Σάββατο 10 Ιουλίου 2021

55 Days At Peking 1963

55 Days At Peking 1963

55 Μέρες στο Πεκίνο


Σκηνοθεσία: Nicholas Ray, Guy Green

Σενάριο: Robert Hamer, Philip Yordan, Bernard Gordon, Ben Barzman

Είδος: Drama, History, War

Διάρκεια: 02:34

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Charlton Heston: Maj. Matt Lewis

Ava Gardner: Baroness Natalie Ivanoff

David Niven: Sir Arthur Robertson

Flora Robson: Dowager Empress Tzu-Hsi

John Ireland: Sgt. Harry

 

Στο Πεκίνο του 1900 αποστολές από δώδεκα χώρες στρατοπεδεύουν έξω από την Απαγορευμένη Πόλη. Όταν οι Μπόξερ εξεγείρονται και η αυτοκράτειρα συδαυλίζει την επανάσταση, οι διπλωμάτες βρίσκονται πολιορκημένοι από φανατισμένους Κινέζους που ζητούν να φύγουν οι ξένοι από τη χώρα τους.

Περιπέτεια μεγάλων διαστάσεων από τον παραγωγό του "Ελ Σιντ" και του "Βασιλέα των Βασιλέων". Με επίκεντρο ιστορικά γεγονότα (η εξέγερση των Μπόξερ στην Κίνα του 1900) παρακολουθούμε την πολιορκία του Πεκίνου, την πτώση της τελευταίας εκπροσώπου της δυναστείας των Μινγκ και τις ιστορίες στρατιωτικών, διπλωματών και απλών ανθρώπων που βρέθηκαν στη δίνη των γεγονότων.

Θέαμα, επική διάθεση, ένας φευγαλέος έρωτας και ίντριγκες στην Απαγορευμένη Πόλη είναι τα συστατικά αυτής της μεγάλης εμπορικής επιτυχίας, που απέσπασε δυο υποψηφιότητες στα Όσκαρ του 1964.


  

This Sporting Life 1963

 This Sporting Life 1963

Η Τιμή ενός Ανθρώπου


Σκηνοθεσία: Lindsay Anderson

Σενάριο: David Storey

Είδος: Drama, Romance, Sports

Διάρκεια: 02:14

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Richard Harris: Frank Machin

Rachel Roberts: Mrs. Hammond

Alan Badel: Weaver

William Hartnell: Johnson

Colin Blakely: Maurice Braithwaite

 

Ο Φρανκ (Richard Harris) εργάζεται ως ανθρακωρύχος και ταυτόχρονα προσπαθεί να γίνει επαγγελματίας παίκτης του ράγκμπι με σκοπό να αποκτήσει χρήματα και δόξα. Τις φιλοδοξίες του δε φαίνεται να τις συμμερίζεται η Μάργκαρετ (Rachel Roberts), νεαρή χήρα, στο σπίτι της οποίας διαμένει.

Μεταπολεμική Αγγλία και ο βρετανικός κινηματογράφος εστιάζει στη μεταφορά επί της μεγάλης οθόνης κλασικών λογοτεχνικών έργων. Ο David Lean με τα αξεπέραστα Oliver Twist και Great Expectations και ο Michael Powell με τα εξαιρετικά Κόκκινα Παπούτσια δημιουργούν απίστευτο ρεύμα και συμπαρασύρουν στο διάβα τους πλείστους άλλους παραγωγούς και σκηνοθέτες. Όλα αυτά όμως μέχρι τα μέσα περίπου της δεκαετίας του ’50. Τότε εμφανίστηκε μία ομάδα νέων σκηνοθετών με επικεφαλή κάποιον απόφοιτο της Οξφόρδης που άκουγε στο όνομα Lindsay Anderson. Σκοπός τους να αναδείξουν, στην αρχή με μικρού μήκους ταινίες τεκμηρίωσης, τα προβλήματα της βρετανικής κοινωνίας και κυρίως της βρετανικής εργατικής τάξης. Αργότερα η ομάδα αυτή προχωρά ένα βήμα πιο πέρα δημιουργώντας τις πρώτες μεγάλου μήκους ταινίες μυθοπλασίας, πάντα όμως με την ίδια θεματική. Αυτή η κίνηση των νεαρών σκηνοθετών ονομάστηκε free cinema, εξαιτίας μιας προβολής τριών ταινιών μικρού μήκους υπό αυτό τον τίτλο, έγινε όμως γνωστή κυρίως για τον επαναστατικό και ρεαλιστικό τρόπο κινηματογράφησης. Μία λοιπόν από τις σημαντικότερες ταινίες αυτού του ρεύματος είναι και η Τιμή ενός ανθρώπου, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη Lindsay Anderson.

