντρεύεται λίγο καιρό μετά το θάνατο της πρώτης του συζύγου. Όμως, το πνεύμα της Λιγείας έχει περάσει σε μια μαύρη γάτα και στοιχειώνει το σπίτι. Η νέα του γυναίκα, η λαίδη Ρομίνα, του θυμίζει όλο και περισσότερο την παλιά, μεγάλη του αγάπη.

Ο Ρότζερ Κόρμαν και ο Βίνσεντ Πράις συνεργάζονται στην πιο τρομακτική (LA Herald Examiner) ιστορία ερωτικού πάθους και εκδίκησης, βασισμένη σε διήγημα του συγγραφέα του τρόμου Eντγκαρ Άλαν Πόε. Μια νεκρή γυναίκα νικάει το θάνατο και επιστρέφει στη ζωή με τη μορφή άγριας γάτας, παρασύροντας την καινούρια σύζυγο του άντρα της (Πράις) σε ένα καταστροφικό παιχνίδι γάτας και ποντικιού. Και καθώς αρχίζει να καταστρώνει τα διαβολικά της σχέδια, ανακαλύπτει πως ακόμα και νεκρή εξακολουθεί να έχει τον απόλυτο έλεγχο...


  

The Last Man on Earth 1964

The Last Man on Earth 1964

Ο Τελευταίος Άνδρας Στη Γη

Σκηνοθεσία: Ubaldo Ragona, Sidney Salkow

Σενάριο: Richard Matheson, William F. Leicester,

Furio M. Monetti, Ubaldo Ragona

Είδος: Drama | Sci-Fi | Vincent Price

Διάρκεια: 01:26

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Vincent Price: Dr. Robert Morgan

Franca Bettoia: Ruth Collins

Emma Danieli: Virginia Morgan

Giacomo Rossi-Stuart: Ben Cortman

Umberto Raho: Dr. Mercer

 

Ο πληθυσμός της Γης έχει αφανιστεί μετά από την χειρότερη επιδημία όλων των εποχών. Ο μοναδικός άνθρωπος επιζών προσπαθεί να επιβιώσει στην αφιλόξενη πόλη ταμπουρωμένος τις νύχτες για να αποφύγει τις επιθέσεις των μολυσμένων ανθρώπων που έχουν μεταμορφωθεί σε ένα είδος βρικόλακα που ζει στο σκοτάδι.

Ο Τελευταίος Άνθρωπος στη Γη είναι αυτό που λέμε μια «κλασσική cult ταινία». Θα μπορούσε να χρησιμοποιείται και για να περιγράψει τον όρο αυτό σε κάποιους που πιθανόν να μην είναι αρκετά εξοικειωμένοι και να μην καταλαβαίνουν τι ακριβώς σημαίνει, κάτι σαν τις περιγραφικές φωτογραφίες λημμάτων στις εγκυκλοπαίδειες και τα λεξικά.

Αν με βρίσκετε υπερβολικό, πιθανότατα δεν θα έχετε δει το συγκεκριμένο εργάκι, ή το πιο μοντέρνο remake του THE OMEGA MAN με τον Charlton Heston, που επίσης θεωρείται «κλασσική cult ταινία».

Με τον αναμφισβήτητο βασιλιά των b-movies της δεκαετίας του ’60 Vincent Price σε ένα ρόλο που δεν μας είχε συνηθίσει μέχρι τώρα, να είναι το πρώτο βιολί σ’ αυτή την μετά-αποκαλυπτική ορχήστρα κινηματογραφικών ευρημάτων και φανταστικής ατμόσφαιρας.

Σε ένα μετά-αποκαλυπτικό τοπίο, 3 χρόνια μετά από παγκόσμια επιδημία που κυριολεκτικά αφάνισε το ανθρώπινο είδος, ο άνθρωπος μας είναι ο μοναδικός με ανοσία στο μικρόβιο και γίνεται ο τελευταίος άνθρωπος στη Γη.

Οι υπόλοιποι μολύνθηκαν από το μικρόβιο και μεταμορφώθηκαν σε «βρικόλακες» που κρύβονται στο φως της ημέρας. Τις νύχτες, οι βρικόλακες της αποκαλύψεως κάνουν την εμφάνισή τους. Μη φανταστείτε μεταμορφώσεις σε νυχτερίδα, μεγάλους κυνόδοντες και τέτοια πράγματα. Οι συγκεκριμένοι βρικόλακες μοιάζουν και φέρονται πολύ περισσότερο σαν τα ζόμπι που όλοι ξέρουμε και εμπιστευόμαστε, παρά σαν τον Άρχοντα του σκότους.

Ο Morgan (έτσι τον λένε) στα τρία χρόνια που βρίσκεται μόνος στη Γη προσπαθεί κατά τη διάρκεια της ημέρας να εντοπίσει τους κρυψώνες των βρικολάκων, χωρίς όμως επιτυχία, εκτός από το παλούκωμα με μυτερούς πασσάλους όσων αδέσποτων βρίσκονται στο δρόμο του. Τις νύχτες προσπαθεί να προστατευτεί, με το να κρεμάει καθρέφτες και σκελίδες σκόρδου στις εισόδους του σπιτιού του, αφού οι βρικόλακες δεν αντέχουν την αντανάκλασή τους στον καθρέφτη αλλά ούτε και το σκόρδο.

