Τρίτη 6 Απριλίου 2021

he Importance of Being Earnest 1952

 

The Importance of Being Earnest 1952

Η Σημασία του να είναι κανείς σοβαρός


Σκηνοθεσία: Anthony Asquith

Σενάριο: Oscar Wilde, Anthony Asquith

Είδος: Comedy, Drama

Διάρκεια: 01:35

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Michael Redgrave: Ernest Worthing

Richard Wattis: Seton

Michael Denison: Algernon Moncrieff

Walter Hudd: Lane

Edith Evans: Lady Augusta Bracknell

 

Στο Λονδίνο του 1890 δύο νεαροί φίλοι, o Tζακ Γουόρθινγκ και ο Άλγκι Μόνκριφ, χρησιμοποιούν το ψευδώνυμο «Ερνέστος»

για να αποφεύγουν τις... ανεπιθύμητες υποχρεώσεις. Αυτό το όνομα, που μέχρι τότε τους γλύτωνε απο μπελάδες, τους δημιουργεί

προβλήματα όταν ερωτεύονται δύο γυναίκες που η κάθε μια θεωρεί το όνομα «Ερνέστος» ως το... μεγαλύτερο τους προσόν!

 

he Planter's Wife 1952

The Planter's Wife 1952

ΛΕΥΚΟ ΑΙΜΑ

  


Σκηνοθεσία: Ken Annakin

Σενάριο: S.C. George, Peter Proud, Guy Elmes

Είδος: Adventure, Drama, Wa

Διάρκεια: 01:28

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Claudette Colbert: Liz Frazer

Jack Hawkins: Jim Frazer

Anthony Steel: Hugh Dobson

Ram Gopal: Nair

Jeremy Spenser: Mat

 

Ο γάμος του γαιοκτήμονα φυτειών καουτσούκ Τζιν Φρέιζερ και της γυναίκας του Λιζ, η οποία επέζησε πολλών καταστροφών, συμπεριλαμβανόμενης και της αιχμαλωσίας της σε γιαπωνέζικο στρατόπεδο αιχμαλώτων, πνέει τα λοίσθια. Εξαιτίας επικείμενων καταστροφών και διάφορων ληστών, ο Τζιμ περνάει πολύ λίγο χρόνο με τη γυναίκα του. Η Λιζ ετοιμάζεται να πάει το γιο τους σε σχολείο στην Αγγλία, αλλά χωρίς να του το έχει πει, δεν σκοπεύει να επιστρέψει. Μια γειτονική φυτεία ληστεύεται και ο ιδιοκτήτης της δολοφονείται λίγο πριν την αναχώρησή της. Ο Τζιμ και η Λιζ προμηθεύονται πυρομαχικά από μία κοντινή πόλη και η νύχτα αναμένεται τρομακτική...


The Prisoner Of Zenda 1952

 

The Prisoner Of Zenda 1952

Ο Αιχμάλωτος Της Ζέντα


Σκηνοθεσία: Richard Thorpe

Σενάριο: John L. Balderston, Noel Langley,

Wells Root, Anthony Hope, Edward E. Rose

Είδος: Action, Adventure, Drama, Romance

Διάρκεια: 1h 36min

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Stewart Granger: Rudolf Rassendyll

Deborah Kerr: Princess Flavia

Louis Calhern: Col. Zapt

Jane Greer: Antoinette de Mauban

Lewis Stone: The Cardinal

James Mason: Rupert of Hentzau

Την παραμονή της στέψης του βασιλιά Rudolf της Ρουριτανία του, ο αδελφός του, Πριγκηπας Michael, τον έχει υπό την επήρεια ναρκωτικών. Σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να μην δώσει στον Μιχαήλ την δικαιολογία για να διεκδικήσει το θρόνο, οι συνταγματάρχες SAPT και Fritz von Tarlenheim, συνοδοι του Βασιλιά, θα πείσουν τον ξάδελφό του Rudolf Rassendyll, ένα Άγγλο επισκέπτη, να υποδυθεί τον βασιλιά στη στέψη.

Ο βασιλιάς έχει απαχθεί και φυλακιστεί σε ένα κάστρο στην μικρή πόλη την Zenda.