Η τιμή ενός ανθρώπου είναι ένα σπαραχτικό δράμα. Μέσα από τη ρεαλιστική «ματιά» του Anderson παρατηρούμε τον Φρανκ να ονειρεύεται την επιτυχία, να ονειρεύεται τον έρωτα και να κάνει τα πάντα για να τ’ αποκτήσει. Κι όταν τελικά τ’ αποκτά, είναι έτοιμος να τα διαλύσει, γιατί ο Φρανκ είναι γέννημα – θρέμμα της τάξης του, ένας φτωχός ανθρακωρύχος από το Γιορκσάιρ και τίποτα παραπάνω. Είναι αυτό που θέλησαν οι άλλοι να είναι. Είναι ένας Άγγλος εργάτης που γίνεται έρμαιο των Άγγλων αστών αλλά και των δικών του παθών. Όταν όμως το καταλαβαίνει είναι αργά. Όταν καταλαβαίνει ότι είναι ένα γρανάζι σε μια καλοδουλεμένη επιχείρηση θεάματος, δεν υπάρχει επιστροφή.

Από την άλλη η Μάργκαρετ προσκολλημένη ακόμα στον αποθανόντα σύζυγό της αρνείται όχι μόνο ν’ αγαπήσει αλλά και ν’ αγαπηθεί. Δεν θέλει να προδώσει την αγάπη στον άντρα της. Αλλά όταν τα συναισθήματα της φτάσουν στο σημείο που δεν έχει επιστροφή τότε είναι που κάνει και το συμβιβασμό με τον εαυτό της, ένα συμβιβασμό όμως που η κοινωνία αρνείται να δεχθεί.

Ο Anderson διαχειρίζεται άριστα το σενάριο του συγγραφέα David Storey και μας οδηγεί με αργά αλλά σταθερά βήματα σε μια έκρηξη συναισθημάτων και σε ένα λυτρωτικό φινάλε, εφάμιλλο αρχαίας τραγωδίας. Κινηματογραφεί με σκληρό ρεαλισμό το αστικό – βιομηχανικό περιβάλλον της αγγλικής επαρχίας είτε μέσα σε σκοτεινά δωμάτια είτε μέσα σε λάσπη. Εκεί δηλαδή που ζουν και δουλεύουν οι Άγγλοι εργάτες. Τέλος καταφέρνει να αποσπάσει από το πρωταγωνιστικό δίδυμο εκπληκτικές ερμηνείες. Ο Richard Harris κέρδισε το βραβείο ερμηνείας του Φεστιβάλ των Καννών και τιμήθηκε με μια υποψηφιότητα για Όσκαρ. Η ερμηνεία του σε πολλά σημεία θυμίζει κάτι από τη βίαιη ερμηνεία του Brando στα έργα του Kazan, χωρίς όμως κανενός ίχνους μιμητισμού.

Η ταινία όταν προβλήθηκε προκάλεσε πολλές αντιδράσεις λόγω κυρίως κάποιων βίαιων και ωμών, για την εποχή, ερωτικών σκηνών. Ωστόσο από όλους τους κριτικούς θεωρείται μία από τις σημαντικότερες και πιο χαρακτηριστικές ταινίες του κινήματος.