Μια μέρα, και ενώ βρίσκεται στη γνώριμή του αναζήτηση, συναντάει μια γυναίκα, την οποία και παίρνει μαζί του πανευτυχής. Γρήγορα, όμως, ανακαλύπτει ότι είναι κι αυτή μολυσμένη και ότι ανήκει σε μια νέα τάξη ανθρώπων που με τη βοήθεια ενός ορού καταφέρνουν να εξαφανίζουν προσωρινά τα σημάδια της μόλυνσης. Το κακό της υπόθεσης είναι ότι αυτοί οι τύποι θεωρούν τον Morgan σαν απειλή, αφού είναι ο μόνος με ανοσία στο μικρόβιο και σχεδιάζουν να τον εξοντώσουν.

Η συνεχής παρουσία του Vincent Price στο πλάνο και η πανταχού παρούσα επιβλητική φωνή του με την οποία αφηγείται την ιστορία, κάνουν το THE LAST MAN ON EARTH μια πραγματικά απολαυστική εμπειρία, παρά τις ατέλειές του.

Η εκφραστικότητα του Vincent Price είναι εκπληκτική και παρουσιάζει ακριβώς τα συναισθήματα απόγνωσης, αποξένωσης και παράνοιας που κυριαρχούν στην ψυχοσύνθεσή του, τρία χρόνια μόνος στον πλανήτη. Η μάχη του Morgan είναι κυρίως με τον εαυτό του και τις αντοχές του, παρά με τους βρικόλακες που τον πολιορκούν κάθε βράδυ. Τα flashbacks του Morgan, από τα οποία μαθαίνουμε τι είχε συμβεί στη Γη, μας δίνουν να καταλάβουμε το μέγεθος της απώλειας του ήρωα και ταυτόχρονα συνειδητοποιούμε το πόσο δύσκολο έγινε το έργο του για επιβίωση σε έναν κόσμο που μοιάζει να μην έχει καμία ελπίδα.

Ο προβληματισμός δεν λείπει, κυρίως στο δεύτερο μέρος της ταινίας που σηματοδοτείται από την άφιξη της μολυσμένης γυναίκας, και έχει να κάνει περισσότερο με την αντίδραση της ανθρωπότητας που απέμεινε με το στόχο την ανοικοδόμηση των κοινωνιών και του πολιτισμού. Όμως αυτό το ούτως ή άλλως δύσκολο έργο ξεκινάει από τον φόβο και τη δυσπιστία απέναντι στη διαφορετικότητα, που ενσαρκώνεται στο πρόσωπο του Morgan, του μοναδικού ανθρώπου σε μια αρρωστημένη κοινωνία μεταλλαγμένων.

Το απαισιόδοξο φινάλε είναι σχεδόν αναπόφευκτο, αλλά απόλυτα ταιριαστό με το υπόλοιπο σκοτεινό θέαμα, ενώ τα τοπία της έρημης πόλης δίνουν έναν πένθιμο τόνο σε συνδυασμό με την μουσική.

Από τις πολλές κλασσικές σκηνές, αγαπημένη μου πρέπει να είναι η πρώτη νύχτα πολιορκίας του σπιτιού του Morgan από τα ζόμπι- βρικόλακες με τη συνοδεία avant garde τζαζ μουσικής που δίνει ακόμα περισσότερο βάθος στην έτσι κι αλλιώς πλούσια ατμόσφαιρα.

Το THE LAST MAN ON EARTH είναι μεταφορά του βιβλίου "I Am Legend" του Richard Matheson, που έγραψε και το σενάριο. Ομολογώ ότι δεν το έχω διαβάσει για να μπορώ να κρίνω την ορθότητα της μεταφοράς, αλλά δε νομίζω ότι κάτι τέτοιο είναι σημαντικό.

Σημαντικό είναι να τονίσω ότι παρά την ασπρόμαυρη φωτογραφία, το πενιχρό budget και τις όποιες κακοτοπιές στο σενάριο, το THE LAST MAN ON EARTH κερδίζει με κάτω τα χέρια το πιο σύγχρονο και καλοδουλεμένο THE OMEGA MAN και είναι από τις μεγάλες στιγμές τόσο του Vincent Price όσο και του σινεμά Ε/Φ γενικότερα. Οι σύγχρονες επιρροές του στο σινεμά Ε/Φ είναι πολλές, με το 28 DAYS LATER να έρχεται αβίαστα στο νου, αλλά και το πιο βαθύ THE QUIET EARTH όλο και κάτι του χρωστάει, παρόλο που το τελευταίο δεν βασίστηκε στο βιβλίο του Matheson.

Με επιβλητική ατμόσφαιρα, μυστήριο και πρωτοκλασάτες ερμηνείες, είναι must για τους φίλους της Ε/Φ, που σήμερα μπορεί να έχουν ξεχάσει ότι κάποτε όντως έβγαιναν τόσο καλές ταινίες Ε/Φ με ένα απειροελάχιστο ποσοστό των χρημάτων που είναι στη διάθεση των σημερινών παραγωγών του είδους.