 

The Snows of Kilimanjaro 1952

 

The Snows of Kilimanjaro 1952

Τα Χιόνια του Κιλιμάντζαρο


Σκηνοθεσία: Henry King, Roy Ward Baker

Σενάριο: Casey Robinson, Έρνεστ Χέμινγουεϊ

Είδος: Adventure, Drama, Romance

Διάρκεια: 01:54

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Gregory Peck: Harry Street

Susan Hayward: Helen

Ava Gardner: Cynthia Green

Hildegard Knef: Countess Liz (as Hildegarde Neff)

Leo G. Carroll: Uncle Bill

 

Ένας μεσήλικος συγγραφέας τραυματίζεται σοβαρά κατά τη διάρκεια σαφάρι στην Αφρική. Καθηλωμένος σε κατασκήνωση στη μέση του πουθενά και φοβούμενος το θάνατο, θυμάται το παρελθόν και αναρωτιέται κατά πόσον η μέχρι σήμερα ζωή του είχε νόημα.

Ξεχασμένη στο πέρασμα του χρόνου και σαφώς ξεπερασμένη για τα σημερινά δεδομένα ταινία, που όμως στην εποχή της έκοψε πάρα πολλά εισιτήρια και εδώ προβλήθηκε με τον απλό τίτλο "Κιλιμάντζαρο". Σε μια εποχή κατά την οποία οι σταρ ασκούσαν γοητεία στις μάζες, λίγοι αντιστάθηκαν στον πειρασμό να έχουν απέναντί τους τρεις από τους δημοφιλέστερους ηθοποιούς του Χόλιγουντ (συν τη διάσημη Γερμανίδα Χίλντεγκαρντ Νεφ) και να παρακολουθήσουν τις υπαρξιακές αναζητήσεις ενός συγγραφέα, όπως τις περιέγραψε ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ. Κατ΄ αναλογία, σε μια εποχή πλήρους αδιαφορίας όπως η δική μας, η ελληνική εταιρεία παραγωγής και διανομής κυκλοφορεί ψηφιακό δίσκο με πρωτογενές υλικό κάποια παλιά, αποχρωματισμένη και με κατεστραμμένο ήχο βιντεοκασέτα. Τα χρώματα είναι "χυμένα", τα πρόσωπα των ηρώων δείχνουν κατά περίπτωση άσπρα ή χαλκοπράσινα, οι ομιλίες ακούγονται σαν όλοι να έχουν μηχανάκι στο λάρυγγα και το λογότυπο DVD στο εξώφυλλο μοιάζει να μας κοροϊδεύει όλους.

 


 

Venetian Bird 1952

 

Venetian Bird 1952

ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ ΣΤΗ ΒΕΝΕΤΙΑ


Σκηνοθεσία: Ralph Thomas

Σενάριο: Victor Canning

Είδος: Mystery, Thriller

Διάρκεια: 01:34

Γλώσσα: Αγγλικά

Παίζουν:

Richard Todd: Edward Mercer

Eva Bartok: Adriana Medova

John Gregson: Renzo Uccello

George Coulouris: Chief of Police Spadoni

Margot Grahame: Rosa Melitus

 

Ο ιδιωτικός αστυνομικός Edward Mercer (Richard Todd) πηγαίνει στη Βενετία κατά παράκληση μιας γαλλικής ασφαλιστικής εταιρείας να εντοπίσει έναν γενναίο Ιταλό που επιθυμούν να τον ανταμείψουν για την διάσωση ενός αεροπόρου που καταρρίφτηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου.Αλλα τελικα αυτος αποδεικνυεται ο εκτελεστης.Το κυνηγητο εξελησεται στους δρομους και τις σκεπες της Βενετιας, με τον αστυνομο Chief of Police Spadoni


 

Δευτέρα 5 Απριλίου 2021

Ikiru 1952

Ikiru 1952

Ο ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΣ

 

Σκηνοθεσία: Akira Kurosawa

Σενάριο: Akira Kurosawa, Shinobu Hashimoto, Hideo Oguni

Είδος: Adventure, Drama, Kurosawa

Διάρκεια: 02:23

Γλώσσα: Ιαπωνικά

Παίζουν:

Takashi Shimura: Kanji Watanabe

Shin'ichi Himori: Kimura

Haruo Tanaka: Sakai

Minoru Chiaki: Noguchi

Miki Odagiri: Toyo Odagiri / employee

 