 


 

Πέμπτη 8 Ιουλίου 2021

Barefoot In The Park 1967

 Barefoot In The Park 1967

Ξυπόλητοι στο Πάρκο


Σκηνοθεσία: Gene Saks

Σενάριο: Neil Simon

Είδος: Comedy, JANE FONDA, Romance

Διάρκεια: 01:46

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Robert Redford: Paul Bratter

Jane Fonda: Corie Bratter

Charles Boyer: Victor Velasco

Mildred Natwick: Ethel Banks

Herb Edelman: Harry Pepper

 

Βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό του πολυγραφότατου Neil Simon (ξέρετε, Sweet Charity, The Odd Couple και πολλά άλλα) και σκηνοθετημένη από τον σχεδόν μόνιμο σκηνοθέτη των έργων του στο σανίδι ή στο πανί Gene Saks, η ταινία Barefoot in the Park του 1967 ώθησε την καριέρα του πρωταγωνιστή Redford ψηλά στο σταρ-σύστεμ (καθώς και της Fonda αλλά αυτή είχε ήδη πάρει φόρα). Ο Redford ήταν και ο νεαρός φέρελπις ηθοποιός που έπαιξε το ρόλο στο Broadway με άλλη όμως πρωταγωνίστρια. Το ζεύγος Redford και Fonda συνεργάστηκε άλλες δύο φορές (στην Καταδίωξη και στον Ηλεκτρικό Καβαλάρη) αλλά εδώ τα πράγματα είναι αρκετά πιο διασκεδαστικά. Οι πρώτες μέρες της ζωής του νιόπαντρου ζεύγους έχει δυσκολίες και προβλήματα τα οποία θα μπορούσαν να είναι αρκετά κοινότυπα. Εδώ όμως τονίζονται με χαριτωμένο τρόπο και με τη βοήθεια των καταπληκτικών δεύτερων ρόλων (της πεθεράς Mildred Natwick και του γείτονα που την φλερτάρει Charles Boyer) που ανεβάζουν την ταινία σε μεγαλύτερα (και καλύτερα) κωμικά επίπεδα


 

Cat Ballou 1965

 Cat Ballou 1965

Η Λησταρχίνα


Σκηνοθεσία: Elliot Silverstein

Σενάριο: Walter Newman, Frank Pierson, Roy Chanslor

Είδος: Comedy, JANE FONDA, WESTERN

Διάρκεια: 01:37

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Jane Fonda:             Cat Ballou

Lee Marvin: Kid Shelleen / Tim Strawn

Michael Callan: Α Clay Boone

Dwayne Hickman: Jed

Nat 'King' Cole: Sunrise Kid (as Nat King Cole)

Stubby Kaye: Shouter - Sam the Shade

 

Η Κάθριν Μπαλού επιστρέφει στη γενέτειρά της και ανακαλύπτει ότι μια ομάδα ντόπιων, με την ανοχή του σερίφη, προσπαθεί να σφετεριστεί τη γη της. Όταν ο πατέρας της δολοφονείται, βγαίνει στην παρανομία.

Έξυπνη κωμωδία γουέστερν που παρωδεί και παράλληλα υποδομεί το είδος, μέσα από την ιστορία της Κάθριν Μπαλού, μιας δασκάλας η οποία αναγκάζεται να βγει στην παρανομία, έχοντας στο πλευρό της δυο ψευτοπαλικαράδες, ένα νεαρό Ινδιάνο και ένα θρύλο του Γουέστ, που αποδεικνύεται μέθυσος. Η Φόντα λάμπει στο ρόλο της αθώας κοπέλας που η οργή τη μετατρέπει σε λησταρχίνα, ο Μάρβιν αποσπά Όσκαρ για το διπλό ρόλο του καλού και του κακού πιστολέρο (η ταινία ήταν υποψήφια για πέντε αγαλματίδια), ενώ στους ρόλους των περιφερόμενων τροβαδούρων συναντάμε τον τενόρο Στάμπι Κέι και τον Νατ Κινγκ Κόουλ.


 

Sunday in New York 1963

Sunday in New York 1963

Κυριακές στη Νέα Υόρκη

  


Σκηνοθεσία: Peter Tewksbury

Σενάριο: Norman Krasna

Είδος: Comedy, JANE FONDA, Romance

Διάρκεια: 01:45

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Jane Fonda: Eileen Tyler

Rod Taylor: Mike Mitchell

Cliff Robertso: Adam Tyler

Robert Culp: Russ Wilson

Jo Morrow: Mona Harris

 

Αυτή είναι μία από τις πρώτες ταινίες που γύρισε η Jane Fonda, και φάνηκε αμέσως ότι η κοπέλα θα έχει μια λαμπρή καριέρα. Η υπόθεση του έργου περιστρέφεται γύρω από προβληματισμούς της τότε εποχής, οι οποίοι σήμερα θεωρούνται ξεπερασμένοι. Συγκεκριμένα αφορά το πρόβλημα του αν τα κορίτσια που έχουν δεσμό, επιτρέπεται να ενδώσουν στις απαιτήσεις του αγοριού τους, και να προχωρήσουν σε ολοκληρωμένες σεξουαλικές σχέσεις, ή να περιμένουν τον γάμο πρώτα.

Τελικά είναι φανερό ότι ο συγγραφέας Norman Krasna, μάλλον είναι υπέρ του να παραμένουν το κορίτσια ενάρετα και… αμόλυντα μέχρι το γάμο τους! Αλλά μιλάμε για διαφορετική εποχή. Ακόμα και διάσημοι σεξολόγο-παιδαγωγοί, δεν έπαιρναν σαφή θέση στο θέμα αυτό, και έλεγαν ότι επαφίεται στην κουλτούρα και την διαπαιδαγώγηση των ενδιαφερομένων. Πάντως ανεξάρτητα από το κεντρικό νόημα της υπόθεσης, το έργο δεν παύει να είναι μια ευχάριστη κομεντί, με αρκετό σασπένς και γέλιο με τις διάφορες παρεξηγήσεις που συμβαίνουν.

Στο πλευρό της Jane Fonda παίζει ο μακαρίτης, αγαπημένος πρωταγωνιστής του Hitchcock, o Rod Taylor. ( Τα πουλιά).


The Chase 1966

 The Chase 1966

Η καταδίωξη


Σκηνοθεσία: Arthur Penn

Σενάριο: Horton Foote, Lillian Hellman

Είδος: Crime, Drama, Thriller, WESTERN, JANE FONDA

Διάρκεια: 02:15

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Marlon Brando: Calder

Jane Fond: Anna

Robert Redford: Bubber

E.G. Marshall: Val Rogers

Angie Dickinson: Ruby Calder

 

Ο σερίφης Κάλντερ δεν είναι ο μόνος που κυνηγά τον Μπούμπερ Ριβς, όταν αυτός δραπετεύει από τη φυλακή. Ο μεγιστάνας του πετρελαίου Βαλ Ρότζερς θέλει να βγάλει τον Μπούμπερ από τη μέση, για να καλύψει την ερωτική σχέση που έχει ο γιος του με τη γυναίκα του Μπούμπερ. Η καταδίωξη ξεκινά. Όταν ο φανατισμός και το αλκοόλ σπρώχνουν τους κατοίκους της πόλης σε μια ξέφρενη βία, η γυναίκα του Κάλντερ θα προσπαθήσει να πείσει τον άντρα της ότι δεν χρειάζεται να συλλάβει τον Μπούμπερ ζωντανό. Ο σερίφης, όμως, παλεύει δίκαια και δεν θα σταματήσει παρά μόνο όταν φτάσει στο συντριπτικό τέλος.


 

The Appaloosa 1966

The Appaloosa 1966

Απαλόζα

  


Σκηνοθεσία: Sidney J. Furie

Σενάριο: James Bridges, Roland Kibbee, Robert MacLeod

Είδος: Action, Adventure, Crime, Western, WESTERN

Διάρκεια: 01:39

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Marlon Brando: Matt Fletcher

Anjanette Comer: Trini Medena

John Saxon: Chuy Medena

Emilio Fernández: Lazaro

Alex Montoya: Squint Eye

 

Δεκαετία του 1870. Ένας μεξικανο-αμερικανός κυνηγών βισώνων, ο Ματ Φλέτσερ, επιστρέφει σπίτι του για να δει ότι έχει κλαπεί το υπέροχο άλογο του, το Απαλούζα, από έναν πανίσχυρο παράνομο, τον Τσούι Μεντίνα, και έχει μεταφερθεί στα σύνορα με το Μεξικό, στην πόλη Όγιο Πριέτο. Στο πλάι του παρανόμου βρίσκεται πάντα η Τρίνι, την οποία ο Τσούι αγόρασε όταν ήταν 15 ετών. Ο Ματ ξεκινάει άμεσα το κυνήγι του παρανόμου, αλλά όλα περιπλέκονται όταν συναντάει την Τρίνι.