Τα έργα του Κουροσάβα μπορούν να χωριστούν σε δυο μεγάλες κατηγορίες. Στις ιστορικές ταινίες και τα μεγάλα έπη από την μία (π.χ. "Ραν") και στα πιο καθημερινά κοινωνικά δράματα από την άλλη. Από τις καλύτερες ταινίες αυτής της κατηγορίας είναι "Ο καταδικασμένος". Ένας στερημένος από χαρές δημόσιος υπάλληλος, πληροφορούμενος ότι θα πεθάνει από καρκίνο, προσπαθεί να ζήσει κάποιες εφήμερες απολαύσεις, αλλά τελικά αφιερώνει τις τελευταίες ημέρες του σ'ένα κοινωνικό έργο. Στην κηδεία του οι συνάδελφοί του τον κρίνουν διαφορετικά κι όπως στο Ρασομόν η αλήθεια αποδεικνύεται σχετική,

Ο Κουροσάβα διαιρεί την ταινία σε δύο βασικές ενότητες (οι απελπισμένες ενέργειες του ήρωα να απολαύσει τις ηδονές της ζωής και η μεγάλη συζήτηση στην κηδεία του με συνεχή φλας μπακ), κάνει χρήση πλάνων σεκάνς, ενσωματώνει επιρροές από τον γερμανικό εξπρεσιονισμό, το κάμερσπιλ και τον ιταλικό νεορεαλισμό, ενώ το μοντάζ και η χρήση των φλας μπακ είναι υποδειγματικά.

Στην σκηνή που επέλεξα, ο ήρωάς παίρνει τελικά την μεγάλη απόφαση να δώσει όλο του τον εαυτό στην υλοποίηση ενός κοινωνικού έργου και είναι πανέξυπνος ο τρόπος που ο Κουροσάβα επιλέγει να μας δείξει την σημασία αυτής της απόφασης για την ψυχολογία του: Όλοι οι θαμώνες του μαγαζιού συγκεντρώνονται για να τραγουδήσουν το "Happy birthday" σε κάποια γυναίκα που έχει τα γενέθλιά της και η γωνία λήψης με το καδράρισμα που επιλέγει ο σκηνοθέτης (αλλά και με το τραγούδι που συνεχίζει ν'ακούγεται μέχρι τέλους), μας κάνουν να πιστεύουμε ότι αφορά αυτόν.

 


 

Le Petit Monde De Don Camillo 1952

Le Petit Monde De Don Camillo 1952

Ο Μικρόκοσμος Του Δον Καμίλο

  


Σκηνοθεσία: Julien Duvivier

Σενάριο: Giovanni Guareschi, Julien Duvivier

Είδος: Comedy, Don Camillo, Γαλλικά

Διάρκεια: 01:59

Γλώσσα: Γαλλικά

Παίζουν:

Fernandel: Don Camillo

Gino Cervi: Giuseppe 'Peppone' Bottazzi

Vera Talchi: Gina Filotti (as Vera Talqui)

Franco Interlenghi: Mariolino della Bruciata

Sylvie            Sylvie: Signora Cristina

 

Σ΄ αυτό το μικρό χωριό, στην κοιλάδα του Πάδου, όπου η γη είναι σκληρή και η ζωή μίζερη, η ειρήνη και η ηρεμία διαταράσσονται από τη συνεχιζόμενη αντιπαλότητα που υπάρχει μεταξύ του καθολικού ιερέα της ενορίας Δον Καμίλο και του κομμουνιστή δημάρχου Πεπόνε, για το ποιος είναι η κεφαλή της κοινότητας. Αντιπαλότητα που κλιμακώνεται ακόμη περισσότερο μετά από τις εκλογές και τη νίκη του δημάρχου. Αν και στα κρυφά, θαυμάζουν και συμπαθούν ο ένας τον άλλον, η πολιτική τους χωρίζει, όπως χωρίζει και το υπόλοιπο χωριό. Οι δημόσιες έριδές τους έχουν μεγάλο αντίκτυπο. Το χωριό έχει χωριστεί στα δύο.

Το ένα μέρος υποστηρίζει το κομμουνιστικό κόμμα και φυσικά το δήμαρχο και το άλλο τη δεξιά με τις «παραδοσιακές της αξίες», όπως πλούσιοι, εκκλησία, σχολείο, συνταξιούχοι. Όταν ο δήμαρχος διεκδικεί να φτιαχτεί ένα «σπίτι του λαού» και ο ιερέας προτείνει «το σπίτι του θεού», ξεκινάει νέα διαμάχη, που γενικεύεται μεταξύ πλουσιότερων και φτωχότερων, πιστών και άθεων, ακόμα και μεταξύ των ερωτευμένων ... Το ρήγμα που δημιουργείται altείναι μεγάλο και απ΄ ότι φαίνεται κανείς δεν μπορεί να το θεραπεύσει, καθώς οι αγρότες κατεβαίνουν κι αυτοί σε απεργία ...